Vrees voor de Heer betekend het kwade haten.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Vrees voor de Heer betekend het kwade haten.

Berichtdoor mohamed » 27 nov 2014 14:37

Jan schreef:Een ieder die Gods geboden afwijst door Jezus woorden te verdraaien, te verkrachten met valse liefde voor de dader. Die heeft zijn naaste niet lief maar haat zijn naasten en hij haat God.
Ieder die de verkrachter en moordenaar niet dood wil zien vanuit liefde voor Gods geboden, haat zijn eigen kind. Vervloekt zijn eigen kind. En God laat die vloek toe. Hij zegt: als jullie mijn wetten vergeten, dat vergeet ik jullie kinderen. Dan oogst je wat je gezaaid hebt.

Boerin schreef:Paulus was een moordenaar. Er bestaat ook nog zoiets als levenslang. http://m.christianpost.com/news/son-of- ... on--54474/
Ik heb een keer een verkrachter over de Heer verteld. Lol hij dorst niks meer te doen toen ik zei: God is hier. Alleen het eigen ik hoeft maar dood.
Je kunt aan de gang blijven en iedereen doodschieten die en vrouw begeert. De vrouw betrapt bij overspel hoefde niet gestenigd te worden, ze waren allemaal net zo zondig.

Waar kwam die verkrachter dan vandaan dat hij nog nooit van de heer had gehoord? Geen sterke verhalen ophangen hé! :-$

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 nov 2014 14:46

mohamed schreef:Waar kwam die verkrachter dan vandaan dat hij nog nooit van de heer had gehoord? Geen sterke verhalen ophangen hé! :-$

Ik kwam 'm rond 11 uur 's avonds tegen op een bospad in Eindhoven. Wist ik veel dat dat onnozel was om daar in je eentje rond te fietsen toen ik 18 was. Hij had nog nooit ervan gehoord dat je ook een persoonlijke relatie met de Heer kon hebben en dat de Heer hem kon genezen van z'n rare neigingen. :lol: Waar is God dan? zei ie. Ik zei: God is HIERRRRR. Lol je zag 'm schrikken. Niet gejokt hoor, ik kwam wel vaker rare vogels tegen waar de Heer me voor beschermde omdat ik altijd zo onnozel was en m'n moeder was net zo, die lieten me ook gewoon fietsen 's nachts naar de disco, beetje naief, mijn kinderen gaan nergens alleen naartoe.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2014 16:50

Jan schreef:God wil helemaal geen evangelisatie onder verkrachters. En ook niet onder alle soorten van moordenaars. Lees Zijn wil in Zijn geboden, Hij wil ze enkel doden.

Ik heb tal van teksten aangehaald die je ongelijk bewijzen. Denk aan David, de moordenaar aan het kruis, de moordenaars onder het kruis, de mensen die Stefanus stenigden. God zegt dat Hij geen lust heeft in de dood van de goddeloze maar wil dat die zich van zijn goddeloze weg bekeert en leeft. Je schetst hier een schandalige karikatuur van God, volkomen in strijd met hoe Hij zich in de Bijbel openbaart. Maar je negeert en ontkent dat soort Bijbelteksten hier gewoon glashard.

Paulus was geen moordenaar maar hoogstens medeplichtig aan moord waarvan hij dacht dat het wettig doden was door een overheid die het zwaard van God draagt.

En Paulus was al helemaal geen moordenaar zoals het voorbeeld dat ik gaf van een serieverkrachter en lustmoordenaar. Kunnen jullie dan werkelijk geen enkel geestelijk onderscheid maken in zelfs de meest eenvoudige zaken?
Aan dat verschrikkelijke voorbeeld van valse liefde voor criminelen waar vele meisjes en vrouwen en een jong meisje en haar familie het slachtoffer van zijn geworden, gaan jullie voorbij. Die keiharde realiteit raken jullie met geen vinger aan.

Dat Saulus dacht dat wat hij deed goed was is een zwak argument. Een IS-strijder denkt dat net zo goed. De keiharde realiteit hebben we constant genoemd hier maar gezegd dat we desondanks willen dat mensen zich van hun goddeloze weg bekeren en Hem leren kennen en leven. Het enige wat jij wil is je rechtvaardigheidsgevoel en wraakgevoelens bevredigd zien, uiten Christus om.

Paulus wordt genoemd... alsof het te vergelijken valt. Alle zonde is gelijk aan elkaar blijkbaar. Paulus was een godvrezend man ook toen hij Christenen aan het vervolgen was. Hij vermoorde ze niet maar nam ze gevangen en bracht ze naar de raad die deze mensen oordeelde volgens hun wetten. Wetten waarvan Paulus dacht dat ze correct toegepast werden. Er staat nl. geschreven dat valse profeten, valse leer, met de dood bestreden moet worden (Deut. 13). Alleen was Paulus ontzettend misleid door alle traditie, alle verzinsels die mensen erbij verzonnen hadden. Maar merk wel op dat het niet strafbaar was om ze te doden als het tenminste werkelijk om valse leer ging. Zou God het hart van Paulus niet gekend hebben en hem daarom vergeven hebben?

Paulus kende Christus niet. Hij diende de verkeerde God, uit wetticisme... hij vervolgde Gods kinderen. Probeer je nou werkelijk te beweren dat dat niet erg is, als het maar uit een "goed hart" komt? Paulus was een farizeeër en Jezus zegt niet tegen hen: Ach, jullie doen het niet goed maar jullie bedoelen het wel goed. En een IS-strijder is net zo goed misleid door tradities, verzinsels enz. Ze bedoelen het toch goed? Je houdt er vreemde en totaal onbijbelse denkbeelden op na.

Hoe is dat te vergelijken met een goddeloze verkrachter en moordenaar die puur uit zieke lusten zijn naaste seksueel geweld aandoet en zelfs een dertien jarig meisje vermoord? Ik kan daar niet bij mensen... is jullie hart dan zo verhard.... zijn jullie ogen dan zo verblind... God alleen kan jullie nog helpen hierin.

En dan is het een ongelovige die de waarheid nog het dichtst benaderd door te beseffen dat er geen sprake van liefde kan zijn wanneer men de trekker overhaalt om iemand te doden.

Ik denk het zelfde over jou. Je hart is verhard en je ogen verblind. Niemand heeft hier gezegd dat we alle mensen die seks buiten het huwelijk hebben maar moeten doden op basis van oud testamentische wetten. Niemand heeft gezegd dat een verkrachter gewoon doodgeschoten moet worden.

Maar goed, het is een klassieke denkfout, schets een groepje mensen die slechter is dan je zelf bent, zeg dat ze de doodstraf moeten krijgen en voel je zelf gelijk weer een stukje beter want jij doet ook wel eens wat fout maar dat is gelukkig niet zo erg. God zal jou wel goed vinden en die ander slecht. Jezelf boven de ander plaatsen. Het is niets anders dan wat ze bij de IS bijvoorbeeld ook doen. Aan dat soort onzin gaat de wereld juist kapot en ik ben blij dat mijn Heiland een andere boodschap leert.
Laatst gewijzigd door Marnix op 28 nov 2014 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 nov 2014 21:18

Jan schreef:God wil helemaal geen evangelisatie onder verkrachters. En ook niet onder alle soorten van moordenaars. Lees Zijn wil in Zijn geboden, Hij wil ze enkel doden.

Welk gebod precies? Ze mogen 50 pop of een envelop aan de vader geven en met het meisje trouwen hoor volgens de wet.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 nov 2014 21:43

Boerin schreef:Welk gebod precies? Ze mogen 50 pop of een envelop aan de vader geven en met het meisje trouwen hoor volgens de wet.

'....omdat Hij wil dat allen tot inkeer komen en niemand verloren gaat.' (2 Petrus 3,9)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2014 10:26

JeeWee schreef:Stop maar Marnix, Jan wil helemaal geen discussie en zelfs geen dialoog. Jan wil kennelijk alleen zijn haatzaaiende verdraaiingen van Gods Woord spuien.
Beangstigend dat dat hier gewoon kan.
De duivel op kousevoeten is veel gevaarlijker dan de duivel op klompen.

Tja, inderdaad. Wat Jan vergeet is dat we van nature allemaal zondaars zijn die de doodstraf hebben verdiend maar dat God ons door Zijn wonderlijke liefde en genade heeft gered door uit liefde Zijn Zoon te geven om te sterven voor mensen die daar helemaal niet op zaten te wachten. De enige reden waarom wij gered worden van de doodstraf is omdat Hij ondanks ons kwaad, van ons hield en bereid was voor ons te sterven. Wij, vijanden van God. Je vijanden liefhebben is niet alleen iets wat Hij ons leert, het is wat Hij zelf deed en waardoor wij gered zijn en van vijanden van God, kinderen van Hem zijn geworden.

Het is het wonder van het offer van Jezus Christus die ons vrijkoopt van de vloek van de wet, die ons veroordeelde. En nee, Hij schaft de wet niet af.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 nov 2014 12:10

Eigenlijk zit er in de topictitel behalve een storende taalfout zoveel waarheid.
Het is wellicht niet de waarheid die Jan bedoelt, als hij reageert.
Ja inderdaad: de vreze des Heren, betekent het kwade haten. En wel kwaad is gevaarlijker dan het kwaad wat komt in de gedaante van rechtzinnigheid en vroomheid!?
Dat is het kwaad van het tekort doen aan de volkomen verzoening door het offer van Jezus Christus door het toevoegen van eigen kunnen en het stellen van voorwaarden aan de toegang tot Hem.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 28 nov 2014 13:00

Boerin schreef:Ik kwam 'm rond 11 uur 's avonds tegen op een bospad in Eindhoven. Wist ik veel dat dat onnozel was om daar in je eentje rond te fietsen toen ik 18 was. Hij had nog nooit ervan gehoord dat je ook een persoonlijke relatie met de Heer kon hebben en dat de Heer hem kon genezen van z'n rare neigingen. :lol: Waar is God dan? zei ie. Ik zei: God is HIERRRRR. Lol je zag 'm schrikken. Niet gejokt hoor, ik kwam wel vaker rare vogels tegen waar de Heer me voor beschermde omdat ik altijd zo onnozel was en m'n moeder was net zo, die lieten me ook gewoon fietsen 's nachts naar de disco, beetje naief, mijn kinderen gaan nergens alleen naartoe.

Weet je wel wat een verkrachter is? Zo iemand gaat niet met je praten over God. Zo iemand is bezig met geweld, verkrachten.

aanrander: een persoon, in de regel van het mannelijke geslacht die iemand anders aanvalt om seksuele redenen.
verkrachten: met geweld dwingen tot geslachtsgemeenschap

De man in jouw verhaal lijkt me meer iemand die jou een oneerbaar voorstel deed.

Welk gebod precies? Ze mogen 50 pop of een envelop aan de vader geven en met het meisje trouwen hoor volgens de wet.

Waar jij het over hebt gaat over seksuele omgang voor het huwelijk waar er geen sprake van dwang is. Velen hier roepen wel van alles over God en de Bijbel. Maar weinigen maken zich druk of het echt zo in de Bijbel staat, weinigen zoeken op of het klopt wat ze denken.

Deut. 22 schreef:22 Wanneer ergens een man aangetroffen wordt terwijl hij met een vrouw slaapt die met een andere man getrouwd is, dan moeten zij beiden sterven, de man die met de vrouw geslapen heeft, en de vrouw. Zo moet u het kwaad uit Israël wegdoen.

23 Wanneer een meisje nog maagd is, maar wel in ondertrouw met een man, en een andere man treft haar binnen de stad aan en slaapt met haar,
24 dan moet u hen beiden naar buiten brengen, naar de poort van die stad, en moet u hen met stenen stenigen, zodat zij sterven; het meisje vanwege het feit dat zij binnen de stad niet om hulp geroepen heeft, en de man vanwege het feit dat hij de vrouw van zijn naaste vernederd heeft. Zo moet u het kwaad uit uw midden wegdoen.

25 Maar als de man het ondertrouwde meisje in het open veld aantreft, en de man haar vastgrijpt en met haar slaapt, dan moet alleen de man die met haar geslapen heeft, sterven.
26 Het meisje mag u niets doen, want het meisje heeft geen zonde begaan die de dood verdient. Deze zaak komt immers overeen met het geval dat een man zijn naaste aanvalt en deze om het leven brengt.
27 Hij trof haar namelijk aan in het open veld, en het ondertrouwde meisje riep, maar er was niemand die haar verloste.

28 Wanneer een man een meisje aantreft, een maagd die niet in ondertrouw is, en hij grijpt haar en slaapt met haar, en zij worden ontdekt,
29 dan moet de man die met haar geslapen heeft, aan de vader van het meisje vijftig zilverstukken geven, en zij zal hem tot vrouw zijn, omdat hij haar vernederd heeft. Hij mag haar al zijn dagen niet wegsturen.

Ex. 22 schreef: 16 Wanneer iemand een maagd verleidt die niet in ondertrouw is, en hij met haar slaapt, moet hij haar voor zichzelf tot vrouw nemen door volledige betaling van de bruidsschat.
17 Maar als haar vader beslist weigert haar aan hem te geven, moet hij een geldsom afwegen die overeenkomt met de bruidsschat voor een maagd.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 nov 2014 14:20

Ik hoorde ook een keer een getuigenis van een vrouw dat die man niks dorst te doen omdat ie twee van die sterke kerels naast d'r zag. Waren gewoon engelen.
We vechten niet tegen bloed en vlees Jan.
http://m.youtube.com/watch?v=Cyr15Hh9tEU
Deze is nog mooier:
https://www.youtube.com/watch?v=KqsTz75Dio8
Laatst gewijzigd door Boerin op 28 nov 2014 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2014 14:26

De Bijbel zegt ook dat een overspelige gedood moet worden. En de Farizeeen kwamen bij Jezus met een overspelige vrouw en zeiden: Deze vrouw is betrapt op overspel en moet volgens de wet van Mozes gedood worden. Wat zegt u?

Je rekent buiten Jezus, Jan. Je citeert de wet buiten Hem om en zegt: De wet van Mozes zegt....... En God verandert niet dus...... Als je de wet leest buiten Jezus kunnen we inderdaad beginnen met tal van doodstraffen uit te voeren. Aan verkrachters maar ook aan mensen die vloeken, overspel plegen enz. We kunnen onze eigen "IS-staat" gaan oprichten en beginnen met stenigingen en zo. En dan heb je van de Bijbel weinig begrepen, hoe goed je de wetjes ook uit je hoofd kent. Er is dan weinig verschil met de Farizeeën in de tijd van Jezus.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 28 nov 2014 14:56

Marnix schreef:Ik heb tal van teksten aangehaald die je ongelijk bewijzen.

Nee het enige dat jij steeds doet is je beeld van een dubbelhartige veranderlijke God bewijzen.

Denk aan David, de moordenaar aan het kruis, de moordenaars onder het kruis, de mensen die Stefanus stenigden. God zegt dat Hij geen lust heeft in de dood van de goddeloze maar wil dat die zich van zijn goddeloze weg bekeert en leeft. Je schetst hier een schandalige karikatuur van God, volkomen in strijd met hoe Hij zich in de Bijbel openbaart. Maar je negeert en ontkent dat soort Bijbelteksten hier gewoon glashard.

David: deed veel goeds voor God en een paar slechte zaken waaronder een zaak die bijna zijn dood werd. Hij manipuleerde het zo dat een trouw soldaat in een gevaarlijke situatie gebracht werd en stierf. Dit terwijl David al met zijn vrouw geslapen had. God zelf strafte David. Hij verloor het kind uit overspel. De vloek werkte nog door in het volgende geslacht, zie de dood van zijn zonen. En later verliest Davids huis het grootste gedeelte van Israël toen dat zich afsplitste.
Maar David werd vergeven zodat hij niet voor eeuwig verloren ging en niet hoefde te sterven. Dit was het Ingrijpen van God zelf. Het is echter nergens zo geschreven dat vanaf toen alle strafwetten verdwenen als het ging om hoererij en moord. Alleen God kan een totaaloordeel geven en besluiten of iemand dood moet en hoe het verder gaat met de eeuwige bestemming van een zondaar. Alle andere mensen hebben enkel Zijn wil uit te voeren zoals opgeschreven in de wetten. Wij kunnen nl. niet net als God oordelen. Wij kunnen alleen doen wat Hij ons geboden heeft.

De moordenaar aan het kruis. Hoe weet jij trouwens dat het om een moordenaar ging? Verkies je zo'n vertaling boven het betere "misdadiger" omdat het beter uitkomt voor je argument?
Hoe dan ook het is weer hetzelfde verhaal, Jezus/God zelf vergeeft die man. Dat is een unieke situatie. Alleen Jezus kan zonden vergeven. Dat deed Hij wel vaker zo kunnen we lezen. Maar alle andere mensen die niet direct met Jezus te maken hebben moeten enkel Zijn wil uitvoeren en niet zelf voor god gaan spelen. Wij kunnen niet oordelen en vergeven zoals Hij dat wel kan. Wij hebben enkel Zijn wil op aarde te doen. En dat is dus niet het ontbinden van Jezus wetten waarvan Hij zelfs zegt: denk niet dat ik gekomen ben om de wetten af te schaffen... je moet het zelfs niet denken! (Mat. 5)
Moordenaars verdienen de doodstraf. Laat God oordelen over de eeuwige bestemming en eventueel in bijzondere gevallen nog bekering uitwerken. Het mag i.i.g. nooit invloed hebben op ons uitvoeren van de wet die betrekking heeft op het aardse oordeel waarvoor mensen door God verantwoordelijk zijn gesteld. Zie het zwaard uit Rom. 13 en het merendeel van het bewijs uit het eerste verbond wat gaat over een natie waar recht gesproken moet worden.

Moordenaars onder het kruis:

Alweer een unieke situatie die Jezus rol betreft om vrijwillig te sterven. De Romeinen dachten enkel een misdadiger om te brengen. Hoewel sommigen zoals Pilatus meer verweten kan worden aangezien hij om puur politieke redenen een Man veroordeelde waarvan hij wel wist dat Hij onschuldig was. Let dan op Jezus gebed:

Luk. 23 schreef: 33 Toen zij op de plaats kwamen die Schedel genoemd werd, kruisigden ze Hem daar, met de misdadigers, de één aan de rechter- en de ander aan de linkerzijde.
34 En Jezus zei: Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen. En ze verdeelden Zijn kleren en wierpen het lot.

De soldaten wisten niet wat ze deden. Veel religieuze leiders wel. Zelfs na Zijn opstanding manipuleerden ze het volk nog door de feiten te verdraaien. Sommigen weten nl. heel goed wat ze doen. Deze categorie mensen die bewust blijven kiezen voor het kwaad wordt het wel aangerekend.
Hoe dan ook het is alweer geen wijzigen van de strafwetten in deze geschiedenis.

Stefanus:

Een man die getuigde van Jezus Christus tegen religieuze volksgenoten die nog blind waren voor de waarheid. Zij dachten dat Stefanus de valse leraar was die volgens de wet gedood moest worden. Maar Stefanus weet dat zij uit onwetendheid handelden en vraagt God het hun niet aan te rekenen.
Hand. 7 schreef: 60 En terwijl hij op de knieën viel, riep hij met luide stem: Heere, reken hun deze zonde niet toe! En toen hij dat gezegd had, ontsliep hij.

Dat dit een correct gebed was bewijst de bekering van Paulus.
De unieke situatie van martelaren die om hun getuigenis moesten/mochten sterven. Niet te vergelijken met lustmoorden of doden die in een oorlog vallen. De mensen die Stefanus vermoorden dachten God te dienen in het volgen van Zijn geboden.

overspelige vrouw:

Alweer geen voorbeeld van Jezus die de wetten komt veranderen. Nee, Hij zegt werp de eerste steen als je zelf niet schuldig bent. De hele context van dit soort botsingen met de Schriftgeleerden etc. is steeds dat zij Hem met strikvragen in de val wilden lokken. Het gaat vaak niet om echte vragen over de wet van oprechte mensen die het niet weten en bij Jezus komen om goede raad.
Zij hadden er nl. helemaal geen moeite mee om mensen te doden. Zo werd Jezus al eens bijna gestenigd alleen was het Zijn tijd niet. En zo werd Stefanus en ook Paulus gestenigd. Ze wilden echter van Jezus een dwaalleraar maken in de ogen van het volk en uiteindelijk bleek het politiek gezien beter om de Romeinen het vuile werk te laten doen.

Elke vorm van rechtspraak is alleen mogelijk met oprechte motieven door mensen die zelf niet schuldig zijn aan de misdaden waarover ze moeten oordelen.

Jan schreef:Paulus was geen moordenaar maar hoogstens medeplichtig aan moord waarvan hij dacht dat het wettig doden was door een overheid die het zwaard van God draagt.

En Paulus was al helemaal geen moordenaar zoals het voorbeeld dat ik gaf van een serieverkrachter en lustmoordenaar. Kunnen jullie dan werkelijk geen enkel geestelijk onderscheid maken in zelfs de meest eenvoudige zaken?
Aan dat verschrikkelijke voorbeeld van valse liefde voor criminelen waar vele meisjes en vrouwen en een jong meisje en haar familie het slachtoffer van zijn geworden, gaan jullie voorbij. Die keiharde realiteit raken jullie met geen vinger aan.

Dat Saulus dacht dat wat hij deed goed was is een zwak argument. Een IS-strijder denkt dat net zo goed.

Een IS strijder baseert zich niet op de Heilige Schriften zoals Saulus dat wel deed. Het verwerpelijke gedrag van moslims bepaald nog niet wat goed en slecht is als het gaat om Paulus en andere Bijbelse personen. Een Christen heeft enkel met Gods woord te maken.

De keiharde realiteit hebben we constant genoemd hier maar gezegd dat we desondanks willen dat mensen zich van hun goddeloze weg bekeren en Hem leren kennen en leven.

Jij hebt nog geen enkele keer gesproken over het voorbeeld van de serieverkrachter/moordenaar die volgens God wetten dood moet en het waarom daarvan. Nee jij gaat volkomen voorbij aan al dat onnodige lijden en je haat je naaste door hun vijand zo lief te hebben dat je zijn bekering nog op het oog hebt en ingaat tegen het rechtvaardige oordeel dat God voor zo'n beest bepaald heeft. Doordat mensen zoal jij het beste voor hebben met zo'n hond krijgt hij een lichte straf en komt hij weer vrij om PRECIES HETZELFDE OPNIEUW TE DOEN! Daarom zeg ik dat jullie medeschuldig zijn aan de misdaden van hen die door jullie in bescherming worden genomen.

Het enige wat jij wil is je rechtvaardigheidsgevoel en wraakgevoelens bevredigd zien, uiten Christus om.

Dat is niet het enige dat ik wil. En zeker niet buiten Christus om. Daar ben jij meer mee bezig met je plaatsnemen op de rechtersstoel van God door Zijn wetten te ontbinden en het beter te weten. Je verdoemt je eigen ziel hiermee.

Jan schreef:Paulus wordt genoemd... alsof het te vergelijken valt. Alle zonde is gelijk aan elkaar blijkbaar. Paulus was een godvrezend man ook toen hij Christenen aan het vervolgen was. Hij vermoorde ze niet maar nam ze gevangen en bracht ze naar de raad die deze mensen oordeelde volgens hun wetten. Wetten waarvan Paulus dacht dat ze correct toegepast werden. Er staat nl. geschreven dat valse profeten, valse leer, met de dood bestreden moet worden (Deut. 13). Alleen was Paulus ontzettend misleid door alle traditie, alle verzinsels die mensen erbij verzonnen hadden. Maar merk wel op dat het niet strafbaar was om ze te doden als het tenminste werkelijk om valse leer ging. Zou God het hart van Paulus niet gekend hebben en hem daarom vergeven hebben?

Paulus kende Christus niet. Hij diende de verkeerde God, uit wetticisme... hij vervolgde Gods kinderen. Probeer je nou werkelijk te beweren dat dat niet erg is, als het maar uit een "goed hart" komt? Paulus was een farizeeër en Jezus zegt niet tegen hen: Ach, jullie doen het niet goed maar jullie bedoelen het wel goed.

Alweer maak je geen enkel onderscheid alsof alle Farizeeërs hetzelfde waren. Dat gaat niet op zie het voorbeeld van Nicodemus en ook van Paulus. Het gaat in dit laatste geval om zwaar misleidde mensen die niet wisten wat ze deden omdat ze hun hele leven lang geestelijk gevangen waren genomen door valse leer die ze van jongs af aan al gehoord hadden. De valse leer was niet dat ze geen dwalingen mochten bestrijden maar dat ze niet wisten dat Jezus en Zijn volgelingen de waarheid spraken. Ze wisten niet dat het Judaïsme de dwaling was. In het geval van Nicodemus zien we dat hij de waarheid zoekt volgens de wetten. Zo gaat hij in tegen de meerderheid door te verwijzen naar de wetten:
Joh. 7 schreef:50 Nicodemus, die 's nachts bij Hem gekomen was, die één van hen was, zei tegen hen:
51 Veroordeelt soms onze wet de mens, als zij hem niet eerst hoort en kennis genomen heeft van wat hij doet?
52 Zij antwoordden en zeiden tegen hem: Bent u soms ook uit Galilea? Onderzoek en zie dat in Galilea geen profeet is opgestaan.

En een IS-strijder is net zo goed misleid door tradities, verzinsels enz. Ze bedoelen het toch goed? Je houdt er vreemde en totaal onbijbelse denkbeelden op na.

Een oprechte strijder van de IS die bereid is te sterven voor zijn geloof heeft mijn respect wat dat feit betreft. Het zijn i.i.g geen lauwe figuren die niet willen vechten en lijden voor waar ze in geloven. Heel wat Bijbelser in dat opzicht, dan de meeste mensen die zich Christen noemen.

Jan schreef:Hoe is dat te vergelijken met een goddeloze verkrachter en moordenaar die puur uit zieke lusten zijn naaste seksueel geweld aandoet en zelfs een dertien jarig meisje vermoord? Ik kan daar niet bij mensen... is jullie hart dan zo verhard.... zijn jullie ogen dan zo verblind... God alleen kan jullie nog helpen hierin.

En dan is het een ongelovige die de waarheid nog het dichtst benaderd door te beseffen dat er geen sprake van liefde kan zijn wanneer men de trekker overhaalt om iemand te doden.

Ik denk het zelfde over jou. Je hart is verhard en je ogen verblind. Niemand heeft hier gezegd dat we alle mensen die seks buiten het huwelijk hebben maar moeten doden op basis van oud testamentische wetten. Niemand heeft gezegd dat een verkrachter gewoon doodgeschoten moet worden.

God heeft het geboden, mensen kiezen ervoor om Hem te verwerpen door Zijn wetten te verwerpen.

Maar goed, het is een klassieke denkfout, schets een groepje mensen die slechter is dan je zelf bent, zeg dat ze de doodstraf moeten krijgen en voel je zelf gelijk weer een stukje beter want jij doet ook wel eens wat fout maar dat is gelukkig niet zo erg. God zal jou wel goed vinden en die ander slecht. Jezelf boven de ander plaatsen. Het is niets anders dan wat ze bij de IS bijvoorbeeld ook doen. Aan dat soort onzin gaat de wereld juist kapot en ik ben blij dat mijn Heiland een andere boodschap leert.

Onzin het heeft helemaal niets met zelfrechtvaardiging te maken. Het is de waarheid die gesproken moet worden.

Je bent trouwens ook niet ingegaan op het bewijs van je dubbelhartigheid als het gaat om haten en liefhebben, schieten of niet schieten... waarom niet?
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 28 nov 2014 14:59

Boerin schreef:Ik hoorde ook een keer een getuigenis van een vrouw dat die man niks dorst te doen omdat ie twee van die sterke kerels naast d'r zag. Waren gewoon engelen.
We vechten niet tegen bloed en vlees Jan.
http://m.youtube.com/watch?v=Cyr15Hh9tEU
Deze is nog mooier:
https://www.youtube.com/watch?v=KqsTz75Dio8

Je gaat niet in op wat ik tegen je zei. Het klopte niet wat jij zei over Gods wil in de Bijbel.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 nov 2014 15:08

God heeft het geboden, mensen kiezen ervoor om Hem te verwerpen door Zijn wetten te verwerpen.

Nou gelukkig dan maar, anders was ik al dood geweest. Een keer houtjes sprokkelen op de zaterdag en je bent het haasje.

Een IS strijder is Bijbelser bezig dan een lauwe christen? Ik denk niet dat God je snel voor Laodiceeer uit zal maken, maar die tekst van Efeze is er ook nog.

*Openbaring 2:1t/m7 Schrijf aan de engel der gemeente te Efeze: Dit zegt Hij, die de zeven sterren in zijn rechterhand houdt, die tussen de zeven gouden kandelaren wandelt: Ik weet uw werken en inspanning en uw volharding en dat gij de kwaden niet kunt verdragen en hen op de proef gesteld hebt, die zeggen, dat zij apostelen zijn, maar het niet zijn, en dat gij hen leugenaars hebt bevonden; en gij hebt volharding en hebt verdragen om mijns naams wil en gij zijt niet moede geworden. Maar Ik heb tegen u, dat gij uw eerste liefde verzaakt hebt. Gedenk dan, van welke hoogte gij gevallen zijt en bekeer u en doe (weder) uw eerste werken. Maar zo niet, dan kom Ik tot u en Ik zal uw kandelaar van zijn plaats wegnemen, indien gij u niet bekeert. Doch dit hebt gij, dat gij de werken der Nicolaïeten haat, welke ook Ik haat. Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt. Wie overwint, hem zal Ik geven te eten van de boom des levens, die in het paradijs Gods is.*
Zach91

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 nov 2014 15:11

Jan schreef:
Je gaat niet in op wat ik tegen je zei. Het klopte niet wat jij zei over Gods wil in de Bijbel.

Ja je had gelijk, daarom ging ik er niet tegenin. Ik ben niet echt op de hoogte van die O.T. wetten. Ik ben weleens uitgemaakt voor Nieuwtestamentische suikerchristen.
Zach91

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 28 nov 2014 15:13

Boerin schreef:Nou gelukkig dan maar, anders was ik al dood geweest. Een keer houtjes sprokkelen op de zaterdag en je bent het haasje.

Een IS strijder is Bijbelser bezig dan een lauwe christen? Ik denk niet dat God je snel voor Laodiceeer uit zal maken, maar die tekst van Efeze is er ook nog.

*Openbaring 2:1t/m7 Schrijf aan de engel der gemeente te Efeze: Dit zegt Hij, die de zeven sterren in zijn rechterhand houdt, die tussen de zeven gouden kandelaren wandelt: Ik weet uw werken en inspanning en uw volharding en dat gij de kwaden niet kunt verdragen en hen op de proef gesteld hebt, die zeggen, dat zij apostelen zijn, maar het niet zijn, en dat gij hen leugenaars hebt bevonden; en gij hebt volharding en hebt verdragen om mijns naams wil en gij zijt niet moede geworden. Maar Ik heb tegen u, dat gij uw eerste liefde verzaakt hebt. Gedenk dan, van welke hoogte gij gevallen zijt en bekeer u en doe (weder) uw eerste werken. Maar zo niet, dan kom Ik tot u en Ik zal uw kandelaar van zijn plaats wegnemen, indien gij u niet bekeert. Doch dit hebt gij, dat gij de werken der Nicolaïeten haat, welke ook Ik haat. Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt. Wie overwint, hem zal Ik geven te eten van de boom des levens, die in het paradijs Gods is.*

Boerin, als jij steeds nieuwe one-liners plaats waar je je goed bij voelt, zonder in te gaan op wat ik zei en een echte discussie aan te gaan, dan reageer ik ook niet meer op je.

---

Ok ik zie nu dat je me gelijk geeft in het vorige bericht. Merk op hoe makkelijk het is om jezelf voor de gek te houden en iets vals te geloven dat niet klopt met Gods woord. Laten we daarom bij alles onderzoeken of het echt zo geschreven staat.

--

Over hout sprokkelen, het gaat niet om het kleinste vergrijp waarna God je gelijk dood wil hebben. Het gaat erom dat er toen een duidelijke regel voor het hele volk was ingesteld terwijl kort daarna die regel al gelijk werd overtreden. Het begint bij hout verzamelen op zondag en het eindigt bij koopzondagen, totale schending van de rustdag. Waar wil jij de grens leggen? God zegt: niet die grens opzoeken, respecteer de rustdag! Dat is trouwens nog voor je eigen bestwil ook zo'n dag rusten.

Num. 15 schreef: 32 Toen de Israëlieten in de woestijn waren, troffen zij een man aan die hout sprokkelde op de sabbatdag.
33 En zij die hem aantroffen terwijl hij hout sprokkelde, brachten hem naar Mozes en naar Aäron, en naar heel de gemeenschap.
34 Zij namen hem in hechtenis, want er was nog geen beslissing genomen wat met hem gedaan moest worden.
35 Toen zei de HEERE tegen Mozes: Die man moet zeker gedood worden. Heel de gemeenschap moet hem met stenen stenigen buiten het kamp.
36 Toen bracht heel de gemeenschap hem weg tot buiten het kamp, en zij stenigden hem met stenen, zodat hij stierf, zoals de HEERE Mozes geboden had.
Laatst gewijzigd door Jan op 28 nov 2014 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”