Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Faramir schreef:Woordspelletjes. Dat vind ik er van. Net zoals mensen zeggen dat ze niet religieus zijn maar gelovig en dan religieus afdoen als iets wat fout is.
Zoiets als zeggen dat je een relatie hebt met huwelijksregels i.p.v met je man of vrouw.mannetje1977 schreef:Soms kom je het wel eens tegen, en ook hier op het forum ben ik het wel eens tegengekomen, de uitspraak: "Het christendom is geen religie, maar een relatie"
Wat is volgens jullie religie en is het woord 'religie' te gebruiken voor het christendom?
naamloos schreef:[Zoiets als zeggen dat je een relatie hebt met huwelijksregels i.p.v met je man of vrouw.
naamloos schreef:Zoiets als zeggen dat je een relatie hebt met huwelijksregels i.p.v met je man of vrouw.
Religie is voor mij allemaal theoretische kennis vanuit de bijbel eventueel aangevuld door andere boeken.mannetje1977 schreef:Leg die eens mbt dit onderwerp uit.
naamloos schreef:Religie is voor mij allemaal theoretische kennis vanuit de bijbel eventueel aangevuld door andere boeken. Precies weten wat mag en niet mag, en hoe God werkt ect.
mannetje1977 schreef:Soms kom je het wel eens tegen, en ook hier op het forum ben ik het wel eens tegengekomen, de uitspraak: "Het christendom is geen religie, maar een relatie"
Wat is volgens jullie religie en is het woord 'religie' te gebruiken voor het christendom?
mealybug schreef:Religie dwingt, Jezus nodigt.
Religie zegt :Volbreng! Jezus zegt :Volbracht !
Religie claimt de waarheid te hebben, Jezus IS de Waarheid.
naamloos schreef:Religie is voor mij allemaal theoretische kennis vanuit de bijbel eventueel aangevuld door andere boeken. Precies weten wat mag en niet mag, en hoe God werkt ect.
Mannetje vroeg niet wat religie volgens het woordenboek is (dat weet ik ook wel), maar 'wat is volgens jullie religie, en of het bruikbaar is voor het christendom'.maaarten schreef:Dan zou ik eens in een woordenboek opzoeken wat het woord 'religie' betekent. Want dit zul je daar in ieder geval niet vinden.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten