Boerin schreef:Het probleem ligt niet bij de atheïsten, maar bij de kerk. Als wij niet doen wat de eerste gemeente deed, te lui zijn om voor redding van mensen te bidden en genoegen nemen met een uitgegroeid been van 2 cm zonder een doktersverklaring, want wij geloven lekker toch zelf al en wat kan ons die kritische atheïsten schelen, dan kun je een atheist geen ongeloof verwijten.
Boerin schreef:Ik hoor dat heel vaak van atheïsten: Waarom laat God Zich niet gewoon zien? Zijn Lichaam moet opstaan.
Zijn Lichaam heeft vandaag geen zin of Zijn Lichaam weet het niet eens door verkeerd onderwijs, dat is het probleem
Volkomen mee eens Boerin. Gods kinderen vallen vaak ten prooi aan zelfgenoegzaamheid, luiheid, lauwheid, biddeloosheid. Een gruwel voor God. Een aanfluiting voor de kerk, waar ongelovigen terrecht over vallen.
Biddeloosheid is de dood in de pot, en het is een grote voedingsbodem voor nog meer atheïsme.
Hoe minder strijd dmv de wapenrusting tegen de machten in de lucht, hoe groter de ruimte voor satan.
Juist in verband met de verkondiging van het evangelie aan ongelovigen, vraag Paulus om gebed, lees maar in Efeze 6:
19
Bid ook voor mij, opdat mij het woord gegeven wordt bij het openen van mijn mond, om met vrijmoedigheid het geheimenis van het Evangelie bekend te maken,
20 waarvan ik een gezant ben in ketenen,
opdat ik daarin vrijmoedig mag spreken, zoals ik moet spreken.Pcrtje schreef:Ondertussen gaat de uitstroom van voornamelijk de intelligentia uit de kerk gewoon door. De kerk en haar leden falen in het fatsoenlijk kunnen verdedigen van hun geloof en religie. Daarmee verwordt de kerk steeds meer een in zichzelf gekeerde club voor wereldvreemde, in de kerk opgevoede mensen.
Zo begrijpelijk! De voortgang van het atheisme is de gelovige zelf aan te rekenen.
Wie heeft de overtuiging in zijn hart zelf mede verantwoordelijk voor de leegloop van de kerken? Er is een herleving nodig, een roepen om de Geest! God zal anders Zijn kandelaar weghalen. De waarschuwingen zijn overduidelijk.