Case modding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 01 mar 2004 18:49

wat kost nou een mooie casemod gemiddeld?
ik heb dr wel eens over gedacht, maar is ut niet een beetje sunt van je geld?

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 01 mar 2004 19:48

man_on_fire schreef:wat kost nou een mooie casemod gemiddeld?
Je kan het zo duur maken als je zelf wil.... als je zelf een beetje kan solderen en dremelen kan je zelf enorm leuke dingen maken zonder dat het al te veel kost..

Daarnaast, zonde van je geld.. vind ik niet.. een kast doe je LANG mee.. en zeker als je m erg mooi vind.. en je kan er altijd weer een ander kleurtje doorheen gooien zodra het gaat vervelen... Ik vind het eerder zonde als je dikke vette dure hardware koopt wat na 4 maanden alweer "langzaam" is...
Bedshaped

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 01 mar 2004 20:00

DeeKaa schreef:Ik vind het eerder zonde als je dikke vette dure hardware koopt wat na 4 maanden alweer "langzaam" is...

Volgens mij moet je dat ook als je wel aan Case Moding doet, of vergis ik mij nu? :P
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 01 mar 2004 20:31

DeeKaa schreef:
Je kan het zo duur maken als je zelf wil.... als je zelf een beetje kan solderen en dremelen kan je zelf enorm leuke dingen maken zonder dat het al te veel kost..

Daarnaast, zonde van je geld.. vind ik niet.. een kast doe je LANG mee.. en zeker als je m erg mooi vind.. en je kan er altijd weer een ander kleurtje doorheen gooien zodra het gaat vervelen... Ik vind het eerder zonde als je dikke vette dure hardware koopt wat na 4 maanden alweer "langzaam" is...

Ja, dat is zo natuurlijk. Maar een simpele kast doe je ook lang mee, dus als je het zo bekijkt...
Maar een mooie led bijv. is dat niet al gauw 20 euro ofzo?

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 01 mar 2004 20:49

Gandalf schreef:
DeeKaa schreef:Ik vind het eerder zonde als je dikke vette dure hardware koopt wat na 4 maanden alweer "langzaam" is...

Volgens mij moet je dat ook als je wel aan Case Moding doet, of vergis ik mij nu? :P
Daar vergis je je enorm in.. voor een casemodder gaat het vaak niet om de dikke vette hardware... Een casemodder is blijer met een via epia dan met een p4 3ghz met een mega moederbord.. want met de epia kan je leukere mods maken... kortom, je punt klopt niet.

Een casemodder heeft nix verder met dikke hardware te maken. Die 2 dingen staan helemaal los van mekaar.
Bedshaped

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 01 mar 2004 20:52

man_on_fire schreef:
DeeKaa schreef:

Ja, dat is zo natuurlijk. Maar een simpele kast doe je ook lang mee, dus als je het zo bekijkt...
Maar een mooie led bijv. is dat niet al gauw 20 euro ofzo?

Neuj.. Een normale bright led kost iets van 1 a 2 euro.. een laser led kost 3 a 4 euro.. een lightsaber kost rond de 8 euro.. een fan met lampjes erin rond de 6 a 7 euro.. Kortom, zo duur is het echt allemaal niet.. een raampje erin bouwen.. mwah, 20-25 euro moet je het makkelijk voor kunnen hebben.. baybus, mits je beetje kan solderen zo ongeveer 20-25 euro ook... nou dan heb je al een leuke casemod.. en idd, met een normale kast kan je ook lang doen.. maar dat is het punt niet... als jij een auto zou kopen.. waarom zou je dan leren bekleding , licht metalen velgen en al die prut doen ? Met de normale bekleding en wieldoppen etc kan je ook lang doen.. en ik vind het een redelijk goede vergelijking ;)
Bedshaped

Freddy

Berichtdoor Freddy » 02 mar 2004 09:56

Ik ben op dit moment werkloos, dus kan geen geld vrij maken om dingen te kopen. En wat een casemod gemiddeld kost is ongelovelijk moeilijk te zeggen. Iedereen bepaalt voor zichzelf wat hij aan zijn kast wil besteden. Ik heb nu een enorm mooie Xpider gekocht, van Chenbro, maar heb nog niets eraan kunnen veranderen. Dat komt uiteindelijk ook wel. Een paar neon buisjes bijvoorbeeld, een groene en een blauwe wil ik erin. Per stuk zijn die dingen tegenwoordig al voor iets minder dan 10 euro te krijgen. En dat is nog maar een van de simpelste dingen die je kan aanpassen. En dan nog kun je enorm veel dingen zelf bouwen als je een beetje handig bent met een schroevendraaier, dremel, veil en een soldeerapparaat... Je maakt hem zo duur als je zelf wil!

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 03 mar 2004 20:35

Ik heb trwns ook geen dremel, en als ik eenmaal begin vraag ik me af of ik nog een zeikant heb als ik even bezig ben :wink:
Maar ik ga dr weer over denken :wink:
mischien datik ook nog eens mn pc'tje mod.

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 10 mar 2004 01:11

KAMI no kodomo schreef:ik ga eens een paar fotosd van mijn pc online plaatsen.... maar ik moet wel zeggen dat ik 'extreme casemodding' doe..... :P
Nou waar blijven de foto's?
Bedshaped

Freddy

Berichtdoor Freddy » 11 mar 2004 09:38

DeeKaa heeft gelijk... ik wil die schoenendoos van jou toch wel eens zien ;)

supermario
Mineur
Mineur

Berichtdoor supermario » 18 mar 2004 18:28

mag tie dan wel mee opschieten want ik wil die glazen kast wel even zien
Tekoop: Reclame ruimte. Wordt op meer dan 150 plaatsen getoond op http://www.refoweb.nl
PB me!

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 19 mar 2004 09:33

man_on_fire schreef:Ik heb trwns ook geen dremel, en als ik eenmaal begin vraag ik me af of ik nog een zeikant heb als ik even bezig ben :wink:

v oor kleine onderdeeltjes moet je eens bij Conrad kijken. voor weinig geld goede onderdelen en ruime keuze

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 21 mar 2004 02:27

moppie schreef:
man_on_fire schreef:Ik heb trwns ook geen dremel, en als ik eenmaal begin vraag ik me af of ik nog een zeikant heb als ik even bezig ben :wink:

v oor kleine onderdeeltjes moet je eens bij Conrad kijken. voor weinig geld goede onderdelen en ruime keuze

Dat lijkt me nu niet bepaald een goedkoop adres.En voor een ruime keuze weet ik wel andere (lees betere, cq véél goedkopere) adressen.

Conrad is, iig voor hardware, 3x niksss.

Beperkte keuze en véél te duur!!

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 22 mar 2004 18:27

Markie schreef:
moppie schreef:

Dat lijkt me nu niet bepaald een goedkoop adres.En voor een ruime keuze weet ik wel andere (lees betere, cq véél goedkopere) adressen.

Conrad is, iig voor hardware, 3x niksss.

Beperkte keuze en véél te duur!!
Klopt. Maar voor een paar potmetertjes zijn ze wel ideaal :)
Bedshaped

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 22 mar 2004 18:32

Das waar :mrgreen:

Terug naar “Archief”