Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 02 okt 2014 20:29

Gefeliciteerd :)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 okt 2014 20:31

liefie schreef:Inleiding staat al vast ;-) ons kindje loopt 4 tot 5 weken voor op groei en dan laten ze je bij ons in het zhuis niet mee doorlopen. Vandaar dat ze inleiden of het moet voor die tijd van zelf beginnen kan ook nog.

Ohja, dat is ook zo, had ik al eerder gelezen. Wie weet begint het wel vanzelf ja. Met jou net-op-tijd-draaiende-kindje kun je alles verwachten 8)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 03 okt 2014 06:51

Dank jullie wel allemaal! :)
Ik voel me gelukkig prima! Heb wel wat last van rugpijn gehad maar dat gaat de goede kant op. Vanaf de 11e week ben ik wat misselijk, maar ik mag niet klagen!
Afbeelding

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 03 okt 2014 08:12

Gefeliciteerd Dippie! Leuk! Fijn dat je je aardig goed voelt!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 okt 2014 09:03

gefeliciteerd Dippie! Goede zwangerschap gewenst :)

Liefie en LeChat voor jullie is het spannend. Succes met de laatste loodjes en sterkte als de bevalling zich aan dient :)
Blijf het toch apart vinden dat elk ziekenhuis zo z'n eigen richtlijnen heeft qua grootte/inleiden/overtijd laten lopen etc. Je zou toch verwachten dat een landelijke richtlijn wel handig zou zijn. Ik ga er vanuit dat alles gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek, dan zou je zeggen dat 1 lijn wel haalbaar zou zijn. ;-)
Hier doen ze niks tot 40 wk, want daarvoor vinden ze het beter dat een kind gewoon in de buik blijft, ondanks grootte etc. Ze zeiden bij mij dat vaak juist de longrijping van grote kinderen later is dan van 'normale' babies en dat ze daarom liever niet ingrijpen. Als er geen medische redenen zijn laten ze je hier ook doorlopen tot 42 wk, dat zie je volgens mij ook niet overal meer..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 okt 2014 09:09

Jannoek, soms begrijp ik dat ook niet zo nee. Maar er zijn natuurlijk wel meer dan 1 onderzoeken, die het tegengestelde zeggen. Dus daarom zal het ene ziekenhuis wel het ene doen, en het andere ziekenhuis juist iets heel anders.

Lechat en liefie, sterkte nog even met wachten, en met de bevalling straks!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 okt 2014 09:10

Idd. Jannoek. In Antwerpen bijv. heb je zelfs dat het per zh zo verschillend is qua beleid.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 03 okt 2014 11:35

Gefeliciteerd Dippie. Goede zwangerschap toegewenst!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 okt 2014 13:36

Ja die verschillen zijn enorm het blijft natuurlijk een beetje een schatting maar ons kindje zit wat groei betreft op p100 (1 op de 100 kindjes is zo groot) als ze hem laten zitten heb je kans op kindje van meer dan 5kg die bevallingen eindigen vaak in een keizersnee en kindjes die te lui zijn om te drinken omdat ze zoveel reserve hebben.

een aantal jaar geleden werden er geen groeiecho's gedaan en is onder andere het kindje van familie van mij overleden een aantal uur na de bevalling doordat het zo groot was en eigenlijk niet natuurlijk geboren kon worden. Door deze gebeurtenissen hebben ze daarom in ons ziekenhuis besloten rond de 38 weken in te leiden met erg grote kindjes en daar ben ik heel blij om.
Ik heb ook gevraagd aan mijn gyn of het nadelige gevolgen heeft voor ons kindje wat betreft longen maar dat is niet zo ze zegt ook vanaf 37 weken mag je gewoon bevallen dan is eigenlijk elk kindje er klaar voor uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.

zo ondertussen zijn mijn zusje en ik even 200 cupcakes aan het bakken :-)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 okt 2014 15:11

Gefeliciteerd, dippie!

Wie heeft er vanaf nu meldingsplicht? ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 okt 2014 21:37

ben hier zelfs gewoon met M gestript met 38 weken... had ook al royaal ontsluiting... Hier is het dacht ik nu max 41 weken en dan neemt het ziekenhuis het over.. of is dat al weer veranderd?

een nicht van ons heeft gewoon 42 weken gelopen en is pas met 42 weken en 3 dagen bevallen! kind van ruim 10 pond.... Ik hoop toch dat ik wel de 37 weken haal.. maar sta niet te springen om ook nog tot 42 door te moeten. Ben nu al kats afgedraaid.
En dan hoor ik ook van mensen die gewoon doorwerken tot 36 weken met een gezin.... of stel ik mij aan? vermoed dat het ook komt door het beperkt zijn. Merk dat mijn bekken het meest pijnlijk is na lopen, dus al het lopen tot haast het nulpunt gebracht... de klachten zijn aardig minder...... dus we rommelen zo rustig door!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 okt 2014 07:23

PPM Ik denk dat je het niet kan vergelijken elke zwangerschap is anders ik heb helemaal geen last van mijn bekken of buik alleen als ik te lang op bed lig haha
Als je veel last hebt van je bekken lijkt mij het ook erg zwaar...

Als ze de groeicurve van ons kindje doortrekken tot 42 weken zou ik een kindje moeten baren van over de 6 kg dat was geen goed plan volgens de gyn :lol:
Wij hebben 2 ziekenhuiszen in de buurt en waar ik ga in Goes grijpen ze veel eerder in dan in het andere ziekenhuis het is echt per ziekenhuis verschillend.
Ook hoor je vaak dat verloskundige pas vanaf 41 weken strippen en bij andere doen ze het al vanaf 38 weken geen pijl op te trekken...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 okt 2014 20:50

Dan is jullie baby net zo groot qua schatting als J ;-)
Hier zeiden ze gewoon van 'Jij bent ook groot, dus dan kan een kind ook wel groot zijn'.
Bij mij hadden ze wel vanaf 41 wk ingegrepen maar hier is het gewoon tot 42wk als er geen bijzonderheden zijn...

Pas nog iemand die met 42wk werd ingeleid, maar kwam toen nog niet direct op gang; 18 dagen na de uitgerekende datum uiteindelijk.

Sterkte & succes voor iedereen die bijna moet bevallen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 okt 2014 06:01

Dat zeggen ze hier ook het zou apart zijn als jullie kleine kindjes zouden krijgen... Hoe groot was J bij de geboorte Jannoek? Jij bent toch bevallen rond de 40 weken?

Wel schrik ik soms hoe gyn/vk doen tegen zwangere vrouwen... Vrienden van ons krijgen een kindje en lopen in het aller beste ziekenhuis van Nederland :lol: Maar als ik hoor hoe het er daar aan toe gaat dan heb ik mijn twijfels aan het allerbeste ziekenhuis.
Vriendin haar BMI is iets te hoog (echt niet heel veel) en wat zij naar der hoofd krijgt ze mag geen fruit eten want daar krijgt ze een te zwaar kind van enz...
Nou mijn oren klapperden er echt van :( En zo vertelden ze nog wat dingen die hier echt niet zo gaan wat onpersoonlijk en bot dat soort opmerkingen zou ''bang'' zijn om daar op controle te gaan hoor.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 okt 2014 11:28

ik ben bevallen met 40+1, J was 5200gram. :-oo
Ik vond 'm zelf overigens gewoon een heel klein net geboren baby, maar in het ziekenhuis dachten ze daar wel anders over. :mrgreen:

Kan me overigens goed voorstellen met zo'n voorbeeld in de familie dat je extra blij bent dat ze op tijd ingrijpen.. Zal wel bijna zover zijn dan voor jou ;-)

Terug naar “Relaties”