Christelijke Verdeeldheid

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: Christelijke Verdeeldheid

Berichtdoor Bambi » 02 dec 2014 21:30

rotterdam schreef:Je hebt een andere mening begrijp ik - en dat is voor jou een reden om een gebruik in een andere kerk aan te duiden met plee-borstel ?

Geen geheiligd water ? geen rituelen ?

Je kent vast dat verhaal van die blinde - Christus spuwt op de aarde, roert het tot een papje (modder in goed Nederlands) en smeert het op de ogen van de blinde. Ook overbodige poespas ?

Elia die zich drie keer uitstrekt over het dode kind. Ook een beetje Jomanda ?

Zeven keer rond Jericho. Waarom die muren niet gewoon laten instorten ? Heidense gebruiken ?

Dit zijn allemaal voorbeelden die van God uitgingen en niet door mensen zelf verzonnen zijn, zoals het wijwater.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 02 dec 2014 21:38

Boerin schreef:Zegenen is gewoon goed spreken heb ik geleerd. Zegent en vervloekt niet is gewoon goed over iemand spreken.

Ik denk dat het iemand alle het goede gunnen betekent.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 dec 2014 02:02

mohamed schreef:Ook paarden en andere huisdieren

rotterdam schreef:100% Bijbels.
Op vele plaatsen in de bijbel b.v. in Deuteronomium worden het vee, de akkers, het land, de familie en de bedienden gezegend.

Ik geloof het graag en als het Bijbels is wie zijn wij dan om er wat van te zeggen nietwaar? :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 dec 2014 02:08

rotterdam schreef:Je hebt een andere mening begrijp ik - en dat is voor jou een reden om een gebruik in een andere kerk aan te duiden met plee-borstel ?

Je kent vast dat verhaal van die blinde - Christus spuwt op de aarde, roert het tot een papje (modder in goed Nederlands) en smeert het op de ogen van de blinde. Ook overbodige poespas ?

Zeven keer rond Jericho. Waarom die muren niet gewoon laten instorten ? Heidense gebruiken ?

Bambi schreef:Dit zijn allemaal voorbeelden die van God uitgingen en niet door mensen zelf verzonnen zijn, zoals het wijwater.

Dit is een argument van het kaliber 'het is zo omdat het zo in het boekje staat'. Op school kreeg ik daar een draai om de oren voor met het dringende verzoek inhoudelijk te reageren. [-X

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 dec 2014 02:21

rotterdam schreef:

mealybug schreef:Wel eens gehoord van het Nieuwe Testament?
Inderdaad , geen "geheiligd" water of rituelen, maar de inwonende Geest van een nieuwe schepping.
Door Geloof Alleen.
water en rituelen doen niets

'Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest.' (Joh 3,5)

Het nieuwe testament begon met de waterdoop en hoewel ik het niet bewezen acht dat de huidige generatie die ook moet ondergaan, gold dat wel degelijk voor de eerste christenen zoals blijkt uit het vers wat ik citeerde.

Terug naar “[Religie] - Open forum”