Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 30 sep 2014 07:05

De 'ellende' bij ons is dat een groot deel van de visite ver weg woont. Als iemand twee uur reistijd heeft om te komen, komen ze niet alleen op de kofffie, maar eten ze ook gelijk mee. En dat vond ik namate wij meer kinderen kregen, een grotere belasting worden. Daarom vond ik het ook niet zo erg dat er de laatste keer minder mensen kwamen.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 30 sep 2014 09:37

Gisteren 20 weken echo gehad Alles zag er gelukkig prima uit.
Zo'n wonder als je bedenkt wat voor afwijkingen ze allemaal hadden kunnen zien.

Placenta lag wel vrij laag maar krijg met 30 weken nog een echo om te kijken of dat veranderd is.
MissF jij had dat toch ook?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 sep 2014 09:56

Fijn dat alles goed was!
Toen ik met een bloeding in het zkh kwam dacht de gynaecoloog dat het daar aan kon liggen, idd, dat de placenta laag lag.
Maar met de 20 weken echo dacht die mw dat dat echt niet kon, omdat hij nu heel hoog ligt, aan de voorkant.

Wat duren deze weken toch lang, he. Ik had best al 35 weken ofzo willen zijn :D Maarja, geduld...;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 30 sep 2014 10:25

Oke bij jou is er dus niet echt een reden voor gevonden! Ze zei wel dat het nog kon veranderen de ligging van de placenta dus we wachten maar af.
Vond de laatste weken wel snel gaan in vergelijking met de eerste weken die slopen voorbij.

Vind echt zo onwerkelijk dat er zo'n compleet mensje in de buik zit maar dat
heeft iedereen bij de eerste denk ik :wink: !

Denk dat het wachten de komende weken ook wel lang gaan duren omdat je zo nieuwsgierig
word naar je kindje.

Ik wilde niet weten of het jongen of meisje is maar toen de echoscopiste zei dat zij het
wel wist omdat ze moest kijken of alles er goed uitzag toen had ik wel even zoiets van grr nu wil
ik het ook weten haha. Heb me gelukkig in kunnen houden :P

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 30 sep 2014 14:04

Fijn dat de echo er goed uitzag, Lisette.V!

@vpk: Er moest echt veel gebeuren. We zijn -door omstandigheden- al een paar jaar bezig met een heftige verbouwing en ik wilde erg graag dat het nu min of meer afgerond zou worden. Dus behangen (ca. 30 rollen), verven (niet heel veel meer, maar toch nog heel wat uurtjes), vloeren leggen (ca. 85 m2) en gordijnen naaien (ong. 100 meter stof). Nu wil ik nog graag wat meubels opknappen / aanschaffen, de laatste muren behangen en voor 2 ramen gordijnen naaien, maar als dat niet meer lukt kan ik daar prima mee leven. We zijn een heel eind gekomen en ik ben erg blij met het resultaat! Verder is er inmiddels overal heerlijk gesopt en ruikt het overal lekker fris. Alle winterkleren voor iedereen zijn aangeschaft/opgezocht en liggen voor het grijpen in de kast, dus dat kan ik ook afstrepen op m'n lijstje.

Wat betreft bezoek: Hier ben je altijd van harte welkom, maar wel graag na een telefoontje. Dit om te voorkomen dat we meer dan 10 man tegelijk op bezoek hebben en ik vervolgens 's nachts niet meer in slaap kan komen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 okt 2014 14:55

Sophie dat klinkt als een mega verbouwing wel fijn dat er zoveel af is! Kun je er straks heerlijk van genieten.

Wij zijn net weer op controle geweest in het zhuis kindje is goed ingedaald en ontsluiting is ook aan het vorderen. Hopelijk heb ik als ze gaan inleiden al 1 of 2 cm dan kunnen ze gelijk beginnen met infuus en vliezen breken.
Anders moeten ze starten met pillen en dan kan het lang gaan duren...
ga maar van het laatste uit dan kan het alleen maar meevallen.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 okt 2014 15:15

Inleiden? Ga je daar vanuit? Waarom eigenlijk?
Mooi die 'gratis' ontsluiting en fijn dat het er allemaal goed uitziet :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 okt 2014 15:51

Inleiding staat al vast ;-) ons kindje loopt 4 tot 5 weken voor op groei en dan laten ze je bij ons in het zhuis niet mee doorlopen. Vandaar dat ze inleiden of het moet voor die tijd van zelf beginnen kan ook nog.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 okt 2014 18:26

Over kraamvisites; ik vond het altijd heel vervelend als mensen eerst belden...! Dan vroegen ze toch even hoe het ging enzo. Dan heb je alles dubbelop. En bellen kost mij ook veel energie, meer dan dat iemand even binnen komt lopen. En als de verloskundige er is, je bezoek hebt, je een middagdutje doet; die telefoon komt eigenlijk nooit goed uit, vind ik...

Hier nooit 'voorschriften' op de kaartjes gehad. Ik denk dat wij (in vergelijking met anderen) niet zo heel veel mensen krijgen. Ooms/ tantes en neven/ nichten doe wij niet aan. Overdag komen er ouders, (schoon)zussen, vriendinnen, 2 goede buurvrouwen binnenwandelen en 's avonds soms nog wat met broers/zwagers (als ze vrij zijn ook wel eens overdag met hele gezin). Dat is het wel zo ongeveer, prima, gezellig.

Na een aantal weken ging ik altijd naar het werk met de baby en wat lekkers.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 02 okt 2014 18:43

Ik kom me hier nu ook maar 'officieel' melden :-)
Wij hopen begin april ons tweede wondertje te verwachten!
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 okt 2014 18:46

Echt gaaf Dippie, gefeliciteerd, ook hier!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 okt 2014 19:20

Leuk! Gefeliciteerd! Voel je je goed?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 okt 2014 20:02

Gefeliciteerd, Dippie!!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 okt 2014 20:07

Gefeliciteerd.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 02 okt 2014 20:12

Wat leuk dippie, van harte gefeliciteerd!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Relaties”