Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

zomaar
Mineur
Mineur

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor zomaar » 20 nov 2014 20:21

Hier nu met 38 wkn, 8 kilo aangekomen, mensen verwachten ook lang niet altijd dat ik al zo ver ben.
Heb van de week draaipoging gehad, maar als geholpen heeft vraag ik me af. Moet morgen weer
terug voor een echo, ben benieuwd. T'is de vijfde maar de anderen lagen altijd op tijd goed, dan verwacht je dit eigenlijk niet, maar het lag bij alle controle's al in stuit, heeft toch schijnbaar erg de voorkeur van de kleine. Had wel verwacht dat hij zou blijven liggen, je baarmoeder is al zo gevormd en alles, maar t'is ook niet ingedaald nog, ben wel erg benieuwd hoe het nu allemaal gaat.
Sterkte ook voor de andere zwangeren. Bekkenproblemen herken ik ook wel wat ik bij anderen las, hier ook echt het werk verdelen, en dan gaat het goed.
Verder ben ik meer meelezer maar nu zo aan het einde van de zwangerschap toch even zin om te reageren.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 20 nov 2014 20:38

paprikameisje2 schreef:Lammetje heb je draagdoek? welke? wilde nu ook overstag.. na M..... lijkt et me de uitvinding en zeer relax! maar wil wel wat meer info :) haha.. die kregen zijn ook nog eens idioot duur!

Je hebt echt wel draagdoeken in alle prijsklassen hoor.
Portamundo heeft zeer betaalbare draagdoeken. Zou 'm alleen wel 2dehands en ingedragen kopen, want nieuw zijn ze net stijfsel. Maar is een zeer draagkrachtige doek, mijn dreumes kan er ook prima in gedragen worden.
Ben zelf erg een fan van Oscha en in vergelijking met een beetje een behoorlijke kinderwagen vind ik een draagdoek erg goedkoop en meestal ook nog erg waardevast :wink: . Via MP, idd via het D & V forum of bijvoorbeeld via DDM op FB, zijn echt talloze doeken te koop, 2dehands en dus vaak al lekker zacht.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 nov 2014 20:53

Ik heb een Little Frog, die zijn rond de E60,- en ook nieuw al behoorlijk zacht. Ik ben verder helaas nog niet echt vriendjes met m'n draagdoek, pak veel liever de ergobaby.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 21 nov 2014 12:11

Hmm... Gelukkig heeft dochterlief niets aan het maxicosi gebruik overgehouden. Overigens; wat is veel? Elke dag ong 45 minuten is mi heel normaal...

Wij hebben gister de 20-weken echo gehad. Alles was zover ze konden zien prima in orde. Een kan van het nierbekken was iets vergroot, maar niks om zorgen over te maken en slinkt waarschijnlijk vanzelf weer. We weten nu ook wat het wordt, toch wel leuk om te weten!
Afbeelding

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 21 nov 2014 12:34

Fijn dat de 20 weken echo goed was dippie! Atijd weer een hele geruststelling.
Wat het word houden jullie voor jezelf zeker :wink: ?

Bij mij zijn bekkenklachten juist heel stuk beter. Pijnscheuten heb ik zo goed als niet meer. Heerlijk, hopelijk blijft het zo.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 nov 2014 13:53

Fijn dat alles goed is Dippie. Leuk dat jullie het weten, bij je dochter wist je het niet toch?
En dat maxi cosi gebruik, onze uk zal sowieso elke schooldag al een uur erin moeten zitten, ik ben een half uur bezig met Jurian naar school brengen en weer ophalen. Dus dan zitten we al aan een uur :) Kan hem moeilijk ergens anders in vervoeren dan de maxi cosi :D

Fijn dat het beter gaat Lisette!

De glucosetest vond ik best te doen. Dat drankje is geen lekkere kop thee nee :D maar neus dicht en in 1 keer opdrinken, dan proef je het ook niet zo.
Ze deden alleen geen vingerprik, maar echt bloed afnemen, wel jammer, want met een vingerprik weet ik zelf wel of de waarde klopt, maar nu dus niet. Al dacht de laborante dat het allemaal wel mee zou vallen, die vond mijn buik weer niet te groot, en omdat het niet in de familie zit dacht ze dat het allemaal wel los zou lopen.
Nouja, ik hoor het vanzelf wel van de vk.
2 uur wachten was ook wel lekker eigenlijk, ik was lekker zonder kids, dus zomaar 2 uur op een stoel een boekje lezen is echt geen straf :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 21 nov 2014 14:04

MissF, nee bij Vianne wisten we het inderdaad niet, daarom leek het ons wel leuk om het nu wel te weten :)
Lisette, nou, een paar mensen die dicht bij ons staan weten het of mogen het weten, maar verder gaan we het idd niet kenbaar maken. Toch nog een beetje een verassing dan :)

Ik ben benieuwd naar die test! Vorige keer ook gehad, maar toen was hij schijnbaar heel anders dan dat hij nu is. Helaas, want toen hoefde ik geen drankje te drinken :)
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 nov 2014 14:41

Fijn Dippie dat alles er goed uit ziet! Leuk dat jullie het weten lekker van genieten...

MissF moest je 1 of 2 bekers leeg drinken? Ik vond de eerste toen ook wel meevallen alleen daarna schonk ze nog een beker vol brrr dat was toch een partij ranzig haha.
Ik heb toen ook heerlijk 2 uur zitten lezen in de wachtkamer :D
Bij mij deden ze vooraf bloedprikken en vingerprik en daarna ook weer hetzelfde...
Hopelijk komt er niks uit... Wanneer hoor je er wat van?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 nov 2014 19:12

Volgens mij is er een soort advies dat je je baby niet langer dan 1,5 uur per dag in de maxicosi moet laten zitten. Dus die tijden die jullie noemen kunnen prima. (Datzelfde geld voor wipstoel, waarbij je kind ook niet plat ligt).
En als je kind rechtop moet blijven door reflux of iets anders zou ik zeker voor draagdoek gaan en niet voor maxicosi of wipstoel.
Een draagdoek vind ik zowiezo een mega aanrader. Het is heel natuurlijk om je kindje dichtbij je te houden en zo vertrouwd voor die ukkies. Ik heb de eerste maanden een tricotslen gebruikt, tot S te zwaar werd. Wij hebben nu een beco baby carrier en daar zit S met dr 11 kilo nog steeds prima in en kan ik met m'n dikke buik zelfs nog goed dragen. Ik vind zo'n systeem prettiger dan een doek omdat er gespen aan zitten en je niet hoeft te knopen. Mijn man zag knopen ook niet zo zitten, speelde ook mee.
Als je je erin wilt verdiepen kun je lid worden van de groep 'draagpraat' op facebook. Ik ben er geen lid meer, werd er veel te hebberig van ;) Maar is wel erg leerzaam :)

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 21 nov 2014 22:53

Acire schreef:En als je kind rechtop moet blijven door reflux of iets anders zou ik zeker voor draagdoek gaan en niet voor maxicosi of wipstoel.

Als je je erin wilt verdiepen kun je lid worden van de groep 'draagpraat' op facebook. Ik ben er geen lid meer, werd er veel te hebberig van ;) Maar is wel erg leerzaam :)

Idd bij reflux kan ik een draagdoek heel erg aanbevelen. De doek heeft ons echt door de heftige eerste 6 maanden reflux heen geholpen. DL heeft bijna permanent in de doek gewoond. Uitkomst!

:D die hebberigheid ... herkenning!
ML is ook enorm hebberig qua draagdoeken, niet echt goed voor de bankrekening, maar wel heel veel voor ons stashje draagdoeken. Overigens heb ik met mezelf afgesproken dat ik beslist niet meer dan 10 stuks mag hebben (diverse blends en maten), dan moet er eerst één uit, voor er een nieuwe terug komt.
Maar goed, ik draag dagelijks, dus de doeken worden hier zeker intensief gebruikt.

@MissF
Hoop dat de uitslag goed is

@Dippie
Fijn dat alles goed is!

@alle zwangeren
Sterkte met de (laatste) loodjes!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 nov 2014 13:03

maar jah als door een andere redenen kids alleen slapen in een maxicosie zodat je zelf ook ff een oogje dicht kan doen... en dagelijks twee uur slaap kan pakken! tja... moet het maar hoor! overleven is overleven.. en dan kan de hele wereld roepen, breng maar bij mij.. maar je wil het niemand anders aandoen... een dag en nacht huilend kind!

Gelukkig is hij nu een vorlijke kleuter met veel positieve energie! kan dus niks bedenken wat hij er aan heeft overgehouden, zeer goed ontwikkeld motoriek, liet vorige week zien dat hij bijna leest... was zelf perplex!!! Dus tja... t zal in veel gevallen ook allemaal nog wel meevallen.

Tis wel een reden waarom ik nu wel meer om een draagdoek ga kijken dan eerder.. bij M waren vooral de nachten een probleem, overdag was de kinderwagen een uitkomst... kilometers lopen, de matras stukje in de lucht!

We zien wel.... k ga vooreerst voor een nieuwe, die zijn bijkans even duur als de gebruikten die worden aangeboden! En die bedragen... idioot... zag ze langs komen van 350 euro oid! Daar hoef ik echt niet mee aan te komen bij manlief!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 nov 2014 14:50

PPM, ik zou eerst inlezen. Gebruikte zijn (vaak) beter dan nieuwe, juist omdat ze ingedragen zijn en daarom zijn ze net zo duur. Dus voor je een doek hebt die veel te stug is, laat je goed informeren.

En idd, juist om 'uren lopen' te voorkomen is zo'n doek ideaal: je knoopt je kind op je buik en gaat je gewone ding doen: kinderen naar school, was doen, boodschappen... zo handig :)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 22 nov 2014 14:59

Ik had een Babybjorn met rugsteun, ideaal ding. Tweedehands denk ik net zo goed, maar die van mij was zo opgedragen dat ik 'm maar weg heb gegooid.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 nov 2014 15:25

Babybjorn is helaas niet zo goed voor de baby (ze hangen er erg in ipv dat ze zitten) en de rugsteun is juist ook niet zo goed voor hun houding. Je ziet ze veel, maar er zijn echt veel betere te krijgen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 nov 2014 20:23

Jammer idd dat die dragers nog zo makkelijk te verkrijgen zijn bij baby winkels. Afgezien van het feit dat ze slecht zijn voor de houding van het kind, wordt hgrt al snel te zwaar voor de ouder.

Idd ga liever voor een gedragen/gebruikte doek ppm, dat knoopt 100 x fijner!! Of een rekbare, die is nieuw niet zo stug, maar minder comfortabel als ze zwaarder worden.

Fijn dat de 20 weken echo goed was dippie!!

Terug naar “Relaties”