Ark van Noach (weer) gevonden!!

wat kritische vragen stellen. En ik vind die van een hoogleraar OT best geloofwaardig overkomen

Die vragen zijn vast simpel te beantwoorden als het uit de lucht gegrepen beweringen zijn...
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Arco schreef:Kritische vragen stellen is één ding. Bewegingen betitelen als "uit de lucht gegrepen" mag wel wat meer beargumenteerd worden. Daarnaast lijkt prof. Paul zich te irriteren aan de claims dat de ark gevonden zou zijn, dan zou ik zeggen: ga zelf eens kijken.
Arco schreef:Laat ik gewoon stellen: de vragen door prof. Paul vind ik te simpel gesteld. Elke mogelijkheid dat die ark daar ligt en dat er iets van waar is, wordt vrijwel geheel uitgesloten. Dat vind ik een slechte zaak. Ik heb de "Geschiedenis van de Joden" gelezen van Josephus Flavius en daar wordt opgemerkt dat de ark toen nog te bezichtigen was. Dat getuigen ook andere geschiedschrijvers, aldus Flavius.
Arco schreef:Laat ik gewoon stellen: de vragen door prof. Paul vind ik te simpel gesteld. Elke mogelijkheid dat die ark daar ligt en dat er iets van waar is, wordt vrijwel geheel uitgesloten. Dat vind ik een slechte zaak.
Ik heb de "Geschiedenis van de Joden" gelezen van Josephus Flavius en daar wordt opgemerkt dat de ark toen nog te bezichtigen was. Dat getuigen ook andere geschiedschrijvers, aldus Flavius.
moderngelovige schreef:Anoniem-89, had noooooooit gedacht dat jij de krant van wakker NL las.
Vind het helemaal niet bij je passen, maar dan vergis ik me.
Zou je meer een figuur vinden voor......Trouw.
Anoniem_89 schreef:Lees de Telegraaf online om te kijken welke leugens er in de wereld gebracht worden.
Daarnaast Geenstijl om te kijken wat de Telegraaf niet over mag of durft te schrijven
Ah, okee. Nu wordt er wel gelinkt naar de site, dus je kunt zelf naar de argumenten kijken. Verder geloof ik geen moment dat hij niet geïnteresseerd is, maar wel dat hij volledig terecht skeptisch is. Is de ark gevonden, ik zou bijna zeggen: natuurlijk niet. Maar goed, daar gaat het onderwerp hier nu niet over. Sorry.
moderngelovige schreef:@ Jeewee: Als je de kranten die je leest een rapportcijfer zou mogen geven wat zou je ze dan geven?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten