Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2014 10:43

Precies, maar mijn man is erg flexibel en dat is ook een enorme voorrecht wat wij hebben. We zien elkaar best wel vaak soms nog wel vaker dan de gemiddelde stellen met/zonder kinderen. :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2014 12:34

Even een vraagje over het middagslaapje.

S. heeft 's middags echt even een uurtje nodig om te slapen, verwerking etc. Als hij dat 's middags niet doet slaapt hij 's nachts erg onrustig. Alleen er zijn van die middagen bij dat hij niet slaapt 's middags, ook zoals nu. Hij breekt echt boel af en gaat in de vensterbank staan, haalt het rolgordijn uit elkaar.
En om heel eerlijk te zijn vind ik het ook wel heel erg lekker dat ene uurtje :wink: :oops:
Plus dat hij tegen 4 uur echt enorm moe word.
Hoe deden jullie dat? en wat deden jullie.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 okt 2014 12:42

Als hij het gewoon 'pikt' als je m in bed legt, zou ik het lekker zo laten hoor, Evelien. Er zijn genoeg kindjes die het nodig hebben, even rust in bed, al is het maar gewoon liggen zonder te slapen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 08 okt 2014 13:47

En iets later naar bed doen? Pas tegen 14u of zo? Of toch opblijven en dan 's avonds vroeg erin. Die overgangsperiode is altijd lastig.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2014 13:49

Dat is het hem hij komt er gewoon uit en gaat dingen doen: zoals in de vensterbank staan etc.
Vanmiddag heb ik hem 10 keer terug gelegd.

@Stip, eerder naar bed kan wel maar dan slaapt hij dus zo onrustig. En later 's middags naar bed hebben we ook al geprobeerd dat lukt ook niet. We zijn wel eens met hem gaan rijden in de auto en dan slaapt hij binnen 10 min. :?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 okt 2014 14:07

Misschien geeft de rust in zijn kamer hem al voldoende om beter te slapen? Op een bepaalde leeftijd speelde Jurian verplicht een kwartiertje ofzo in zijn eigen kamer, even rust van alles, minder prikkels. Dat hielp hem al om rustiger te zijn de rest van de dag. Is dat een idee?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 okt 2014 14:28

MissF goed opletten met hygiëne veel meer kun je niet doen. Scheelt echt dat Nina er helemaal niet aan zit ook niet in haar slaap krabben of zo.
Hopelijk is het snel weg...
Anders mag ze niet bij de baby en dat zou echt heel vervelend zijn. Maar even afwachten.

Evelien lastig is dat die overgaan... En de ene dag wel een middagslaapje en de andere dag niet? Zo deden wij dat op het laatst.
Al is dat al weer bijna een jaar geleden bedenk ik mij net de tijd vliegt... En op de bank een filmpje kijken helpt dat misschien?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2014 15:14

Ik heb hem vanmiddag dus een boekje gegeven om even rustig op z'n bed te gaan lezen. Hij zegt ja en doet het ook (de 1e 50 sec.) maar vervolgens staat hij al weer in de vensterbank of boven op ons bed te springen.
Hij heeft echt geen rust in z'n kont. Het is een enorme klauteraar. Vanochtend had ik echt geen tijd om met hem naar buiten te gaan om hem fysiek moe te krijgen.
Na een uur heb ik hem maar naar beneden gehaald en hem op de bank een boek laten lezen en zelf er naast gaan zitten.

Ach het zal vast wel weer over gaan en hopen dat hij 's nachts dan niet zo onrustig slaapt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 okt 2014 15:50

Haha ik zie het helemaal voor mij :lol:
En er zelf even bij blijven zitten tot hij slaapt is dat geen idee? Dat doe ik weleens als Nina 's middags van mij moet slapen omdat we weg moeten.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 08 okt 2014 15:53

evelien, ik zou in dit geval ook voor de rust gaan en heb idd even lekker een filmpje laten kijken met zijn knuffel of iets, jij hebt dan ook even tijd voor jezelf en hij rust toch even uit.
Ik mag niet klagen, V wordt in dec 3 jaar en ligt bijna nog elke middag op bed van ong 13.00 tot 15.30, ze slaapt dan ook. Als ik een daagje weg ben, mag ze gewoon wakker blijven en op zaterdag leggen we haar ook niet meer op bed, maar zolang ik merk dat ze nog slaapt, hou ik het er lekker in :) Ze is ook nog nooit uit haar bed geklommen. Als ze een keer niet kan slapen ligt ze gewoon naar het plafond te staren of liedjes te zingen.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2014 15:56

liefie schreef:Haha ik zie het helemaal voor mij :lol:
En er zelf even bij blijven zitten tot hij slaapt is dat geen idee? Dat doe ik weleens als Nina 's middags van mij moet slapen omdat we weg moeten.

Dat doen we 's avonds (ook) al. Maar dan lig je zo ruim een half uur tot een uur bij hem en dat vinden we niet erg (we wisselen dit af en gelukkig is het niet elke avond).
Het is volgens mij echt zo'n overgangsfase denk ik.

Nu zit hij lekker op de bank een filmpje te kijken is hij rustig. Hij heeft vanmiddag in de tijd dat ik even in de keuken was de hele kamer overhoop gehaald.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 okt 2014 16:04

O dat is wel heel lang dat is dan niet echt handig 's middags... Ja daar moet je echt even doorheen is best lastig. Nina lag toen vaak om 18.00 al op bed toen ze 's middags niet meer sliep.
Nu is dat nog steeds wel 18.30/19.00 maar net als vanavond hebben we een verjaardag en dan houd ze het ook makkelijk tot 21.00 vol.

Komt allemaal wel weer goed :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2014 16:31

Het ene kind is lekker rustig en het andere pittig :wink: Verschillende soorten.

Vanavond heb ik even lekker tijd voor mezelf :oops:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 okt 2014 17:23

Die situatie die jij beschrijft lijkt me ook ideaal missf! Ik vind 3 vaste dagen werken in combinatie met twee Kids en man die zelfstandige in waar ik ook nog veel voor doe ook eigenlijk wel een beetje too mach. .

Balen van de krentenbaard liefde :( hopelijk snel over!

@evelien wij deden op een gegeven moment ook ene dag wel, andere dag niet overdag slapen. Nu nooit meer, alleen soms valt hij wel eens smiddags in slaap als we toevallig weg gaan met de auto. Ik vond dat ook echt puzzelen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 08 okt 2014 18:52

Lastig Evelien, dat slapen... Ik merk dat R ook over d'r slaap heen is, als ik ze 's middags niet op tijd naar bed doe. Dan laat ik ze liever helemaal niet meer slapen en ligt ze 's avonds voor 7 uur.
R heeft altijd wel een slaapzak aan, 's middags ook, dat helpt ook wel tegen klauterpogingen. Maar ik weet niet of dat bij S ook kan?

Een week of wat geleden probeerde ze elke keer uit de box te klimmen, dat zag er zo grappig uit. Ik heb d'r waarschijnlijk teveel aangemoedigd om verder te klimmen, want nu kan ze inderdaad zelf de box uit, maar daar ben ik nu niet zo blij meer mee... :-)

Terug naar “Archief”