Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2014 14:34

Wat een heerlijke dienst had ik vandaag. Echt super gevoel. Hopelijk blijft dit :wink: , er zullen vast nog wel tegenslagen komen. Maar het viel me alles enorm mee. :mrgreen:

@TJ, en als je hem nu eens geen (koe)melk mee geeft? of doe je dat al? Zelf heb ik altijd dat als ik koemelk binnenkrijg ik enorme buikpijn heb. Dat heb ik ook met tarwe. Dus ik eet daarom ook zo weinig mogelijk koemelk en tarwe. Maak ook veel zelf, zoals koekjes, sausjes etc. Bijv. satesaus maak ik van plantaardige melk.

@Jacootje, gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 okt 2014 14:48

Gefeliciteerd Jacootje!

Fijn dat het leuk was Evelien!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 07 okt 2014 15:19

Fijn TJ dat je eindelijk weet wat het is...! Hopelijk kunnen ze hem helpen, waarschijnlijk dmv een operatie. Wie weet word het dan een heel ander mannetje.

Gefeliciteerd met je baan evelien! Was je (de laatste jaren?) thuisblijfmoeder?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2014 16:21

@654321, ja min of meer verplicht (dmv ziekte). En omdat we het financieel konden redden, en nog steeds wel. Maar ik miste wat en ik merk dat ik toch niet echt een thuisblijfmama ben. :oops: :oops: En door dit werk voel ik me echt veel zekerder en ook niet alleen maar mama of echtgenoot van. Snap je? Hiermee wil ik de thuisblijfmama's niet in het negatief daglicht stellen hoor absoluut niet, ik heb daar echt respect voor. Ik zie het maar zo: je bent het of je bent het niet. Ieder moet het voor zich weten. Ondanks dat ik mijn 1e dienst heb gedraaid en al helemaal positief en energie voel zegt al heel wat. Nu heeft mijn man 1 keer in de 2 weken een ochtend lekker alleen met zijn zoon. En hij is flexibel in werktijden. Ook wel fijn en prettig.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 okt 2014 19:26

Moet ik een vriendenboek invullen voor de kleinste met de vraag: waar heb je een hekel aan?
Meisjes zegt ie. :lol:
Vorige keer haalde ik 'm op van school, helemaal bezweet. Wat heb jij gedaan? Je haar is helemaal nat.
Meisjes pesten. :lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 okt 2014 19:36

Goed bezig, zo krijgt ie vanzelf een kusje! :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 okt 2014 20:50

Boerin schreef:Moet ik een vriendenboek invullen voor de kleinste met de vraag: waar heb je een hekel aan?
Vorige keer haalde ik 'm op van school, helemaal bezweet. Wat heb jij gedaan? Je haar is helemaal nat.

hilarisch!! ik hou ervan! :)! ik herken het van mijn jongste :) super origineel... haha

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 07 okt 2014 21:12

Evelien schreef:: En door dit werk voel ik me echt veel zekerder en ook niet alleen maar mama of echtgenoot van. .

Gefeliciteerd hoor en veel plezier met je werk!

Snap je heel goed en ik denk dat meesten wel.

Ik ben bewust TBM (ook iets met lang op dit kindje gewacht en gezondheid en niet goed kunnen combineren, dus kiezen voor privé), maar dat neemt niet weg dat ik soms graag even "mij" zou willen zijn, zonder dat ik echtgenote ben of mama. Een stukje autonomie maakt onderdeel uit van de kern van je wezen toch?

@Jaccootje
Proficiat nog!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 okt 2014 21:32

Duschka schreef:Snap je heel goed en ik denk dat meesten wel.

Ik ben bewust TBM (ook iets met lang op dit kindje gewacht en gezondheid en niet goed kunnen combineren, dus kiezen voor privé), maar dat neemt niet weg dat ik soms graag even "mij" zou willen zijn, zonder dat ik echtgenote ben of mama. Een stukje autonomie maakt onderdeel uit van de kern van je wezen toch?

Voor mij blijft dubbel. Toen ik na m'n verlof weer moest werken vond ik het vreselijk. Maar toen ik een half jaar later m'n baan verloor vond ik dát weer vreselijk. Ongewenst TBM zijn bevalt me iig niet, ik mis het echt om even vrijheid te hebben. Aan de andere kant, het is voor iedereen zoveel rustiger als ik niet hoef te werken...... lastig om balans te vinden. #-o

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 07 okt 2014 22:33

Boerin schreef:Moet ik een vriendenboek invullen voor de kleinste met de vraag: waar heb je een hekel aan?

ja leuk is dat! die vriendenboekjes!
Hier pas moest dochtertje invullen op de vraag; waar luister jij graag naar?
Was duidelijk een muziekvraag;
Zegt ze; mama....oh nee, dat écht niet!, nee doe maar de juf!
Dus ik heb gewoon de juf opgeschreven :lol:

@Thuisblijfmoeder;
hier moet ik ook werken gewoon om rond te komen, en we boffen dat het gewoon part-time is..maar ik herken het dilemma wel..Ben ik thuis denk ik; was ik maar een thuisblijf moeder, ben ik op mijn werk denk ik; kon ik maar meer werken want ó ik vind dit zo leuk.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik niet kán kiezen, scheelt weer een dilemma.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 07 okt 2014 22:45

Dank voor de felicitaties! Norah is weer helemaal bijgeslapen. ZE geniet nu van alle kadootjes. Khad hier een foto willen plaatsen maar krijg het niet voor elkaar... Helaas!
Szent az Úr

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 okt 2014 02:25

Zo leuk die kinderpraat :8>

Evelien je klinkt gewoon helemaal blij leuk!!

Straks met Nina naar de HA even voor de zekerheid ze heeft wat ''pukkeltjes" rond haar mond en ook in haar schaamstreek het jeukt ook erg volgens haar...
Het lijkt net krentenbaard en zeker omdat ik op punt van bevallen sta wil ik even zeker weten wat het is. Hopelijk is het niks bijzonders.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 08 okt 2014 07:42

Gefeliciteerd met je baan, Evelien! Leuk dat je zo positief bent!

@TJ fijn dat ze iets gevonden hebben, hopelijk is hij er snel van af.

@Jaccootje: gefeliciteerd met jullie meisje! Leuk hoor, alweer 1!

@ liefie, hopelijk is het niks besmettelijk of iets wat schadelijk is voor jullie bijna-geboren baby.

Hier ook echt respect voor TBM, ik zou het echt niet kunnen denk ik.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 okt 2014 09:19

Thuis blijfmoeder zou ook niks voor mij zijn... Terwijl anderen niet aan werken moeten denken... Ieder zijn ding.

HA denkt toch dat het krentenbaard is helaas... Gelukkig gelijk zalf gekregen hij wilde eerst antibiotica drankje geven omdat ik op het punt van bevallen sta maar hij vond dat toch wel een beetje te heftig.
Gelukkig zit Nina er helemaal niet aan nu even goed smeren en hopelijk is het snel weg.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 okt 2014 10:16

Oh balen liefie, kan het voor jou geen kwaad?

Hier ben ik beide, de ideale situatie, ik bent huisblijfmoeder én ik werk :mrgreen: Soms 30 uur per week, maar soms maar 3, maar ik zorg dat ik nooit iets hoef te doen als Jurian uit school gehaald moet worden, en Frederiek kan zo goed als altijd mee als ik echt op pad moet. De rest doe ik lekker thuis.
Lange tijd heb ik ook gedacht dat ik het niet kon, hele dagen thuis zijn, en als we ons bedrijf niet hadden, was ik denk ik ook wel gek geworden, maar ik merk dat ik me ook gewoon aanpas. Alles gaat wat rustiger, wat echt zo fijn is.
Mijn man is vreselijk druk, fulltime werken, bedrijf ernaast, kerkenraad, maar doordat ik rust heb, hebben de kids het ook, en heeft hij het uiteindelijk ook. Voor ons is het echt alleen maar win situatie op deze manier.
Op dit moment is het ideaal, als het dan niet meer is zien we het wel weer, ik kan zo weer aan de slag gaan, maar ik merk dat mijn ambities een beetje verschoven zijn, wat ook wel mooi is om te zien :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”