Vrees voor de Heer betekend het kwade haten.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bescheiden
Verkenner
Verkenner

Re: Vrees voor de Heer betekend het kwade haten.

Berichtdoor Bescheiden » 13 nov 2014 20:12

JeeWee schreef:Eigenlijk sta ik opnieuw versteld van het bizarre van de berichten in dit draadje van Jan.
Waar is het fout gegaan met zo'n man, dat hij dit soort uitspraken doet en het kennelijk als opdracht ziet om haat te verspreiden. En om Jezus' woorden zo te verdraaien dat het in het Evangelie gaat om haat.

Jan, ik heb zielsmedelijden met je.
Met Paulus kan ik zeggen: "ik ben door de wet aan de wet gestorven".
Of in hedendaags Nederlands: ik heb net zo lang geprobeerd om de wet te doen, totdat de wet me doodgeslagen heeft.
Door de wet is nog nooit iemand tot geloof gekomen.
Maar wie een flintertje van de onvoorwaardelijke liefde van Jezus Christus ziet, kan niet meer verder.

Eigenlijk ben je zo remonstrants als het maar kan zijn Jan. Jij wilt dit en jij moet dat.
Maar uit een vuil hart kan nooit enige liefde tot God voortkomen.
Als Hij plaats heeft gemaakt in je hart voor Zijn liefde, pas dán gaat die liefde tot Hem en tot je naaste zich uiten.
Niet omdat het moet.
Maar omdat je hem geen verdriet wilt doen.

En met al je werkheiligheid wordt het niks.
Hij is het begin en het einde.
Als Hij komt, neemt Hij alles mee en maait Hij je onwil, je haat, je mooie praatjes totaal omver.
Ook uit jou geen goed meer in der eeuwigheid!
Alles uit Hem!
En alles door Hem en ook weer tot Hem.

Ik gun je met haat vervulde hart die reiniging!

Jezus kwam niet om vrede te brengen, maar een zwaard, conflict. Ik denk dat Jan wel zijn fouten wil inzien wanneer hij die heeft, en ik vind je post Jan maar vertrappelen. [-X

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 nov 2014 22:43

Bescheiden schreef: Jezus kwam niet om vrede te brengen, maar een zwaard, conflict. Ik denk dat Jan wel zijn fouten wil inzien wanneer hij die heeft, en ik vind je post Jan maar vertrappelen. [-X

Allereerst: ik 'vertrappel' Jan niet maar ik ga in op zijn onbijbelse leer.
Jij begint ook al met het te onpas uit z'n verband rukken van bijbelteksten, Als dat Jezus niet zou zijn gekomen om vrede te brengen. Het was zelfs het lied dat de engelen zongen bij Zijn geboorte.
Een nee, men noemt Zijn naam niet oorlogsvorst maar Vredevorst.

Lees hier het antwoord van ds. van Rossem eens uit de vragenrubriek van Refoweb.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 14 nov 2014 07:46

JeeWee schreef:Eigenlijk sta ik opnieuw versteld van het bizarre van de berichten in dit draadje van Jan.
Waar is het fout gegaan met zo'n man, dat hij dit soort uitspraken doet en het kennelijk als opdracht ziet om haat te verspreiden. En om Jezus' woorden zo te verdraaien dat het in het Evangelie gaat om haat.

Jan, ik heb zielsmedelijden met je.
Met Paulus kan ik zeggen: "ik ben door de wet aan de wet gestorven".
Of in hedendaags Nederlands: ik heb net zo lang geprobeerd om de wet te doen, totdat de wet me doodgeslagen heeft.
Door de wet is nog nooit iemand tot geloof gekomen.
Maar wie een flintertje van de onvoorwaardelijke liefde van Jezus Christus ziet, kan niet meer verder.

Eigenlijk ben je zo remonstrants als het maar kan zijn Jan. Jij wilt dit en jij moet dat.
Maar uit een vuil hart kan nooit enige liefde tot God voortkomen.
Als Hij plaats heeft gemaakt in je hart voor Zijn liefde, pas dán gaat die liefde tot Hem en tot je naaste zich uiten.
Niet omdat het moet.
Maar omdat je hem geen verdriet wilt doen.

En met al je werkheiligheid wordt het niks.
Hij is het begin en het einde.
Als Hij komt, neemt Hij alles mee en maait Hij je onwil, je haat, je mooie praatjes totaal omver.
Ook uit jou geen goed meer in der eeuwigheid!
Alles uit Hem!
En alles door Hem en ook weer tot Hem.

Ik gun je met haat vervulde hart die reiniging!

Ben het helemaal met je eens JeeWee.
Het gaat niet meer om de Dingen die van Boven zijn.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 14 nov 2014 10:31

Bescheiden schreef:Vrees voor de Heer betekend het kwade haten. Als gelovigen liggen wij dus niet in ons bed verlamd door angst.
 Voor de ongelovige is de vrees voor God de angst voor het oordeel van God en de eeuwige dood, die bestaat uit een eeuwige verlatenheid van God.
Voor gelovigen is de vrees een ontzag voor God.

Moest je altijd angst voelen voor de Heer, wat zou zijn liefde dan betekenen?
Inderdaad voor een kind van God is vreze geen angst.

Vrees voor de Heer betekend het kwade haten.
Ietsje anders, het is bang voor God, Zijn oordeel of een relatie met Hem hebben, uit Liefde van Hem.

Onze haat t.o.v. het kwaad is vanuit een ander perspectief vrees voor de Heer.
Je hebt hele lieve mensen die het kwade haten en toch de genade niet hebben ontvangen.

De Bijbel staat ook vol met uitingen als "heb geen vrees", "wees niet bang".
Hier wordt meestal bangheid in het algemeen bedoeld.

Begrijp je?
Begrijp jij?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 nov 2014 11:12

Wat is er in de loop van de tijd toch een misverstand ontstaan over 'vrees' in Bijbels perspectief.

Ooit zei dominee Joz. de Koeijer eens bij ons kansel toen hij dit aan de kinderen wilde uitleggen:
"De vreze des Heeren wil eigenlijk zeggen: Heere Jezus, ik heb U zo vréselijk lief".

God heeft niks aan 'slaafse vreze'. De vreze des Heeren is voor mij vol ontzag opzien naar Hem in al Zijn majesteit en grootheid en almacht. En dat Hij wilde omzien naar mij, waar in geen goed is. God heeft verdriet van de zonde, Hij heeft er verdriet van als wij onz doel missen, Hem missen. En Hij heeft er verdriet van als wij hem onvoldoende vertrouwen om met onze missers naar Hem toe te gaan.

"Ik zag niemand dan Jezus alleen". En dan haat je het kwade omdat je Hem verdriet doet. En dat doet mij pijn. Het raakt me keer op keer als ik in Zijn Woord lees: "joh jeewee, waarom doe je dan nou, je wéét toch dat je daarmee van mij afdrijft, je wéét toch dat je Mij daar geen eer en dienst mee bewijst, je wéét toch dat je Mij daarmee daarmee in Mijn hart treft? Ben ik dan niet altijd goed voor je geweest?".
En ik weet niet hoe het jullie vergaat en dit is best persoonlijk, maar dan zie ik de tranen van Mijn Heiland over wat ik verkeerd doe en over de dingen waarin ik hem teleurstel.
Dan kan ik niks meer oplossen, niks meer aan mezelf sleutelen. Alleen totale overgave waartoe Hij mij overhaalt. Maar wie zou er niet zwichten voor zo´n liefdevolle blik van Jezus? Zo´n blik die Jezus op Petrus wierp, toen deze hem drie keer verloochende, Hem ontkende?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 nov 2014 11:27

Bescheiden schreef:
Jezus kwam niet om vrede te brengen, maar een zwaard, conflict. Ik denk dat Jan wel zijn fouten wil inzien wanneer hij die heeft, en ik vind je post Jan maar vertrappelen. [-X

Een zwaard houdt niet per definitie oorlog in en haat. Jezus wordt de Vredevorst genoemd. Hij brengt vrede. Tegelijkertijd, als in gezinnen mensen voor Hem kiezen en anderen dat niet doen zal dat het gezin ook verdelen. Je ziet dit bijvoorbeeld in moslimlanden waar moslims tot geloof komen en door hun familie worden verstoten. Maar wat is de reactie van die bekeerden? Haat? Een zwaard? Nee, ze gaan voor hun familie bidden, ze dienen, ze hebben ze lief.

Als je Jezus woorden hier aanhaalt als tegenargument richting mensen die zeggen dat Jezus leert hun vijanden lief te hebben in plaats van te haten, heb je iets niet begrepen. Als mensen Hem gaan dienen zal dat vanuit de wereld geregeld een vijandige reactie tot gevolg hebben. Het zwaard. Maar Jezus leert je vijanden lief te hebben en te bidden voor wie je vervolgen. Niet reageren zoals de wereld zou doen, niet bestrijden met geweld... maar met liefde. Laat u niet overwinnen door het kwade maar overwin het kwade door het goede.

4Zegen uw vervolgers; zegen hen, vervloek hen niet. 15Wees blij met wie zich verblijdt, heb verdriet met wie verdriet heeft. 16Wees eensgezind; wees niet hoogmoedig, maar zet uzelf aan tot bescheidenheid. Ga niet af op uw eigen inzicht. 17Vergeld geen kwaad met kwaad, maar probeer voor alle mensen het goede te doen. 18Stel, voor zover het in uw macht ligt, alles in het werk om met alle mensen in vrede te leven. 19Neem geen wraak, geliefde broeders en zusters, maar laat God uw wreker zijn, want er staat geschreven dat de Heer zegt: ‘Het is aan mij om wraak te nemen, ik zal vergelden.’ 20Maar ‘als uw vijand honger heeft, geef hem dan te eten, als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken. Dan stapelt u gloeiende kolen op zijn hoofd’. 21Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 nov 2014 11:38

Ik las laatst weer ergens, had dat eerst alleen in een oud boekje gelezen, dat Jezus die pijn voelt van toen Hij gekruisigd werd als we blijven zondigen. Er is zo'n tekst dat als je tot erkentenis der waarheid bent gekomen en teruggaat je Hem opnieuw kruisigt. Als dat ook met zonde is dan kunnen we wat meer moeite doen de zonde die zo licht in de weg staat af te leggen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 14 nov 2014 12:37

Bescheiden schreef:Jezus kwam niet om vrede te brengen, maar een zwaard, conflict. Ik denk dat Jan wel zijn fouten wil inzien wanneer hij die heeft, en ik vind je post Jan maar vertrappelen. [-X

Mensen die Gods woord dagelijks op ernstige wijze vertrappen hebben geen schaamte. Zij zullen ook de Christenen vertrappen die van Gods woord getuigen.

En ja ik heb natuurlijk ook fouten en wil daar altijd op gewezen worden op een eerlijke Bijbelse manier door mensen die wel God vrezen en rechtvaardig kunnen oordelen.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 14 nov 2014 13:07

Jan schreef:En ja ik heb natuurlijk ook fouten en wil daar altijd op gewezen worden op een eerlijke Bijbelse manier door mensen die wel God vrezen en rechtvaardig kunnen oordelen.
En dan bepaal jij zeker wie er eerlijk, rechtvaardig en Godvrezend is. Plus wat bijbels is, en wat bijbelse manieren en beoordelingen zijn.
:neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: dat wordt em niet!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 14 nov 2014 13:09

Marnix schreef:We hebben het hier over Psalm 139 wat niet valt onder de wet en de profeten. Jezus komt niet om die af te schaffen maar om te vervullen. Je vijand liefhebben valt daar onder. Maar dat terzijde. Als Jezus zegt: "Jullie hebben gehoord dat er gezegd is" gaat het niet om een traditie maar om de Bijbel. Onder andere wat David zegt in Psalm 139. Zou ik niet haten wie u haten. Jezus leert ons onze vijanden lief te hebben en Hij is daarin ook ons voorbeeld.

Zie je geen verschil tussen je persoonlijke vijanden en die vijanden van God en je volk? Met persoonlijke vijanden bedoel ik bijv. een nare collega die jou altijd pest of ernstige familieruzie waardoor mensen elkaar niet meer willen spreken.
David had het niet over dat soort vijanden... David ging zelfs zover dat hij Saul die hem naar het leven stond, vergaf. Hij liet het oordeel daarover aan God over.

En David was een mens en moest nog ontdekken dat hij zijn vijanden mocht liefhebben ipv haten.

Het was al op jonge leeftijd dat hij deze vergeving voor zijn naasten liet zien...

Straf en vergeving zijn geen tegenstrijdigheden. Maar er zou inderdaad een hoop minder oorlog zijn geweest dan. Dat heb je goed gezien.

En dus... wat is je gevolgtrekking? Hoe zie je de verhouding tussen de straf in het strafrecht en de vergeving van je naaste?

De Judeeërs destijds hadden net als de mensen nu andere gebruiken ontwikkeld omdat ze niet bleven bij wat geschreven staat omdat hun hart niet zuiver was. Zo komen er overleveringen van mensen die het woord van God krachteloos maken.

Wel gaat Jezus verder door op het gebod van het liefhebben. Wanneer Hij zegt ik geef u nu een nieuw gebod dat gij elkander zult liefhebben zoals ik u heb liefgehad (Joh. 13:34).
Maar in het algemeen is het gebod om elkaar lief te hebben een oud gebod zoals we kunnen lezen in 1 Joh. 2. En in 2 Joh. 1:

Elkaar liefhebben is een oud gebod en door Jezus vernieuwd. Zie ook 1 Joh 2. Maar Jezus verdiept het door niet alleen elkaar maar ook je vijanden. Dat is wel degelijk nieuw. Want waar lees je dat in het oude testament?

Je begrijpt dit niet goed. Je naaste kan je vijand worden. Een broeder van je volk, je naaste, kan zich als vijand van je opstellen. Neem nou al die belachelijke gevallen bij de rijdende rechter als voorbeeld. Vaak onzin voor de kijker, tot het jezelf aangaat. Tot jijzelf benadeeld wordt, verkeerd behandeld wordt, gesmaad wordt. En dan zegt God de Vader dit in Lev. 19:

"16U mag onder uw volksgenoten niet met lasterpraat rondgaan, u mag uw naaste niet naar het leven staan. Ik ben de HEERE.
17U mag in uw hart uw broeder niet haten. U moet uw naaste zeker terechtwijzen, zodat u geen zonde op hem laadt.
18U mag geen wraak nemen of een wrok koesteren tegen uw volksgenoten, maar u moet uw naaste liefhebben als uzelf. Ik ben de HEERE."

Maar stel dat iemand de Psalmen misbruikt en zegt: als iemand je vijand is geworden moet je die haten! Want dan is het je naaste niet meer, je broeder niet meer.
Maar hierboven staat dat we geen wraak moeten nemen, zelfs niet haten in ons hart. Een voorbeeld van de praktische uitwerking van dit gebod:

"U mag geen vals gerucht verspreiden, en u mag een schuldige niet uw hand reiken door een misdadige getuige te zijn.
2U mag de meerderheid niet volgen in het kwaad, en u mag in een rechtszaak niet zo antwoorden dat u zich schikt naar de meerderheid om zo het recht te buigen.
3U mag een arme bij zijn rechtszaak niet voortrekken.
4Wanneer u een rund van uw vijand of zijn verdwaalde ezel aantreft, moet u het dier beslist bij hem terugbrengen.
5Wanneer u de ezel van iemand die u haat, onder zijn last ziet liggen, moet u zich ervan weerhouden om het aan hem over te laten. U moet de ezel beslist samen met hem overeind helpen." (Ex. 23)

Iemand kan zich als je vijand opstellen. Iemand kan je jarenlang verkeerd behandelen. Dan kan er haat ontstaan. En toch moet je zo iemand liefde betonen door bijv. zijn dier bij hem terug te brengen. Zo overwint de liefde misschien het kwaad nog. Al met al niets anders dan wat God de Zoon leert.

Maar toen David bezig was met het doden van de vijanden van God en Gods volk deed hij dit uit liefde voor God en de naaste en uit haat voor hun vijanden. Geen liefde zonder haat...
Dat is geen persoonlijke haat uit zelfzuchtige wrok o.i.d. Zoiets kun je ook bij de profeet Samuel zien wanneer hij een vijandige koning aan stukken hakt. Saul miste de liefde en haat die daarvoor nodig was. Saul was lauw, had teveel liefde voor de verkeerde dingen en mensen. Vanaf toen is het bergafwaarts gegaan met Saul. Hij had teveel liefde voor goddelozen en te weinig liefde voor God. Maar als je God wil liefhebben zul je moeten haten wie Hij haat en wat Hij haat. Alleen zo kun je ook liefhebben wat Hij liefheeft en wie Hij liefheeft(1 Sam. 15)

Je spreekt jezelf tegen. Jezus leert ons onze vijanden lief te hebben en jij roept op om ze te haten.

Ik roep nergens toe op als de Bijbel daar niet over spreekt. Het gaat niet om persoonlijke vijanden in niet levensbedreigende zaken.

En het feit dat je niet verder komt dat met oud-testamentische voorbeelden zegt wel genoeg. Als dit ook de lijn van Jezus was zou je het in het NT ook terugvinden. Maar Jezus leert iets anders. Gelukkig.

Beantwoord deze vragen dan eerst eens: Is God eeuwig onveranderlijk van karakter? Is Jezus eeuwig, is Hij God? Was Hij er al vanaf het begin? Veranderd Gods opvatting van goed en kwaad?

Waarom willen mensen altijd God laten veranderen. En David. En Paulus. Is dit alles zodat de hardere moeilijke passages niet als gelijkwaardig behandeld hoeven te worden net als de makkelijkere gedeelten?
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 14 nov 2014 13:12

Jan schreef:En ja ik heb natuurlijk ook fouten en wil daar altijd op gewezen worden op een eerlijke Bijbelse manier door mensen die wel God vrezen en rechtvaardig kunnen oordelen.

naamloos schreef:En dan bepaal jij zeker wie er eerlijk, rechtvaardig en Godvrezend is. Plus wat bijbels is, en wat bijbelse manieren en beoordelingen zijn.

Wie anders moet dat voor mij bepalen... moet ik blind op jouw oordeel afgaan? Dat wordt em ook niet. Gelukkig ken ik wel wat mensen wiens oordeel ik wel waardeer en vertrouw. Maak je trouwens maar druk om jezelf.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 nov 2014 13:31

Jan schreef:Beantwoord deze vragen dan eerst eens: Is God eeuwig onveranderlijk van karakter? Is Jezus eeuwig, is Hij God? Was Hij er al vanaf het begin? Veranderd Gods opvatting van goed en kwaad?

Waarom willen mensen altijd God laten veranderen. En David. En Paulus. Is dit alles zodat de hardere moeilijke passages niet als gelijkwaardig behandeld hoeven te worden net als de makkelijkere gedeelten?

Een man van Boko Haram was bekeerd nadat ie eerst weet ik hoeveel christenen had vermoord en het viel 'm op dat ze zo liefdevol bleven en toen wilde ie het niet meer. Die teksten vat ik altijd geestelijk op. Vroeger werden de vijanden van Israel vernietigd en nu gaat de duivel eraan. Maar ja, ik ben met je eens dat we het zo hebben gemaakt dat God altijd maar schattig is. Weet niet wie ze dan wel haatten in het N.T., hooguit de Farizeeën.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 nov 2014 13:46

Jan schreef:Beantwoord deze vragen dan eerst eens: Is God eeuwig onveranderlijk van karakter? Is Jezus eeuwig, is Hij God? Was Hij er al vanaf het begin? Veranderd Gods opvatting van goed en kwaad?

God de Vader is van eeuwigheid en onveranderlijk
God de Zoon is van eeuwigheid en onveranderlijk
God de Heilige Geest is van eeuwigheid en onveranderlijk
In Hem is geen begin en geen einde.
Gods opvattingen over goed en kwaad veranderen niet.

Jan, waarom wil jij God laten veranderen en in jouw menselijk beperkte kader gieten?
Waarom wil jij voorwaarden stellen aan het naderen tot God?
God stelt geen voorwaarden omdat Hij weet dat wij aan geen enkele voorwaarde willen of kunnen voldoen.
Hij werkt het willen en het kunnen.
Zelfs het naderen - hier ben ik Heere- komt van Hem.
Hij doet je naderen

De verhouding tussen God en mens is verstoord.
Als God de Vader naar ons kijkt, blijft er niets van je over. Dan is Hij een verterend vuur.
NOCHTANS!!!
Hij heeft Zijn Zoon tussen Hem en ons geschoven als een prachtig, schitterend kristallen filter.
En zo, allen zo, dóór Zijn Zoon ziet Hij mij als een mooi mens, als een nieuwe schepping, met al mijn lek en gebrek, met mijn geaardheid, met m'n grote mond, met mijn liefdeloosheid.

En God heeft zichzelf in Zijn Zoon gestuurd de verstoorde verhouding te herstellen. Niets meer en niets minder.
Doe er dan ook niks aan toe of af.
Kruip er nou zelf eens tussen uit en geef al je eigen gerechtigheid over: ook uit jou geen goed meer in der eeuwigheid.
Je bent zo met je dingetjes bezig. En ik ben bang dat het de duivel is die je met die dingetjes bezig laat houden. Dat belemmert je in het zich op Hem die ALLES is.

Jan schreef:Maak je trouwens maar druk om jezelf.

Inderdaad Jan, doe dat! En geloof het of niet: God maakt zich druk om jou.
En zelfs om mij!

Die hoop moet al ons leed verzachten.
Komt, reisgenoten, 't hoofd omhoog!
Voor hen, die 't heil des Heeren wachten,
zijn bergen vlak en zeeën droog.
O zaligheid niet af te meten,
o vreugd, die alle smart verbant!
Daar is de vreemd'lingschap vergeten,
en wij, wij zijn in 't Vaderland!

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 14 nov 2014 14:19

@Jan, zoals ik het begrijp moet eerlijk zeggen, degene die je bedoelt, dat hij jou getuigenis van Gods woord vertrapt en daarmee ook de christenen, had wel een les voor je.
Ik begrijp overigens niet helemaal wat dat is ….getuigenis van Gods woord.
Jij wil alleen maar onderwezen worden door kinderen van God? Ik heb andere prioriteiten maar goed, onbekeerde mensen kunnen je ook op fouten wijzen toch?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 14 nov 2014 14:26

naamloos: En dan bepaal jij zeker wie er eerlijk, rechtvaardig en Godvrezend is. Plus wat bijbels is, en wat bijbelse manieren en beoordelingen zijn.
Jan schreef:Wie anders moet dat voor mij bepalen... moet ik blind op jouw oordeel afgaan? Dat wordt em ook niet. Gelukkig ken ik wel wat mensen wiens oordeel ik wel waardeer en vertrouw.
Je zou er natuurlijk ook mee naar God kunnen gaan.
Als je echt openstaat voor correctie, dan maakt het je niet uit wie Hij daarvoor gebruiken wil.
Jan schreef:Maak je trouwens maar druk om jezelf.
Als je in Christus bent, dan hoef je je heel niet meer druk te maken om jezelf.
Kwestie van overgave, vertrouwen, je laten leiden.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Terug naar “Archief”