Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 dec 2014 18:07

Oooh auw.. borstontsteking...

Hier loopt et voor alsnog zonder problemen gister zagen wij dat et opzich best bijzonder is aangezien tongriempje tot heeelemaal bij het puntje vastzit! Hij is al 50 gr boven geboortegewicht. Hopelijk blijft et zo en gaat zn dag en nacht ritme snel draaien..

En.. kwa krachtvoer.... mag je ook noten en pinda's??

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 10 dec 2014 21:16

PPM2, noten zijn heel gezond, ook voor je mamamelk!! Dus vooral nemen - als je er niet allergisch voor bent. Liefst ongebrand en ongezouten, dan kan je lichaam er nog het meest mee.

En zo, dat tongpuntje zit goed vast! Ga je het laten klieven? Uiteindelijk wel fijner hoor... Maar bijzonder dat je er zo weinig problemen van ondervindt!

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 10 dec 2014 21:28

zo dat gaat bij jou wel vlot ppm, nu alweer boven geb.gewicht. Dochterlief is nu van haar geb.gewicht 500 gr. afgevallen, va.mo. weer 40 eraf, geef vandaag maar volledig fles wil dat ze nu eerst wat de lucht in gaat met dat gewicht. Hoeft echt niet in grote sprongen maar elke dag er wat af, dat is toch niet goed. Ze spuugt verder niet, heeft sinds zaterdag geen vieze broek gehad, dus alles zit er nog in,
dan kan ze toch wel 10 gr. per dag groeien zou je denken.
na vandaag 2x fles gehad te hebben kwam gelijk de eerste vieze broek. Gelukkig dacht ikmaar dan zit ze in ieder geval niet verstopt.
Vind 45 min. voeden niet gelijk een probleem maar als ze dan vervolgens nog niet tevreden is en blijft huilen,zoeken happen, geeft dat ook geen rust voor haar en mij. Als ze dan wel groeit en tevreden is dan stel ik me gewoon op lang voeden in maar nu ben je bijna continu met haar bezig en dat werkt gewoon niet. Er lopen er nog 4 om heen die het onderhand wel een beetje zat zijn dat ik de hele tijd boven zit/, zat. Vandaag 9e dag, gelukkig weer meer beneden kunnen zijn.
En ja ik wil wel graag BV maar het moet niet ten koste gaan van de rest van het gezin. Kolf nu wel wil proberen dat te doen totdat dochterlief haar geb.gewicht heeft en tevreden is, en dan proberen of ze de borst nog wil, en de groei dan nog door zet.
En ja ik mag en kan gelukkig alles eten, probeer zo voedzaam mogelijk maar dat heeft tot heden nog niet geholpen, maar dat is wel te verklaren. Zelf kan ik het maar moeilijk geloven dat er geen voeding in je BV zit, ga zo je artikel lezen @joos, iets wat er zo voor geschapen is. Dat het bij de een beter gaat bij de ander okay, maar dat er niets geen voeding in zit, ik weet het niet.
Dokter is hier trouywens gelijk ook de verloskundige vandaar dat hij mee denkt/ kijkt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 dec 2014 00:52

Joos.: ze doen daaf hied in deze omgeving erf moeilijk om. Ga et zeker aangeven maarbuurjochid van vijf heeff ef nog steeds... zijn overal meg em geweest maar niemand knipt door pas ala er hinder van komt.

Pffff. Zomaar.. pittig hoor.. sterkte!!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 dec 2014 09:43

Zomaar, als eerste gefeliciteerd met jullie dochter!
Jammer dat het niet lekker loopt met de BV, sterkte ermee.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 dec 2014 11:36

Lastig, hier gelukkig een vk die niet naar het gewicht kijjt maar naar hoe de baby doet en eruit ziet.

Tip als je graag de bv wil blijven geven idd stoppen met de fles, anders komt het niet goed genoeg op gang.
En ik zou ook een lactatiekundige mee laten kijken denk...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 11 dec 2014 13:55

@Duschka,
dat ze verder niets of bijna niets eet was me even ontgaan, lijkt me ongelooflijk frustrerend ( en dan bedoel ik, dat je je erg zorgen er van maakt ) als je daar geen oorzaak van kan vinden ...
maar stel jij zou er niet zijn of kan door een andere reden geen borstvoeding geven dan zou er toch ook wel melk of ook maar iets zijn wat ze kan eten? althans ik hoop het!!! ( zelf toen mijn oudste klein was en bv afhankelijk, echt eerste week, ben ik door een ambulance opgehaald en een hele dag weggebleven en kind bleef thuis ( dat hoorde niet natuurlijk heb ik achteraf bedacht maar niemand dacht er aan die ook mee te nemen ) maar toen heb ik wel altijd gedacht...ja ik wil niet dat een kind helemaal totaal alleen maar van mij afhankelijk is want ik kan er ook zo eens niet zijn...)

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 11 dec 2014 14:15

Oeh, dat moet heftig geweest zijn, Meribel!

Maar ook al bedenk je dat je kind niet alleen van jou afhankelijk moet zijn, de praktijk is soms gewoon anders. Mijn zoon dronk prima (bv) uit de fles, m'n dochter vertikt het. We hebben het al vaak geprobeerd, met verschillende flessen, maar nee hoor.. Dus je kunt een vriezer vol hebben met melk en ze kunnen zichzelf nog steeds uithongeren ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 dec 2014 15:06

BV kan zo makkelijk zijn als het loopt (dat ervaar ik nu pas) maar ook zo moeilijk als het voor geen meter loopt (bij Nina alleen maar gezeur gehad)

Hier had Jet gisteren om 19.00 gedronken om 23.00 haar maar eens wakker gemaakt wilde graag naar bed :lol:
Ze zou de fles krijgen en ik zou kolven ze dronk gewoon niks uit de fles mijn man van alles geprobeerd ik na het kolven nog maar proberen de borst te geven wilde ze ook niet... /ze ging gewoon weer liggen slapen (was gewoon alert en aan het lachen daarvoor)
Voor de zekerheid vannacht de wekker maar gezet om 03.00 en toen lag ze nog steeds te slapen...
Toch maar de fles gegeven (was bang dat ze helemaal geen fles meer wilde niet handig natuurlijk) en toen dronk ze gelukkig het flesje helemaal leeg...
Ben benieuwd wat ze vanavond doet denk dat ze zo vroeg gewoon de nacht begint

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 dec 2014 17:13

zomaar schreef:Volgens dokter zit er geen voeding in.

Deze zin valt me ff op. Wat ik begrepen heb is dit echt onzin. Alleen als je zelf een totaal ondervoedde 3e wereld vrouw bent zou dat kunnen kloppen, of als je erge ziektes hebt. Ik denk niet dat je aan deze huisarts de beste adviseur hebt, ik zou als een haas een goede lactatiekundige zoeken.
Sterkte met de ontsteking en al het gedoe er om heen. Hopelijk komt het snel goed en wordt het voeden (weer) leuk.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 dec 2014 20:31

@liefie wat lekker dat het zo goed gaat!

@duscka wat een lastige situatie. . Indd misschien voor voedingstips voor jezelf een diëtist vragen? En de lactatiekundige? J weigerde de borst ineens nadat hij al 4 maanden niets anders wilde drinken dan live BV. Toen 4 dagen drama gehad, bijna niets gedronken en hij begon prompt weer uit de fles te drinken. Maar goed, hij at toen verder wel goed...

begrijp mij niet verkeerd, ik ben zeker pro-bv, maar ik zou iemand met een pasgeborene die niet tevreden is en alleen maar afvalt nu niet meteen adviseren om te stoppen met de fles...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 dec 2014 08:51

Is ook lastig om iets via internet te adviseren. Maar hoe erg is het afvallen(Niet alleen bij zomaar, maar in het algemeen)? als je bv gewoon nog niet goed op gang is,of als je bijv om de 3 uur voed terwijl je kind iedere 2 uur nodig heeft, of als het veel spuugt, allemaal dingen waarbij je een andere oorzaak vh probleem hebt.
Wil je graag bv geven, is het niet verstandig om bij te voeden met de fles. Dat wordt veel gedaan, ook in het zh, maar daardoor stoppen veel mensen binnen een paar weken met bv geven. En veel van hen hebben daar achteraf spijt van. Bij een volgend kindje laten ze zich dan vaakbeter informeren.

Is niet mijjn bedoeling om hierover te discusseren. Ieder moet voor zich weten wat ze wil/doet. ik geef alleen aan dat het gewicht voor mij nooit het belangrijkste is, kijk verder naar het kind, geef de bv ook de kans om goed op gang te komen. Dat lukt vaak niet als je veel fles tussendoor geeft.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 12 dec 2014 13:25

Dat zei ik tot vorige week ook, we kijken naar dochterlief hoe ze het doet en niet naar de weegschaal, vooral omdat ik van de vorige kids wist dat ze niet zo hard groeiden. Maar haar geb.gewicht was 3880 en afgelopen wo. dus 3380, dus 500 gr. eraf, in een week. dat vindt ik toch wel behoorlijk. En je merkte dat ze onrustig/ ontevreden was omdat ze gewoon niet genoeg binnen kreeg. Ik legde haar zeker wel een keer of acht aan op een dag en ze dronk zeker wel 45 min., ze spuugde niet had nagenoeg geen poepbroeken dus alles bleef binnen, ja als ze dan nog neit groeit dan heb je weinig keus, en ga je wel bijvoeden. Nu was ze gister gelukkig na 2 dgn. fles gegroeid hoop dat dit doorzet, leg haar nu ook weer aan en ze pakt gelukkig goed, dus heb nog wel hoop dat het weer goedkomt met de BV! Al kost het wel de nodige energie.

En geen voeding in de BV, ik geloof het ook niet zo, maar ja ze groeide echt niet en kreeg wel volop binnen. maar waarschijnlijk was mijn lichaam druk bezig om de ontsteking en de koorts tegen te gaan dat er weinig energie overbleef voor de voeding.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 dec 2014 13:37

Dat klinkt inderdaad wel logisch. Fijn dat ze nu wel groeit en tevreden is. Rust in je gezin is ook erg belangrijk in zo'n drukke periode na de bevalling.

roos10
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor roos10 » 12 dec 2014 16:22

Hoi allemaal,

Ben nieuw op t forum, wilde graag even reageren op zomaar.

Zou t niet kunnen zijn dat er nog een stukje placenta achtergebleven is? Heb t ook gehad en bv kwam ook niet op gang. Na aantal weken was baby nog niet op geboortegewicht...

Hopelijk gaat de kleine snel goed groeien!

Terug naar “Relaties”