Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 21 okt 2014 18:58

De eerste keer gewacht tot 9 of 10 weken en toen familie ingelicht. Rond 12/13 weken mocht iedereen het weten.
Nu iedereen tegelijk met 13 weken. Mijn man was toen jarig en we hadden S een shirtje aangetrokken met de tekst 'nieuwe klus, grote zus'. Dat was erg grappig 8)

Ik vind die eerste periode zo kwetsbaar dat ik het eerst echt nog voor mezelf wil houden. Ook om er zelf aan te wennen en me erop in te stellen.
En daarnaast, het lijkt me echt niet grappig om de ene week te vertellen 'ik ben zwanger' en de volgende 'ik heb een miskraam gehad'.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 okt 2014 20:41

Aan de andere kant deel je vaak een miskraam ook met vrienden en familie.
Wij vertelden het eigenlijk vrij snel aan iedereen. Het is bij mij vanaf 4 weken toch niet te missen. Dan zie je het gewoon al. Op mijn werk kan ik het nog uitstellen tot 8 weken, maar dan vragen collega's er ook gewoon naar.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 okt 2014 21:15

@ memmem gefeliciteerd! hoe voel jij je?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 okt 2014 09:09

Gefeliciteerd Memmem Voel je je goed?

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 22 okt 2014 12:33

@ Memmem: gefeliciteerd.. haha, al bijna op het 'eind' :D

Wij vertelden het ouders eigenlijk zodra wij het wisten en broers/zussen ook. Rest rond de 10 weken.
Ik denk altijd maar zo... als het een miskraam wordt vertel je het ook, en dan lijkt het me zo raar om je moeder te moeten zeggen 'ik was zwanger en het is een miskraam geworden'. Maar dat is persoonlijk!
Time flies when you have none!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 okt 2014 13:07

Misschien is het verschil dat ik een miskraam misschien ook niet zou vertellen. Maar dat heb ik nooit meegemaakt, dus ik spreek niet uit ervaring.

@memmem, gefeliciteerd! :) Ik vind het wel stoer hoor, 6 kindjes. Wat een klus en verantwoordelijkheid.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 okt 2014 13:50

Mijn eerste miskraam hebben we wel direct tegen familie/vrienden verteld duurde ook erg lang voor ik zwanger raakte... Al wist ik wel dat die zwangerschap verkeerd af zou lopen.
Daarna was ik heel snel zwanger van Nina toen hebben we het ook al snel tegen familie/vrienden gezegd.

Toen Nina 2 jaar werd wilden we graag weer een kindje erbij als het ons gegeven was... Ik was direct zwanger maar wist gelijk weer dat het niet goed was zo bizar eigenlijk... Dit hebben we toen tegen weinig mensen verteld ook omdat mijn oma toen net heel slecht nieuws had gehad en ik niet voor meer verdriet wilde zorgen. Ik vond die miskraam ook veel minder heftig omdat dat een leeg vruchtzakje was en mijn eerste zwangerschap was echt een kindje...

Mijn zwangerschap van Jet hebben we heel snel verteld omdat ik echt achterlijk misselijk was en bijna niet kon functioneren en mijn broertje en zusje precies een weekje bij ons kwamen logeren :D
En die zijn ook niet gek natuurlijk.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 22 okt 2014 19:36

Sterretje schreef:Ik denk altijd maar zo... als het een miskraam wordt vertel je het ook, en dan lijkt het me zo raar om je moeder te moeten zeggen 'ik was zwanger en het is een miskraam geworden'. Maar dat is persoonlijk!

Wij hebben de miskraam met heel weinig mensen gedeeld.
We waren er zelf heel erg ondersteboven van, omdat het best "raar" is om te vinden dat je zwanger bent, als je de hoop al hebt opgegeven. En binnen een paar dagen ging 't mis, terwijl wij nog aan 't verwerken waren dat er een baby zou komen (niet zo vlug hier qua emotie verwerking).
Ik heb vooral rust en ruimte nodig om zoiets te kunnen verwerken.
Naderhand wel met ouders gedeeld, maar toen was ik al zwanger van DL en vond ik het ontzettend moeilijk om daar van te genieten.
Iets in 't trant van "don't get your hopes up..."
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 22 okt 2014 21:35

Allemaal bedankt voor de felicitaties, gelukkig voel ik me goed, op de gebruikelijke kleine kwaaltjes na. Niet misselijk geweest en kan het meeste werk nog gewoon doen. Wel heel veel stress gehad en daardoor vreselijk moe geweest maar dat was ws ook zo geweest zonder zwangerschap.

PPM, heb je echt een zevende zintuig of heb je me gewoon een keer in jullie stadje gezien? 8)

Ik weet niet of we het eerder vertellen om een miskraam, we hebben met 14 weken nog een miskraam gehad, net heel de familie en alle vrienden verteld en een week later iedereen maar een mail gestuurd dat het mis was gegaan.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 okt 2014 22:16

Memmem.. ben je gezicht bij je naam kwijt.. dus je kan me zo onderstebiven lopen.. haha... of heb je mij pas wel gespot??

Kreeg vandaag de opmerking te groeien in mn vezicht.. terwijl juist mn bloeddruk veeel lager is dan wat ik altijd had... en ik me beter voel...nlichamelijk dus.. minder moe.... en... in eten eet ik ook veel minder... past minder in mn maag haha.. ligt een kind op! Mn buik is volgens de gyn in omvang erg klein tov et kind wat erin zit... dus... zal me benieuwen!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 24 okt 2014 09:02

Gefeliciteerd Memmem! Schiet al zo op!

Naaste familie hebben we hier verteld rond de 7/8 weken. Miskraam hebben we wel verteld aan de naaste familie, ze wisten toen nog niet dat ik zwanger was.
Wel was ik bij de tweede veel sneller 'dik', dus dan kan je het ook niet zo lang verbergen.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 okt 2014 09:07

Bij de R met 8 wk ofzo al verteld omdat ik zo beroerd was dat het haast niet te verbergen was. Bij J op een dag tegen moeder en schoonmoeder gezegd dat ik ze 's avonds op zou komen halen voor een verrassing. Helaas kon mn moeder echt niet weg dus die toen verteld, mn schoonmoeder als verrassing meegenomen naar de 12wk echo. Daarna de rest ook verteld
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 okt 2014 10:53

Bij Vianne hebben we het met 10 weken aan iedereen verteld, met 8 weken aan de goeie bekenden en met 5 weken aan de ouders en collega's.

Paar maanden geleden nog een mk gehad, alleen mijn moeder wist toen dat ik zwanger was en dat ik er geen goed gevoel bij had. Daarna wel schoonouders ook verteld dat het mis was gegaan en hele goeie bekenden.

Nu hebben we gewacht met 13 weken om het aan iedereen te vertellen. Met 5 a 6 weken wel aan mn moeder, schoonouders met 7 weken en toen ook weer de dicht bijstaande familie. :)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 okt 2014 12:54

Tjonge, wat hebben een hoop meiden een miskraam gehad, lijkt me wel heftig.
Ik ken het, gelukkig, helemaal niet in mijn omgeving, alleen 1 schoonzus, voor ik in de familie kwam, verder mijn moeder niet, schoonmoeder niet, zus niet, schoonzussen, op 1 na dan, niet, ik niet. Maar blijkbaar komt het dus toch wel heel regelmatig voor.

Het gaat hier wel aardig, een erg drukke week achter de rug, en dat voel ik. En mijn huisje moest toch ook gepoetst vanmorgen, laatste dingetjes laat ik maar voor morgen liggen, kids maken er toch weer een puinhoop van nu in de vakantie. En dan 2 dagen maar echt rustig aan doen. Merk wel dat dat echt helpt, maar blijft lastig ;)

Ik voel ukkie elke dag flink bewegen, eigenlijk altijd om 7 uur 's morgens en een uur of 10 's avonds. Ben benieuwd of dat straks ook zo zal gaan, dan ben ik best tevreden, want 's nachts voel ik niks van hem, als ik even wakker wordt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 okt 2014 19:40

MissF, hier in de familie wel vaak. Het schijnt ook erfelijk te zijn, dus ik hield er stiekem ook wel een beetje rekening mee.. Ik was nog maar heel kort zwanger hoor, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo veel last van heb gehad.
Mijn moeder heeft het 6 keer gehad, waarbij 1 keer een doodgeboren kindje met 18 weken ongeveer.
Fijn dat het bij jullie helemaal niet voorkomt!

Hier gaat het verder ook goed. Ik voel me, buiten de hevige migraine om, erg goed!
Afbeelding

Terug naar “Relaties”