Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 19 nov 2014 18:07

Hoe ver ben jij nu Memmem? Fijn dat het kindje toch goed ligt.

Het is denk ik wel echt zo dat ik dikker ben dan bij de andere 2. Bij Jurian was ik mega, doordat ik veel te veel at, bij Frederiek was ik al een stuk minder dik, omdat ik oplette, en daardoor dacht ik dat het dit keer nog wel wat minder zou zijn.
Op zich maakt het me niks uit dat men denkt dat ik al bijna uitgerekend ben, maar mijn man en moeder maken zich ook wel echt zorgen, omdat zij toch wel zien dat ik een stuk dikker ben dan de vorige keren.
Ik zal het morgen wel horen :) Al heb ik dan weer dezelfde vk als vorige keren, en die is erg jong, een tijdelijke vervangster. Prima hoor, maar in dit geval had ik het fijn gevonden als 1 van de 50 plussers me even hadden gezien, als zij hadden gezegd dat alles oke is, had ik me er toch makkelijker bij neergelegd denk ik. Die hebben al zoveel zwangeren gezien :D

Bekken gaat steeds een beetje minder, maar het is best te doen. Gewoon een beetje in de gaten houden wat ik doe, zaterdag had ik Frederiek een poosje getild bij de intocht van de sint, en dan is het de dag erna echt mis, dus dat soort dingen moet ik niet meer doen. Maar als ik zo op let gaat het prima.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 nov 2014 18:11

Lieffie; dat deed ik ook vaak :) Had vaak de maxi erop staan als ik naar de winkels ging. Had nooit zin om de adapters te vervangen, haha
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 nov 2014 18:31

Hier hoor ik de ene keer dat ik onwijs dik ben, de andere keer dat het zo bescheiden is. Ik moest 2x voor een bloedsuiker dagcurve ivm het gewicht van de tweede. Dat ius protocol, maar kwam gelukkig niks uit.
Missf dit kun je gewoon bij je ha vragen als je twijfelt en het zeker wil weten!!

Zapp wordt het niet, vind die kwaliteit echt niet goed.
We gaan nog wel een keer samen op pad, kijken wat manlief ervan vind. Haast heb ikniet, moet nog 6 weken :wink:
Nog 4 diensten werken, volgende week donderdagavond ga ik met verlof. Al valt het werk me nog niet zwaar, je leeft naar die datum toe.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 nov 2014 21:11

wat een verschil. Hier de reactie vaak ooooh al zover.. je hebt maar een kleine buik... ik voel me een oooolifant zooo dik! maar in vergelijk met J en M ben ik echt wel dikker....
mn bekken is verplaatst naar mn onderrug.. nog steeds niet super.... laatste dingen afronden en dan flink aan de bel trekken bij de gyn... hopelijk kunnen ze wat voor mij betekenen... moet volgende week weer heen. We zullen zien.

Heb bedje nu klaar, alles staat erin wat erin moet :) haha.. En M slaapt er nog steeds.... haha... en ik vin et best... veschoon ik s nachts beneden wel...

Lammetje heb je draagdoek? welke? wilde nu ook overstag.. na M..... lijkt et me de uitvinding en zeer relax! maar wil wel wat meer info :) haha.. die kregen zijn ook nog eens idioot duur!

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 19 nov 2014 22:23

Dippie, weet je dat het niet zonder risico is je baby veel in de maxi-cosi te hebben? Het kan tot gevolg hebben dat de linker- en de rechterhersenhelft van je kindje niet goed genoeg meer gaan samenwerken. En dat wil je niet... Dan maar liever een paar handelingen extra, zou ik zeggen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 nov 2014 22:32

ppm, heb jij dat ook, dat je nu veel minder met al die dingen bezig bent zoals babykamer enzo?
Bij Jurian moest alles zo snel mogelijk af, tot in detail, bij Frederiek was de drang al wat minder, maar was het nog te vroeg af.
Maar dit keer maak ik me nergens echt zorgen om. Het lijkt me wel leuk om de babykant van de slaapkamer af te maken, maar eigenlijk wil ik niet voor de 30 weken beginnen. Mijn man is bezig met de nieuwe speelkamer maken, en eigenlijk zou die niet af hoeven voor de baby komt, maar dat lijkt me nu wel weer leuk om mee aan de slag te gaan, behang uitzoeken enzo. Maar soms moet ik echt denken: o nee, eerst alles maar eens klaar maken voor de baby, haha. Maar daar hoeft niet zoveel aan te gebeuren verder, dus zal in een middagje wel klaar zijn. Maar ik vind het zo raar om nu al een ledikant neer te zetten, en een wieg op onze kamer al helemaal niet. Het duurt nog zo lang voor mijn gevoel.

Draagdoek ga ik gebruiken van mijn zus. Jurian vond het vreselijk als baby, in de tricot slen, Frederiek heeft hele wandelingen op mijn rug meegemaakt in zo'n draagzak, maar toen was ze al wel een jaar. Maar nu wonen we aan het bos, en lijkt het me ideaal. Onze kinderwagen kan waarschijnlijk ook heel wat aan, maar we maken bijna wekelijks wandelingen van 1,5 uur met ons gezinnetje in dat bos, en dat vind ik toch wel te lang om een baby in zo'n hobbelende wagen te laten liggen. Dan is een draagdoek wel een uitkomst. Ben benieuwd of ik het wat ga vinden :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 nov 2014 22:42

joos schreef:Dippie, weet je dat het niet zonder risico is je baby veel in de maxi-cosi te hebben? Het kan tot gevolg hebben dat de linker- en de rechterhersenhelft van je kindje niet goed genoeg meer gaan samenwerken. En dat wil je niet... Dan maar liever een paar handelingen extra, zou ik zeggen!

dat zal allemaal best wel, maar dat mag onze jongste wel cmpleet ontspoort zijn in zn hersenen.. door zijn oorontstekingen vanaf twee maand was het overleven en leefde hij daar in! Alles wat je TE doet is niet goed..... maar als je et er niet 24 uur op een dag in heb zitten zal alles allemaal best wel meevallen!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 nov 2014 22:48

idd MissF: ik irriteer me meer aan mn buik dat die in de weg zit.. ik niet snel tussen pratende mensen doorkan in de winkel etc dan aan alle zwangerschapsdingen! maak me ook verder eigenlijk nergens druk om.. hoop dat ik de boel wel aan de kant heb zoat het leven van de kids wel door kan gaan.
Maak wel vanaf van t weekend een vluchtta voor mezelf, maar ook ff eentje voor de kids, zodat mn ouders of wie dan ook zich kunnen redden de eerste dag en dat ze alleen maar evt de schoenen en jas moeten pakken. Zou het heel vervelend vinden als ze moeten zoeken in mn huis terwijl ik de tijd heb om alles klaar te maken.

Maar.... vandaag wel ff bedje in elkaar gezet en de basis erop gedaan, kruiken etc gepakt zodat manlie dat allemaal niet moet doen mocht ik toch int ziekenhuis belanden eerder dan de bedoeling is.

Tis wel grappig... zo anders als een tweede... denk dat het stukje relexdheid ook wel komt omdat ze beide op school zitten... ik mis ze wel.. geniet nu van de woensdagmiddagen terwijl ik dat anders een verzoeking zou vinden! wel hoop ik beetje straks goed de boel weer op te kunnen pakken! nu immers de heeeeele avond niks te doen omdat ik overdag van alles kan.... maar deze baby is juist alleen in de avond heeeel onrustig en beweeglijk... Dus..we genieten nog van deze rust! :)! maar zal ook wel goed komen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2014 10:25

Morgen mag ik de glucose test gaan doen. De vk vond het niet extreem mijn buik, omdat het met een derde inderdaad sneller uitrekt, maar toen ze ging meten vond ze hem toch wel aardig hoog zitten en hij heeft een flinke groeispurt gemaakt de afgelopen 3 weken. Mijn buik zat nu op 32 weken, terwijl ik 29 weken ben. Nog niet heel erg, en daarmee meten ze ook niet of het kindje zelf groot is, dus dat is allemaal maar de vraag, maar voor de zekerheid toch maar de test doen. Normaal gesproken alleen met een BMI van boven de 30, voor je zwanger word, of als je het eerder hebt gehad. Maar toch maar even uitsluiten, dat vond ze wel handig.
Is het zo erg dat er iemand mee moet trouwens? Voor degenen die het eerder hebben gehad? Of kan het prima alleen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 nov 2014 11:47

@ missf ik had ook een grote toeter alle keren en ben daarnaast ook nog eens lang. Qua aankomen vind ik het bij jou nog wel meevallen, moet ik zeggen. Ik zat meestal rond de 10 kg met 20 weken en rond de 30 weken al op 15. Daarna stagneerde het en eindigde ik rond de 16/17 kg.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 nov 2014 12:00

Ppm ik heb een bykay en girasol. Bykay vind ik vooral int begin ideaal, girasol is geweven en stuk comfortabeler voor zwaardere kinderen. Girasol is niet extreem duur vergeleken bij andere merken maar idd richting de 100 euro. Ik heb hgem via dragen en voeden voor 60 geloof ik. Dan is hij ook meteen goed ingedragen en makkelijker te knopen ipv een nieuwe doek.

Van beide doeken zul je geen spijt krijgen. :wink:

Missf geen idee hie glucosetest gaat, hier alleen een dagcurve moeten prikken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2014 12:57

ajl, bij de anderen kwam ik ook best wat aan, maar geleidelijker, en gewoon omdat ik teveel at, vooral bij de eerste. Nu ben ik in 3 weken ruim 2,5 kilo aangekomen, en dat in combinatie met een baarmoeder die wel erg hard gegroeid is, zorgt er toch voor dat ik het voor de zekerheid even na moet laten kijken. Het geeft mij wel geruststelling denk ik, want zoiets kun je hebben zonder het door te hebben, nog geen ramp, maar als ik weet dat het dat niet is, kan ik denk ik ook die kilo's wat meer loslaten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 nov 2014 13:04

missf, dat kan ik mij voorstellen. De kilo's zijn nooit fijn, ik maakte mij ook altijd danig zorgen. Het aankomen tijdens de zwangerschap is het punt niet, maar het eraf krijgen. Ik moet nu nog 3 kg en dan ben ik net zo zwaar als voor de eerste.
En meer eten deed ik ook altijd, helemaal tijdens de bv periode. Het afleren daarvan kost ook tijd. Ik ben nu ook al bijna een jaar bezig om mijn eetgewoonte aan te passen aan hetgeen ik nu nodig heb.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2014 13:34

Jammer is dat he, en dan zijn er meiden die na de bevalling minder wegen dan ervoor, pff, ik teken er voor ;)
Mijn vriendin kwam bij beide zwangerschappen 6 kilo aan, ongelooflijk, ze kreeg ook wel kleine kindjes, maar dan nog, waarom is dat bij mij niet zo? Haha.
Knap dat je weer bijna op gewicht bent!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 nov 2014 13:57

Is niet leuk hoor, mogelijk dat ik straks weer richting de 45 kg ga, dat merk je wel aan je kleding, dat zakt af, zit niet mooi ook. Energie is vaak ook beneden pijl. Laat die kilo's er netjes geleidelijk afgaan dat is veel natuurlijker :wink:
En een buikje heb ik ook gewoon, ondanks het lage gewicht 8-[

We zullen zien hoe het nu gaat. Ben ongeveer 10 kilo aangekomen, vrij normaal vergeleken bij de vorige keren. Verwacht dat het een 7 of 8 ponder wordt :D

Terug naar “Relaties”