Refoweb's Dr.Love Clinic: vragen,oplossingen,verhaaltjes enz

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 mar 2004 16:16

Gandalf schreef:
rosekapje schreef:Lieve Gandalf,

tja lastige situatie, ik kan er niet zoveel over zeggen ,want heb de uitslagen niet gelezen. Misschien is het ook handig om eens samen met mij de gebruiksaanwijzing nogmaals door te lezen, wie weet voor ons beiden erg leerzaam. :mrgreen: :wink:

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Dan lees ik toch liever de handleiding door samen met die ander :wink:. Misschien een goeie reden om naar haar toe te stappen. Zo van 'Hé, wil je samen met mij de handleiding van de liefdesdetector doorlezen?' :mrgreen:

Lieve Gandalf,

Zo mag ik het zien :lol:
'Patiënt' naar mijn hart :lol:

Nou, ik hoor het wel!

Liefdevolle groet,

Dr. ROsekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 18 mar 2004 16:20

rosekapje schreef:
Gandalf schreef:
rosekapje schreef:Lieve Gandalf,

tja lastige situatie, ik kan er niet zoveel over zeggen ,want heb de uitslagen niet gelezen. Misschien is het ook handig om eens samen met mij de gebruiksaanwijzing nogmaals door te lezen, wie weet voor ons beiden erg leerzaam. :mrgreen: :wink:

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Dan lees ik toch liever de handleiding door samen met die ander :wink:. Misschien een goeie reden om naar haar toe te stappen. Zo van 'Hé, wil je samen met mij de handleiding van de liefdesdetector doorlezen?' :mrgreen:

Lieve Gandalf,

Zo mag ik het zien :lol:
'Patiënt' naar mijn hart :lol:

Nou, ik hoor het wel!

Liefdevolle groet,

Dr. ROsekapje

Als het zover is ben jij de eerste van het doktorspanel dat het hoort.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 18 mar 2004 17:17

joepie schreef:Sorry, maar ik vind het onderde hand niet meer kunnen!
Stel volwassen mensen die zo kinderachtig en dubbelzinnig zitten te doen!
Doe der alsjeblieft een slotje op!
In zekere zin ben ik het met je eens. Een groot aantal pagina's terug heb ik in de geest der dubbelzinnigheid al een opmerking gemaakt over de lichamelijke liefdestoespelingen van eender doctoren. Misschien moeten de andere Dr's hun collega hier eens op aan spreken.
The one thing you can give and still keep is your word.

joepie

Berichtdoor joepie » 18 mar 2004 17:35

Gewoon laten zien dat ze volwassen zijn en er mee stoppen.

Femke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Femke » 18 mar 2004 18:01

columbus schreef:
Femke schreef:Hallo Dr. Love,

Mijn vriend is volgende week jarig, nou wil hij heel graag een huisdier voor zijn verjaardag, ik zie dat echt niet zitten hoor, ik wil niet zeggen dat ik een hekel aan dieren heb, maar toch :mrgreen: . Hoe ga ik dit oplossen, want aan de ene kant wil ik hem natuurlijk niet teleurstellen, maar om hem zijn zin te gaan geven zie ik echt niet zitten, dit om meerdere redenen.

Help....

groetjes Femke

Ha Femke,

Je bent bang, ik zie het al. Je bent bang dat je plaats ingenomen word door dat huisdier.
Natuurlijk heb je geen hekel aan huisdieren, maar je hebt aan je eigen knuffelbeer genoeg.
En nu ben je bang dat, als je hem bv een poesje geeft voor zijn verjaardag, dat je zelf niet meer geaaid word. :oops:
Terecht! Niemand wil naar het 2e plan verwezen worden, ook jij niet. :?

Maar…heb je jezelf wel eens afgevraagd waar die behoefte aan een huisdier vandaan komt bij hem? Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom hij de laatste tijd zo wanhopig om aandacht vraagt? Is het niet zo dat je de laatste tijd nogal vaak eehh bezig bent achter de computer? :?: Forums bekijken, etc.. :roll:
Zou het niet zo zijn dat jou eigenste knuffelbeer niet een beetje te weinig aandacht krijgt van je? :mrgreen:

Je wilt hem niet zijn zin geven…omdat je bang bent voor de volgende stap! En die volgende stap is het bemerken van hem dat ook een huisdier zijn eenzaamheid niet kan wegnemen. En het gevolg daarvan is dat hij een nieuw vriendinnetje opzoekt. Logisch! 8)

En daar zit je dan met je laptop op je knieën, Femke! Vriend weg, en een poes waar je niet op zit te wachten en niemand in de buurt die je kan weigeren zn zin te geven… :mrgreen:

Dus wat kan je doen? Ren naar hem toe, vlieg hem om zijn nek en doet hem dat begeerde poesje vergeten. :shock: Geef hem een verjaardag kado om nooit te vergeten!
Geef hem liefde
8) :wink:

Lieve Dr. Columbus,

Bedankt voor je reactie. Ik ben in zekere zin van plan om het op te gaan volgen 8) , tenminste dat om zijn nek vliegen, lijkt me wel wat....
Maar vanmiddag was ik even in de stad en daar zag ik hem, nee, niet mijn vriend, of die knappe jongen :roll: ....
maar... een levensgroot :shock: speelgoedvarken :lol: en hij kan nog knorren ook nog :mrgreen: oink, oink, oink
Hij is echt super lief, ja dat varken bedoel ik dan he?! en ik durf te wedden dat mijn vriend hem niet van echt kan onderscheiden :mrgreen: :wink:

groetjes Femke
De mooiste dingen in het leven zijn niet tastbaar.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 18 mar 2004 18:17

columbus schreef:Hallo Anoniem :roll:

Mr.Love zie ik staan, dus ik neem aan dat het je probleem aan mij gericht is, ook omdat ik Mr bent (al zet ik dat uit bescheidenheid niet voor mn naam 8) ).
Het is wel een situatie zeg! Spannende situatie ook, omdat je (denk ik) toch er rekening mee houd dat het nog een keer gebeurt, alleen weet je niet wanneer. :)
Wat moet jij na die avond toch met een partij spanning in je lijf hebben gelopen! :shock: Kan je het nog aan? :lol:

Maar toch denk ik dat je die zoen ervaring toch wel fijn vond, en je heb (met tegenzin?) afgesproken om het niet meer te doen. :wink:
Een keertje zoenen, zeker als je geen verkering hebt, kan volgens mij geen kwaad. En wat kan er nu verkeerd gaan? Een goeie vriendschap gaat echt niet kapot door een keer lekker te klefbekken. :P (k’zou geen vriendinnen meer over hebben 8) )

Feitelijk geef je zelf al aan dat je graag bij hem wil blijven slapen, al dan niet op een ander bed, echt, ik kan er niets anders uit opmaken! :)
Ik vermoed zelfs dat je hoopt dat het weer eens uit de hand loopt, dat zijn normale gevoelens. Helemaal niet erg of zo. :mrgreen:
Risico? Als je nu allebei weer eens lekker zoent die avond dat je blijft slapen, het enigste risico dat er in zit is dat je meer gevoelens krijgt voor elkaar. Misschien word je wel superverliefd! :)
En langdurig vrienden blijven, nou als je langdurig bij hem wilt zijn zou ik het wel weten! :P
Geef het een kans, misschien is het wel for a lifetime! 8)

En als het nu weer op zoenen aankomt, en je word niet verliefd, dan spreek je gewoon weer af niet meer te zoenen met hem totdat je weer eens een keer blijft slapen!
:wink: :mrgreen:

Dank u voor het relativerende advies.
Resultaat:
En we hebben elkaar met geen vinger aan geraakt, :mrgreen: :lol: behalve de keer dat hij een schep kipkerrie over mijn rok gooide. Toen heb ik hem een soort van lel gegeven 8)
En we zijn niet voor life, dat hebben we al een keer met woorden uitgedokterd.

Maar dank u!
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 18 mar 2004 23:00

Lieve patienten,

Ik zal ingaan op de vraag van gisteren:
Waar kun je een nestje bouwen? :roll:
Eén van de bekendste is en blijft natuurlijk de parkeerplaats! :P (Maar dan heb je natuurlijk wel een auto nodig :wink: )
Nestje bouwen....Wat dacht je van met z'n tweeen een boomhut maken? Niets is leuker en spannender dan dat! Vooral als je hoogtevrees hebt natuurlijk! :mrgreen: Lekker samen in die boom klauteren, kijken wie het verst de boom in durft enzo... :P En dan helemaal met z'n tweetjes een echt liefdesnest bouwen. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat ie niet opvalt, anders heb je kans dat een ander stel je nestje inpikt, en met z'n vieren is het natuurlijk niet zo leuk. Alhoewel.... :wink: 8)
Welke mogelijkheden zijn er nog meer?
Je kunt het ook wat veiliger doen en op zolder een hutje maken. Van een oud laken bijvoorbeeld.
Ook de bosjes moeten genoemd worden. Ieder jaar weer zie je tientallen verliefde stelletjes de bosjes induiken! :P Ook hier kun je je nestje bouwen, door bijvoorbeeld een kuil te graven. Zorg wel dat je bosjes zonder prikkels uitkiest! :mrgreen: En anders zijn de duinen ook een goede optie. Maar dan lig je wel wat meer in het zicht... :oops:
Nu nog de vraag: Waarom is dat nou nodig, een nestje bouwen?
Het is nodig, omdat je als verliefd stel nesteldrang krijgt. Bij mensen die al jaren terug hun nestje hebben gebouwd, zie je bijvoorbeeld heel sterk bij de vrouwen dat de nesteldrang naar voren komt door het hele nest schoon te maken. :lol:
Het is ook belangrijk dat je die nesteldrang de ruimte geeft. Je wilt een nestje bouwen, ga je gang! Maak samen een nest! Dat geeft ook gelijk die speciale verbondenheid met elkaar. Het is niet alleen jou nest, het is jullie nest! Speciaal voor en door jullie gemaakt! :D
Veel succes met het bouwen van jullie liefdesnest!

Liefs dr. Bloempie

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 19 mar 2004 08:57

joepie schreef:Gewoon laten zien dat ze volwassen zijn en er mee stoppen.

Joepie, alleen jouw naam al staat garant voor plezier en volwassenheid. :roll:
Joepie, dat roepen alleen volwassenen die een snoepie krijgen, kinderen hoor je het nooit zeggen. :lol:
Heet je echt Joepie en is het geen nickname, doe dan je naam eer aan.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 19 mar 2004 21:00

Vandaag kregen we weer een mail binnen van een anoniem persoon die graag haar gebeurtenis met ons wilde delen!

Vorig jaar paste ik op het huis van mijn oma toen ze op vakantie was. Natuurlijk kwam mijn vriend me een avondje gezelschap houden. 8)
We zaten gezellig wat te klef&%$kletsen en zo. :mrgreen: Toen ik koffie zou inschenken, liep ik naar de keuken. De suiker stond bovenop een keukenkastje, dus klom ik op het aanrecht om de bus suiker te pakken. Toen ik op het aanrecht zat, kwam precies mijn vriend de keuken binnen. Hij vond geloof ik, dat ik op een mooie hoogte zat en begon me gelijk te zoenen. :oops: :wink:
Maar hij was tussen m'n benen in gaan staan. :oops: Zo waren we een poosje aan het zoenen, tot ik opeens iets hoorde bij het raam! Bleek het de buurvrouw van mijn oma te zijn, die het zonnescherm omhoog ging doen! :shock: Gelukkig keek ze niet door het zijraampje, want dan had ze ons kunnen zien. :oops: En met m'n vriend tussen m'n benen ziet er natuurlijk wel wat genant uit... :lol:
Groetjes Anoniem

joepie

Berichtdoor joepie » 19 mar 2004 21:05

bloempie19 schreef:Vandaag kregen we weer een mail binnen van een anoniem persoon die graag haar gebeurtenis met ons wilde delen!

Vorig jaar paste ik op het huis van mijn oma toen ze op vakantie was. Natuurlijk kwam mijn vriend me een avondje gezelschap houden. 8)
We zaten gezellig wat te klef&%$kletsen en zo. :mrgreen: Toen ik koffie zou inschenken, liep ik naar de keuken. De suiker stond bovenop een keukenkastje, dus klom ik op het aanrecht om de bus suiker te pakken. Toen ik op het aanrecht zat, kwam precies mijn vriend de keuken binnen. Hij vond geloof ik, dat ik op een mooie hoogte zat en begon me gelijk te zoenen. :oops: :wink:
Maar hij was tussen m'n benen in gaan staan. :oops: Zo waren we een poosje aan het zoenen, tot ik opeens iets hoorde bij het raam! Bleek het de buurvrouw van mijn oma te zijn, die het zonnescherm omhoog ging doen! :shock: Gelukkig keek ze niet door het zijraampje, want dan had ze ons kunnen zien. :oops: En met m'n vriend tussen m'n benen ziet er natuurlijk wel wat genant uit... :lol:
Groetjes Anoniem

Hou op met die nonsens en dubbelzinnige kinderachtige verhalen.

muis
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muis » 19 mar 2004 21:05

Lieve dr. Love,

m'n vriend (jaja, die ene over wie ik cola had gegooid :lol: ) en ik zijn samen heel gelukkig. Ik ben bij hem in de bosjes gedoken toen hij me weer eens liep te stalken. Dit heeft zo'n heftige uitwerking gehad, dat we van plan zijn om voor altijd bij elkaar te blijven! :P 8)
Er is alleen één probleempje... Mijn vriend houdt heel erg van aardbeienjam. En nu vindt hij het spannend om mij daar mee af te likken. :shock: Maar ik ben bang dat het zo plakt! :( Hebben jullie misschien andere tips of ideeen?
Alvast bedankt! :D

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 19 mar 2004 21:09

joepie schreef:Hou op met die nonsens en dubbelzinnige kinderachtige verhalen.

Joepie, er is al gezegd dat als er meer dan honderd mensen het met je eens zijn, dat er dan een slotje op komt.
Jij vindt het misschien niet leuk, maar er zijn een heleboel mensen die wel met veel plezier deze rubriek lezen.
Ik snap trouwens niet waarom je toch steeds deze rubriek blijft lezen als je je er aan ergert.

muis
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muis » 19 mar 2004 21:13

Dr. Love,

Ik wil even zeggen, dat ik met veel plezier jullie rubriek lees! :D Ik hoop dat hij nog lang mag voortbestaan en dat jullie nog veel mensen met hun relatieproblemen kunnen helpen! Ga zo door :!:

Liefs van muis

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 19 mar 2004 21:38

het valt onder 'Humor en Liefde' hoor en veel mensen genieten hier blijkbaar wel van.. als u/jij dat niet doet dan kan je beter ook de reacties die hier geplaatst worden niet lezen
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 mar 2004 22:21

janneman83 schreef:

het valt onder 'Humor en Liefde' hoor en veel mensen genieten hier blijkbaar wel van.. als u/jij dat niet doet dan kan je beter ook de reacties die hier geplaatst worden niet lezen

joepie... vermijd dan dit onderwerp!!!!!!!!!!!!!
jij vindt het niet leuk... anderen wel... zo heeft een ieder zijn onderwerpp.... lees de onderwepren die je wat zeggen en die anderen laat je toch gewoon voor wat ze zijn,,,,

Terug naar “Archief”