Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf

Berichtdoor Tijn » 24 sep 2014 08:40

Mooi dat deze tekst binnen een pagina helder is qua betekenis.

Dan is er ruimte voor het aangeven hoe je dit in de praktijk brengt, zoals we lezen in Jakobus.

Voor mij is hierin de beschrijving van de eerste gemeente zoals in Handelingen 2 de leidraad. In die beschrijving zie je de houding van de eerste christenen en daar kan ik veel uit leren. Binnen onze kerk komen wij met een groep van 10 volwassenen iedere twee weken samen, buiten de zondagsdienst om.

Als we samen komen eten we eerst met elkaar, zodat je elkaar echt leert kennen, dat je kan praten over de dingen van de dag. Daarnaast zingen we later op de avond met elkaar, we lezen met elkaar de bijbel en bidden met elkaar. Allemaal dingen die in Handelingen 2 beschreven staan. Het enige wat we niet doen, is het vieren van het avondmaal, omdat dat iets te gevoelig ligt binnen de gemeente.

Wat ik merk is dat we na een jaar met elkaar opgetrokken te hebben, we steeds meer naar buiten gericht worden. We krijgen met elkaar steeds meer het verlangen om onze naasten lief te hebben als onszelf. Daarom volgen we nu een initiatief van de EO: http://www.eo.nl/geloven/themas/kerk-binnenstebuiten/
Laat je leiden door Hem!

Bescheiden
Verkenner
Verkenner

Re: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf

Berichtdoor Bescheiden » 26 okt 2014 09:26

Je bent een naaste voor de mensen die je helpt.

Terug naar “Archief”