Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 25 sep 2014 08:03

haha meribel. Jouw kids zijn ook laat qua lopen. Hier was alleen nr 3 een uitschieter door rond zijn verjaardag te lopen. O is pas op zijn verjaardag gaan zitten....haha

@ saskiahier wisselend qua bed verschuiven. H lag rond zijn tweede al een een groot bed en dat ging prima. J ligt nog steeds in zijn ledikant en dat vinden wij nog prima ... haha

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 sep 2014 08:53

In een groot bed, Jurian met 2,5 dacht ik. Hij klom toen al ruim een jaar uit zijn ledikant, maar dat vond ik verder geen probleem. Goed het traphekje dicht boven, dan knalde hij niet naar beneden met slaapzak en al.
Frederiek was volgens mij iets jonger. Gek dat ik die dingen allemaal vergeet...

En wat een flinke kids idd, wauw :D
Ik vind Jurian al zo lang, die is ongeveer 1.20 meter en een kilo of 21. Maar die draagt nu net maat 116.
Maargoed, zal wel komen doordat het mijn oudste is, die worden toch al zo snel groot ;)
Hij geniet zo in groep 3, geweldig om te zien. Hij bladert zijn werkboekjes door om te zien welke letter hij volgende week leert en kan zich zo het hele weekend verheugen op die nieuwe letter :) Er gaat een wereld voor hem open.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 sep 2014 09:28

@Bed, wij hebben denk ik rond 2,5 jaar hem in een groot bed (junior) gedaan. Maar dat was niet zo heel prettig. Toen weer het ledikantje voor een paar maanden. En na onze vakantie (aug.) hebben we nu voor vast zijn junior bed er staan en dat gaat goed. Hij komt zelf z'n bed uit en hij vind het heerlijk om dan tussen ons in te komen liggen. Dan hoeven wij er niet uit voor hem.
Het ledikantje pas verkocht.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 25 sep 2014 19:50

@bed, beiden voor de tweede verjaardag in groot bed (de oudste met 1,5 jaar).
Het enige nadeel is dat er zo ingeprent was dat ze er niet uit mochten komen dat, toen ze eenmaal geen luier meer om hadden, het veel moeite kostte om hun duidelijk te maken dat ze er echt zelf uit mochten om een plas te doen ;-).
(Ik hou sowieso niet van kinderen die uit bed komen, roepen, nog iets moeten vragen enz. De hele dag kunnen ze alle aandacht krijgen maar als we naar bed gaan (we gaan naar bed omdat we moe zijn en aan slapen toe zijn) wil ik ze ook niet meer horen).

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 25 sep 2014 19:53

Krijgen jullie van de tandarts dan vanzelf een oproep voor je kinderen?
Hier heb ik bij beiden met 4jaar gevraagd of ze mee mochten komen. De jongste is nu 1keer geweest, ging goed. De oudste 3 keer en hij had de laatste keer een gaatje. Geboord, ging goed, was heel flink. Toen we de tandartskamer uitkwamen begon hij te huilen... Hij gaf toen aan: 'ik vond het toch zo spannend!'.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 sep 2014 20:31

Hier geven ze bij de tandarts aan dat je ze vanaf 2,5 mee mag nemen om te wennen en met 3 jaar echt voor 'controle'. Heb tegen die tijd zelf bij de tandarts aangegeven dat ze die leeftijd hadden en ze meegenomen.

@bed: E ging vlak voor haar derde verjaardag in t grote bed. R toen ze net 2 was maar die deed zo gevaarlijk.. liet zich zo met slaapzak en al uit het ledikantje vallen dus dat leek me wat veiler voor haar. R kwam er te pas en te onpas zelf uit wandelen maar toch de laatste tijd roept ze steeds vaker eerst of het al tijd is. E roept wel altijd eerst voor ze eruit komt, altijd nog gedaan.

herkenbaar jaccootje. J is bijna 10 maand en bijna 11 kg zwaar. Als broeken in de taille goed zitten moet ik de pijpen wel 2x omslaan. Ga nu zo'n beetje over op 86, veel van 80 passen niet meer over zn billen of zitten te strak om zn buik of bovenbenen. Voor n meisje indd lastig.. ik vond het bij de meiden ook altijd een rare overgang van maat 86 naar 92.. rokjes allemaal in de taille goed maar veel te lang eerst, is een hele andere verhouding voor mijn idee.

Ik vermoed dat hij zijn zussen nagaat wat lopen betreft. Sinds begin sept is hij gaan zitten, kruipen, staan en hij loopt inmiddels vlot langs de tafel.. de eerste blauwe plekken heeft hij al opgedaan :?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 25 sep 2014 21:25

Ik ben ook wel van de jurkjes en rokjes, maar vaak moet ik dan maat 98 al pakken omdat N orah zo'n dikke buik heeft. Zal wel liggen aan het feit dat ze nog niet heel beweeglijk is. ZE blijft nog zitten waar ze neer gezet wordt. Maar dat in verhouding tot de lengte, tja, dat klopt niet. En maat 98 is in de schouders nog veel te groot. Dat is gewoon niet netjes. Ik heb al wel wat jurkjes en tuniekjes gekocht, maar leggings moet ik dan nog een maatje kleiner nemen. Al met al komen we wel aan de garderobe hoor! Haha!
Szent az Úr

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 25 sep 2014 22:28

Kruipt Nora nog niet nee? Ik zie bij S (die is een paar weken ouder toch?) dat dr curve iets afbuigt sinds ze kruipt. Als ze de ruimte heeft racet ze echt rond op handen en knieen, grappig gezicht :)

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 26 sep 2014 10:14

Zo N heeft haar eerst wenochtendje gehad op school helemaal enthousiast. Leuk om je grote kleine dochter zo te zien.

Verder is ze gisteren naar de oogarts geweest, maar nu blijkt ze echt een fikse afwijking aan haar ogen te hebben. Links +7.75 (en een cilinder van -4) en rechts +4,5. Best sneu eigenlijk, want waarschijnlijk loopt ze er al even mee. Dus morgen maar eens naar de opticien een mooie bril uitzoeken. Er zal vast een wereld voor haar open gaan!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 26 sep 2014 13:08

@Stip:. spannend ook weer he! RJB is hier voor het eerst naar de PsZ geweest.. helemaal blij en trots en iedereen die hij onderweg tegenkwam hoorde over zijn nieuwe tas, zijn appeltje en beker water, door papa klaargemaakt :mrgreen:

@654321: Hier geen oproep, je mag ze meenemen wanneer je wilt, dus al vanaf kleins af aan gedaan. Met een jaar even bij op schoot, en bij twee even alleen op de stoel op en neer en even het spiegeltje in je mond enz.

Hier verder alles goed. De kids doen het prima. Volgens het CB zijn hun vorderingen een 'een wonder voor een tweeling'
Time flies when you have none!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 26 sep 2014 14:59

Wow prachtig stel zeg! Fijn dat ze het zo goed doen!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 sep 2014 15:08

Prachtig Sterretje!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 26 sep 2014 16:45

Acire schreef:Kruipt Nora nog niet nee? Ik zie bij S (die is een paar weken ouder toch?) dat dr curve iets afbuigt sinds ze kruipt. Als ze de ruimte heeft racet ze echt rond op handen en knieen, grappig gezicht :)

Nee, Norah kruipt nog niet. Al begint ze nu wel meer beweging te tonen, dus binnenkort zal ze niet meer netjes stil blijven zitten op d'r speelkleed. Ach ja, niet iedereen is even snel. Norah is wel heel pienter en een mega kletskous, dus ja.
Szent az Úr

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 sep 2014 19:23

jaccootje85 schreef:Nee, Norah kruipt nog niet. Al begint ze nu wel meer beweging te tonen, dus binnenkort zal ze niet meer netjes stil blijven zitten op d'r speelkleed. Ach ja, niet iedereen is even snel. Norah is wel heel pienter en een mega kletskous, dus ja.

Ohja, dat geeft ook niets. Ieder kind volgt z'n eigen padje. Maar als ze eenmaal lekker actief is gaat dat vet er zo af en kun jij weer makkelijker shoppen ;) Ik zit net foto's te kijken van S van 6 mnd en van nu. Dan was ze met 6 mnd echt een buddha.
Bij het CB zeiden ze tegen mij dat ik S niet neer moest zetten maar moest leggen tot ze zelf kon gaan zitten. Dat zou de ontwikkeling van het kruipen stimuleren. Bij ons leek het wel of dat klopte. Doe ermee wat je wilt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 sep 2014 20:19

zeker zeker acire!! j zat ook als een boeddha, die dus altijd wel zo neergezet met het gevolg een kontenschuiver, geen probleem..... al zien we nu wel problemen die we ws weer naar dat kunnen terug leiden, zoals achterstand motorisch tav de rest van haar ontwikkeling. M hebben we daarom noooit zittend neergezet en die kon binnen notime alles, maar was wel gefrustreerd dat ik hem niet neerzette...

De fysio gaf dit dus ook aan......

en ze volgen allemaal hun eigen ontwikkelingslijn, uiterlijke ontwikkeling zoals lopen is altijd heel snel zichtbaaar maar soms kunnen die kinderen helemaal nog niet iets pakken met een pincetgreep.

ach jah.. k heb er hier eentje rondlopen die huilt omdat de bomen zo verdrietig zijn als ze de blaadjes kwijt raken... wat verdrietig voor die bomen he.. mama... ik moet er bijna van huilen :( haha!

Terug naar “Archief”