Even bijlezen hoor, ben weer terug van vakantie

Inderdaad, wat een grote kinderen allemaal! R is ook wel lang, maar dat komt vooral door d'r lange benen. Gewicht heeft ze niet aan d'r gat, netaan 11 kg.
Broeken moet ze voor de lengte eigenlijk al 92 hebben, maar shirts past ze vaak nog wel 80.
Ze heeft nog steeds een dikke buik van de ondervoeding, maar zo'n minikontje, zeker nu ze geen luier meer om heeft, dus broeken staan echt heel raar bij d'r. Die laat ik voorlopig dus nog maar in de kast liggen en die komen pas tevoorschijn als het echt winter wordt.
Net voordat ik wegging is ze naar een eigen kamer gegaan, die heb ik toen ik gisteren terugkwam helemaal afgemaakt, dus vanaf morgen kan ze daarin. Wel lekker in d'r eigen ledikantje nog, ik heb het idee dat ze zo uit een groot bed kruipt. Vanaf wanneer lieten jullie ze in een groot bed slapen?
Praten doet ze nog steeds niet heel goed, zeker nu ik het vergelijk met m'n nichtjes en neefjes van een paar maanden ouder. Een week of wat geleden vroeg een mevrouw aan me hoe oud ze nu eigenlijk was. Toen ik zei dat ze net 2,5 was zei ze heel voorzichtig: "Er zijn kinderen die met 2,5 jaar beter praten..."
Ach ja, er zijn ook kinderen van 2,5 jaar die een twee talen begrijpen en door elkaar gebruiken, dus ik hoop maar dat het daaraan ligt en het over een poos gewoon goed gaat.