De Atheïst

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Roady
Mineur
Mineur

Re: De Atheïst

Berichtdoor Roady » 19 okt 2014 11:49

visje36 schreef:En dan nog iets belangrijks : Kreeg ooit te horen van de EO (nazorg) pas als iedere knie buigt voor Jezus , ja dan pas zal hij terug keren naar deze wereld.

Dit lijkt me onmogelijk, want het gros van de mensen heeft Jezus niet aangenomen.
Dit vers uit oa Fil 2 lijkt mij te zeggen dat Jezus alle macht heeft gekregen (juist omdat Hij de Vader tot in de dood gehoorzaam is geweest), en dat alles - ook alle mensen - onder Zijn heerschappij vallen. Of ze dat nu weten of niet.

En dan nog iets, ooit zei een buurvrouw dit tegen me over geloof , De bijbel is een prachtig boek (zelfs zij had er in gelezen) maar stel dat het aan het eind van je leven toch een sprookje blijkt, en God niet bestaat, dat het enkel een boek geweest is om je rustig te houden tot je dood? wat dan, als je dan hoort dat er werkelijk niets is ?. Geen leven na de dood. En dan ?.

Wat vind je daar zelf van? Spreekt God waarheid?
Kun je relatie hebben met iemand die niet bestaat?
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 19 okt 2014 14:24

Roady schreef:Kun je relatie hebben met iemand die niet bestaat?
Als die persoon ingebeeld is...

Kijk, ik heb ook een relatie met Sinterklaas: ik verwacht hem elk jaar, ik krijg beloningen voor goed gedrag, ik krijg zelfs een briefjes in mijn schoen als ik voor hem een tekening maak.
"Een libelle zweeft over het water..."

Roady
Mineur
Mineur

Berichtdoor Roady » 19 okt 2014 14:25

Pcrtje schreef:Als die persoon ingebeeld is...

Kijk, ik heb ook een relatie met Sinterklaas: ik verwacht hem elk jaar, ik krijg beloningen voor goed gedrag, ik krijg zelfs een briefjes in mijn schoen als ik voor hem een tekening maak.

Ja maar jij weet inmiddels wel dat Sinterklaas zijn baard niet echt is.

Wat als God Zichzelf aan jou laat zien en weten dat Hij leeft, is het dan nog inbeelding?

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 19 okt 2014 15:05

Roady schreef:Ja maar jij weet inmiddels wel dat Sinterklaas zijn baard niet echt is.
Ik denk inderdaad dat Sinterklaas niet bestaat, maar wie zegt dat dat echt zo is? Hoe kan ik dat weten?

Roady schreef:Wat als God Zichzelf aan jou laat zien en weten dat Hij leeft, is het dan nog inbeelding?
Versta je een beetje Engels? Bekijk dan dit filmpje en dit filmpje eens, dan kun je mijn gedachtegang misschien wat beter begrijpen.

Roady
Mineur
Mineur

Berichtdoor Roady » 19 okt 2014 18:36

Pcrtje schreef:Versta je een beetje Engels? Bekijk dan dit filmpje en dit filmpje eens, dan kun je mijn gedachtegang misschien wat beter begrijpen.

Tja dan kunnen we deze discussie wel voortzetten door elkaar naar allerlei filmpjes te verwijzen.
Je mag best zelf vertellen hoe je er zelf over denkt.

Verder laat ik deze discussie rusten, ik heb al eerder hier mijn standpunt neergezet.
Geloof valt niet te bewijzen, echter bewijst God wel aan de gelovige dat Hij bestaat.

Een mooie avond gewenst.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 19 okt 2014 19:07

Roady schreef:Tja dan kunnen we deze discussie wel voortzetten door elkaar naar allerlei filmpjes te verwijzen.
Je mag best zelf vertellen hoe je er zelf over denkt.
Een beetje kinderachtig naar mijn mening. Ik kan best helemaal uitschrijven wat ik denk maar aangezien iemand anders dat al heeft gedaan, zelfs beter dan ik het kan, kan ik toch beter daarnaar verwijzen? Het kost me behoorlijk wat tijd als ik dat nu allemaal moet gaan uitschrijven...

Roady
Mineur
Mineur

Berichtdoor Roady » 19 okt 2014 20:07

Pcrtje schreef:Een beetje kinderachtig naar mijn mening. Ik kan best helemaal uitschrijven wat ik denk maar aangezien iemand anders dat al heeft gedaan, zelfs beter dan ik het kan, kan ik toch beter daarnaar verwijzen? Het kost me behoorlijk wat tijd als ik dat nu allemaal moet gaan uitschrijven...

Ik heb er geen enkel probleem mee om dit dan te laten rusten.

Terug naar “[Religie] - Open forum”