Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 11 sep 2014 15:26

mohamed schreef:Lijkt me een smakelijk trappistenbiertje!

StillAwake schreef:Absoluut!
in mijn ogen lekkerder dan het (wederom in mijn ogen) wat overrated Westvleteren.
Ik heb Westvleteren 12 geprobeerd, en vond het tegenvallen.
Lekker, maar niet "het beste bier ter wereld" ofzo.

Nog nooit gehad. Ik heb nu Afliggem liggen wat me wel smaakt maar ik heb toch liever pils.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 sep 2014 15:27

Vanaf komend weekend ga ik me verdiepen in de wondere wereld van het Britse bier. Dat klinkt eng maar het valt wel mee. Je hebt wel aardige brouwers zoals Fullers maar daarnaast schieten ook daar de microbrouwerijen als paddestoelen uit de grond. Het is even een switch van het op België en Duitsland georiënteerde Nederland maar als je je er een beetje in verdiept kom je erg leuke bieren tegen. Veel Porters, IPA's (Indian Pale Ale) en ESB (Extra Special Bitter) en zo.

Denk bijvoorbeeld aan Brewdog Punk, een fantastisch complexe IPA die heel fruitig oogt maar heel bitter is in de afdronk:

Afbeelding
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 okt 2014 12:22

Van het weekend een lekkere Lambic framboos op. Lekkere nasmaak en je kan er veel van drinken. Heeft 2.8% alchohol. Dus 3x niks.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 okt 2014 09:10

johannes1 schreef:Van het weekend een lekkere Lambic framboos op. Lekkere nasmaak en je kan er veel van drinken. Heeft 2.8% alchohol. Dus 3x niks.

Je bent de eerste die ik de termen "Lambic Framboos" en lekker in een zin waarin het woord "niet" niet vertegenwoordigd is zie gebruiken!
Wat een bocht is dat! Maar blijkbaar verschillen smaken nogal ;-)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 okt 2014 09:29

Ook niet aan mij besteed, die hele zoetigheid combo met bier is niks voor mij.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 okt 2014 10:09

Een goede Gueuze is niet zoet.... maar juist vrij zuur. ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 29 okt 2014 19:06

Ik heb weer eens een Leffe Royale gedronken. De vorige keer dat ik dat bier dronk dateert alweer van 20 november vorig jaar.
De twee dagen ervoor heb ik Leffe Blond gedronken. Ik vind de Royale best wel redelijk veel lijken op de Blond, alleen is hij net wat sterker. Een ietsjes meer geaccentueerde smaak. Verder is het flesje net ietsje groter: 33 cl. i.p.v. 30 cl.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 30 okt 2014 16:38

Boekenlezer schreef:Ik heb weer eens een Leffe Royale gedronken. De vorige keer dat ik dat bier dronk dateert alweer van 20 november vorig jaar.
De twee dagen ervoor heb ik Leffe Blond gedronken. Ik vind de Royale best wel redelijk veel lijken op de Blond, alleen is hij net wat sterker. Een ietsjes meer geaccentueerde smaak. Verder is het flesje net ietsje groter: 33 cl. i.p.v. 30 cl.

Als je deze lekker vindt moet je Tongerlo Blond eens proberen!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 okt 2014 18:04

Tongerlo... Alweer een merk waar ik nog nooit van gehoord had. Maar ik zie dat de Mitra hem heeft.
Er zijn wel ontzettend veel merken en typen! Teveel om eerst allemaal uit te gaan proberen, voordat je gaat genieten van je ontdekte goede bieren. Maar in de loop van de tijd is er natuurlijk veel mogelijk.

Deze week heb ik op biernet weer eens gekeken welk bier er in de aanbieding is, en dat heeft erin geresulteerd dat ik weer eens in de verleiding kwam om een flinke tas vol bier te kopen. Bij de Coop heb ik gehaald:
- 1 6-pak Leffe Tripel
- 1 6-pak La Trappe Quadrupel
Bij de Mitra heb ik gehaald:
- 8 flesjes St. Bernardus Abt 12 (25% korting hè, en ontzettend lekker bier!)
- 1 flesje St. Bernardus Prior 8
- 1 flesje St. Bernardus Pater 6
- 2 flesjes La Trappe Blond
- 2 flesjes Pilsner Urquell
Dat is dan weer een flinke voorraad! Daar kan ik voorlopig weer mee vooruit. De 4 ondersten van het lijstje zijn nieuw voor mij.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 okt 2014 18:51

Urquell is het oerpils uit Tsjechië.

Afbeelding

Het lijkt op Duitse pils en is volgens het Reinheitsgebot gebrouwen. Wat pils betreft behoort het tot de absolute top. Als het niet zo duur was zou ik er graag eens een krat van in huis halen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2014 01:16

Goed bezig Boekenlezer! Geniet er van.

Overigens is het weer tijd voor bockbier. Van de grotere merken kwamen dit jaar La Trappe en Hertog Jan goed uit de test. Sla je slag! :-)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 okt 2014 11:28

Doe me dan maar een Einbecker, dat is het oer Bockbier. De naam Bockbier is daar een verbastering van zo liet ik me laatst vertellen.
Het biertje smaakte dan ook zeer goed, het beste Bockbier dat ooit gehad heb.

Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2014 12:30

Die is zeker prima maar wel wat lastiger verkrijgbaar en allicht ook wat prijzig als je er aan kan komen.. Einbecker heeft er voor gezorgd dat er bockbier is maar gelukkig zijn er tegenwoordig tal van brouwers die ook prima bockbier maken ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 okt 2014 15:05

Zo duur is het nou ook weer niet en mijn slijter heeft het gewoon op voorraad hoor. Probeer het eens zou ik zeggen voordat je genoegen neemt met namaak. Proost! :mrgreen:

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 31 okt 2014 15:09

mohamed schreef:Zo duur is het nou ook weer niet en mijn slijter heeft het gewoon op voorraad hoor. Probeer het eens zou ik zeggen voordat je genoegen neemt met namaak. Proost! :mrgreen:

Ik heb hem geprobeerd, maar vond hem niet bijzonder.
Sorry ;-)

Terug naar “Algemene Zaken”