interpretatie van romeinen 9

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: interpretatie van romeinen 9

Berichtdoor mohamed » 23 okt 2014 23:20

Hoe kwam satan in het paradijs Marnix? Deze vraag wals je tot op heden met zevenmijlslaarzen aan voorbij, maar het is wel een dingetje. Als je er geen verklaring voor hebt mag je dat ook gewoon eerlijk zeggen. :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 okt 2014 10:20

De Bijbel zegt er niet zo heel veel over. Ik lees dat de duivel in opstand kwam tegen God en toen naar de aarde kwam. Ik heb dat in mijn vorige reactie ook helder genoemd en daarbij aangegeven dat de mens een vrije wil had in het paradijs en dat de komst van de satan daar niets aan heeft verandert, waar jij de mens een willoos slachtoffer maakt van Gods plannen.

Misschien wil je nu ook antwoord geven op mijn vragen die je volkomen negeert. Waarom verbiedt God de mens te eten van die boom en straft Hij de mens als ze dat toch doen, als de mens slechts Gods plan ten uitvoering bracht en dat wel moest doen omdat hij volgens jou gemaakt was om in zonde te vallen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Roady
Mineur
Mineur

Berichtdoor Roady » 25 okt 2014 10:52

jaapo schreef:Volgens sommigen schiep God de Aarde, zag dat het goed was, maar in Zijn Almachtige Voorzienigheid schiep hij de mens, de kroon op de Schepping met al de voorbestemming, dat de mens zou zondigen en daardoor ten onder zou gaan.

Als je van die zin nu 's maakt:
God schiep de mens, de kroon op de Schepping, en in al Zijn Goddelijke almacht en volmaaktheid hield Hij toen al rekening met de mogelijkheid dat de mens tot zonde zou kunnen worden verleid.

God is liefde, en liefde vereist een vrije wil. En als iets met een vrije wil geschapen wordt, dan moet er een keuzemogelijkheid zijn tussen of God volgen of "de verleider" volgen.
Daarom de 2 bomen en de slang die in de hof aanwezig waren.

God wist toen nog niet of de mens zou zondigen, maar hield er in Zijn volmaaktheid wel rekening mee. En als Hij er rekening mee hield, is het feitelijk niet relevant om te weten of God toen al zou weten of de mens zou gaan zondigen.

En in Zijn volmaaktheid had hij, mocht de mens toch zondigen, ook al een volgend plan klaarliggen, waarbij niet de leugenaar maar God het voor het zeggen zou hebben. Namelijk het reddingsplan in Jezus.
Zo toont God telkens Zijn ware Aard, Zijn liefde, Zijn wijsheid en Zijn voorzienigheid naar de mens.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 okt 2014 14:30

Paulus leert ons dat Christus de man is en we lezen dat de vrouw om de man is geschapen en de man niet om de vrouw. Derhalve kan Christus niet het tweede plan zijn.

Roady
Mineur
Mineur

Berichtdoor Roady » 26 okt 2014 11:35

mohamed schreef:Paulus leert ons dat Christus de man is en we lezen dat de vrouw om de man is geschapen en de man niet om de vrouw. Derhalve kan Christus niet het tweede plan zijn.

Wat je zegt, dat snap ik niet.

Wie is Christus voor jou mohamed?
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Terug naar “[Religie] - Open forum”