Aan de geesten in de gevangenis gepredikt heeft.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jan
Kapitein
Kapitein

Re: Aan de geesten in de gevangenis gepredikt heeft.

Berichtdoor Jan » 22 nov 2014 18:56

"Het geloof in Jezus woorden zal gehoorzaamheid uitwerken. Dit zal uitwerken dat we gaan we kijken wat de Bijbel zegt over de manier waarop we gered mogen worden. Dan zien we meerdere instructies waaronder de onderdompeling."

Dat beaam ik, dat het geloof in Jezus woorden, gehoorzaamheid uitwerkt. Ik denk nu aan een tekst, waar verder geen instructies als voorwaarde voor de redding worden gesteld. Johannes 3 vers 16.(HS)

16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Ieder moet zelf kiezen. Als jij kiest voor alleen die tekst kan ik je niet tegenhouden. Zelf kijk ik liever naar ALLES wat er geschreven is over het geloof. De teksten sluiten elkaar nl. niet uit maar vullen elkaar aan.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Aan de geesten in de gevangenis gepredikt heeft.

Berichtdoor xsidd » 22 nov 2014 19:25

#Jan

Begin citaat"Ieder moet zelf kiezen. Als jij kiest voor alleen die tekst kan ik je niet tegenhouden. Zelf kijk ik liever naar ALLES wat er geschreven is over het geloof. De teksten sluiten elkaar nl. niet uit maar vullen elkaar aan."Einde citaat.

Een ieder mag zelf kiezen. Ik vertrouw erop, dat in Petrus, er een goede vertaling van de grondtekst is gebruikt. Ik zie dat in lijn liggen, met de woorden van de Heere Jezus, dat Hij zei, dat Hij drie dagen en nachten, in de aarde zou wezen. ik geloof dat die gevangenis in het hart van de aarde is.

Je suggereert dat ik zou vasthouden aan 1 tekst, maar mijns inziens doe ik dat niet. Nogmaals zeg ik, dat ik een lijn zie in Jezus woorden, en in Petrus word dat door een andere tekst bevestigd.

En ja, de teksten vullen elkaar aan. Dat blijkt ook, zoals ik hierboven heb aan willen geven.

Terug naar “[Religie] - Open forum”