Is het bezoeken van een café verkeerd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: Is het bezoeken van een café verkeerd?

Berichtdoor Anoniem_89 » 09 aug 2014 14:15

benefietdiner schreef:voor de Gereformeerde Gemeenten is het duidelijk:
Als je serieus belijdenis aflegt, dan hoort daarbij dat je zaterdags avonds niet meer in de kroeg zit. Dat kan ook niet voor een dooplid, maar zeker niet voor een belijdend lid. Je hoort dan ook niet meer in een bioscoop thuis.In dit rijtje kunnen we ook open internet zetten. Wanneer je op tweede paasdag belijdt dat je je leven met goede werken zult versieren in alle 'godzaligheid', hoe kun je dan dinsdags van alles zitten te bekijken.
http://www.gergemalblasserdam.nl/vragen ... n-internet

Dwaalleer zeg ik toch :(

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 aug 2014 14:18

Anoniem_89 schreef:
Dwaalleer zeg ik toch :(

Jij durft :?
Zo wordt dat niet alleen in die kerken geleerd hoor.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 09 aug 2014 14:21

schelpje3 schreef:een bak Betuwse kerken, die zijn al op trouwens.

Je krijgt een steeds grotere mond, he?
Hele kerken verdwijnen erin ..

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 aug 2014 14:23

mealybug schreef:Je krijgt een steeds grotere mond, he?
Hele kerken verdwijnen erin ..

Hartelijk dank dat je me nog even hebt willen wijzen op mijn typefout, ik heb hem inmiddels verbeterd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 09 aug 2014 14:29

schelpje3 schreef:Hartelijk dank dat je me nog even hebt willen wijzen op mijn typefout, ik heb hem inmiddels verbeterd.

Het was een denkfout, want de k en de s zitten mijlenver van elkaar verwijderd op het toetsenbord :mrgreen:

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 09 aug 2014 14:32

schelpje3 schreef:Jij durft :?
Zo wordt dat niet alleen in die kerken geleerd hoor.

Ja ik durf, weet je waarom?
Omdat de bijbel ons leert dat we blijdschap en vreugde in ons leven mogen kennen.
God heeft alles zo mooi gemaakt, kijk eens naar de natuur, jezelf.
Toch mogen zulke mensen niet van de dominee blij zijn door zoiets te vieren.
Ze gaan soms recht tegen het Woord van God in.

Als Jezus zegt dat alle kinderen tot hem mogen komen wie zijn zij om te zeggen dat een aangenomen kind niet gedoopt mag worden?
Er staat geschreven dat de dood vraagt om een zuiver geweten.
Ze schijnen er geen recht op te hebben i.v.m. dat ze mogelijk al eerder gedoopt zijn.
Denk je echt dat God daar boos om kan worden? Nee dat geloof ik niet. God is een God van liefde en trouw. Het gaat om ons hartgesteldheid.

Waarom mag je geen internet, waarom niet naar het café?
Ik zou graag naar een café willen om daar iets van Hem te vertellen.
Dat zou Jezus toch ook doen? Wie is de kerkenraad om iemand tegen te houden.
Er staat geschreven dat we niet met spotters moeten omgaan, is dan iedere ongelovige automatisch een spotter? Alsnog, wij zijn het zout der aarde. Wij moeten getuigen.

Gisteren sprak ik iemand die gebruikte het woord; *censuur* op Facebook.
Ik vroeg of hij gelovig geworden was. Hij reageerde dat hij het nog een gift was die hij moest ontvangen.
Toen zei ik dat die uitnodiging al jaren geleden er was voor ieder mens, namelijk de bijbel waarin Gods liefde staat.

Hij wilde van niets weten, dan wil ik het ook niet aandringen. God moet de rest doen, hopelijk is het zaadje geplant.

Als ik geen internet had, had ik ook niet met een ongelovige kunnen praten.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden..

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 20 sep 2014 13:14

moderngelovige schreef:Vergeet het "stille" (overmatig) alcaholgebruik thuis niet.
Ook in gereformeerd bevindelijke kring!
Kerk uit, na de koffie de fles op tafel? s'middags lekker op de bank de roes uitslapen?
(Intussen de mond vol over zondagsheiliging....tijdens de borreluren(?)
Verjaardagen?
Slaapmutsjes....

Er worden i.i.g. wel liters koffie gedronken in veel gezinnen en als kerkleden onder elkaar, vooral na de kerkdienst(en) op zondag!

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 20 sep 2014 16:39

Is het verkeerd?...

Je zou je ook kunnen afvragen, wat zou Jezus hiervan zeggen?

Ik vind ergens wat drinken op een terrasje wel gezellig.. Maar naar een discotheek zou ik niet willen gaan, omdat je dan op gebied van satan komt mijns inziens.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 20 sep 2014 18:57

xsidd schreef:Is het verkeerd?...

Je zou je ook kunnen afvragen, wat zou Jezus hiervan zeggen?

Ik vind ergens wat drinken op een terrasje wel gezellig.. Maar naar een discotheek zou ik niet willen gaan, omdat je dan op gebied van satan komt mijns inziens.

Als je op het terrein van satan komt, dan kun juist Jezus daar brengen :)

Ik wilde gisteren ook wel naar Fuze Outdoor
We waren nogal moe van het verhuizen, anders waren we gisteren wel gegaan. Ik kijk uit op het terrein en ik vond het wel gezellig klinken. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk wel. Al is het niet christelijk, toch kan er zich een situatie voordoen om van Hem te getuigen :)
Daarnaast kan ik toch gewoon genieten ervan? (:

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 20 sep 2014 20:29

#Anoniem_89

Begin citaat "Als je op het terrein van satan komt, dan kun juist Jezus daar brengen :)

Ik wilde gisteren ook wel naar Fuze Outdoor
We waren nogal moe van het verhuizen, anders waren we gisteren wel gegaan. Ik kijk uit op het terrein en ik vond het wel gezellig klinken. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk wel. Al is het niet christelijk, toch kan er zich een situatie voordoen om van Hem te getuigen :)
Daarnaast kan ik toch gewoon genieten ervan? (:Einde citaat.

Ja dat is de keerzijde inderdaad, maar Fuze lijkt me niet een plek om normaal te kunnen praten, i.v.m muziek die gedraaid wordt..

Ik woon 300 meter van de plaats, waar Fuze word gehouden. Ik heb echter voor mezelf besloten, dat ik niet meer naar zulke feesten ga.

Heb net wat gezien, maar nee ik wil NIET hier komen!

Oordeel zelf...

https://www.facebook.com/video.php?v=86 ... =2&theater
Fijne avond :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2014 20:57

Boven de muziek uit getuigen van de Heer op een festival waar mensen het kaartje duur voor betaald hebben om de artiesten te horen spelen? De reacties laten zich raden, ik zie het al voor me:

'Kent u Jezus?'
'Nee, in welke tent spelen die en hoe laat?' :roll:

Nee, het is prima dat de wens er is om van Jezus te getuigen, maar op een festival moet je dat niet doen. Ja, je mag het proberen natuurlijk, het zal je weinig goeddoen vrees ik.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 20 sep 2014 21:06

mohamed schreef:Boven de muziek uit getuigen van de Heer op een festival waar mensen het kaartje duur voor betaald hebben om de artiesten te horen spelen? De reacties laten zich raden, ik zie het al voor me:

'Kent u Jezus?'

Nee, het is prima dat de wens er is om van Jezus te getuigen, maar op een festival moet je dat niet doen. Ja, je mag het proberen natuurlijk, het zal je weinig goeddoen vrees ik.

ja, dan krijg je het "Prediker excuus'' .
Er is een tijd voor vrede en een tijd voor oorlog, een tijd voor liefde en een tijd voor haat, en de rest....(Zelfs hier nog wel eens misbruikt)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2014 21:17

mohamed schreef:Boven de muziek uit getuigen van de Heer op een festival waar mensen het kaartje duur voor betaald hebben om de artiesten te horen spelen? De reacties laten zich raden, ik zie het al voor me:

'Kent u Jezus?'

mealybug schreef:ja, dan krijg je het "Prediker excuus'' .
Er is een tijd voor vrede en een tijd voor oorlog, een tijd voor liefde en een tijd voor haat, en de rest....(Zelfs hier nog wel eens misbruikt)

Precies. Bovendien is evangeliseren niet nodig, het is overal verkondigd waar het verkondigd moest worden (Kol 1,23) namelijk aan Joden en Grieken/Heidenen (=volken) in de eerste eeuw in het Midden-Oosten en delen van Europa en Azië. Tegenwoordig is er niemand die Jezus niet kent, vandaar dat ik het ook altijd zo'n stomme vraag vind als iemand me aanspreekt op straat: 'kent u Jezus?' Dan weet ik meteen al hoe het niveau is van zo iemand en ik vind het slechte reclame, goedkoop en met een nare bijsmaak.

Het woord 'Heidenen' heeft een onterechte associatie met ongelovigen, want in negen van de tien gevallen betekent het volkeren.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 20 sep 2014 22:05

xsidd schreef:Ik woon 300 meter van de plaats, waar Fuze word gehouden. Ik heb echter voor mezelf besloten, dat ik niet meer naar zulke feesten ga.

Heb net wat gezien, maar nee ik wil NIET hier komen!

Oordeel zelf...

https://www.facebook.com/video.php?v=86 ... =2&theater
Fijne avond :)

Ach die video is een korte kleine indruk ;)
Nu ben ik wel benieuwd naar waar je woont :mrgreen:
Ik woon in een zijstraat van de Tinneweide, naast Fuze. :lol:
mohamed schreef:Precies. Bovendien is evangeliseren niet nodig, het is overal verkondigd waar het verkondigd moest worden (Kol 1,23) namelijk aan Joden en Grieken/Heidenen (=volken) in de eerste eeuw in het Midden-Oosten en delen van Europa en Azië. Tegenwoordig is er niemand die Jezus niet kent, vandaar dat ik het ook altijd zo'n stomme vraag vind als iemand me aanspreekt op straat: 'kent u Jezus?' Dan weet ik meteen al hoe het niveau is van zo iemand en ik vind het slechte reclame, goedkoop en met een nare bijsmaak.

Het woord 'Heidenen' heeft een onterechte associatie met ongelovigen, want in negen van de tien gevallen betekent het volkeren.

Ik zou het juist fijn vinden als mensen die vraag stellen, iemand die voor z'n geloof uitkomt zie je niet zo heel vaak.
Hoe kun je het niveau bepalen aan de hand daarvan, het slechte reclame noemen, goedkoop en met een nare bijsmaak als de Heilige Geest door iemand kan heenwerken?? :roll:

Handelingen 1:8
8 Maar wanneer de heilige Geest over jullie komt, zullen jullie kracht ontvangen en van mij getuigen in Jeruzalem, in heel Judea en Samaria, tot aan de uiteinden van de aarde.’

Matteüs 24,14
Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2014 22:12

mohamed schreef:Precies. Bovendien is evangeliseren niet nodig, het is overal verkondigd waar het verkondigd moest worden (Kol 1,23) namelijk aan Joden en Grieken/Heidenen (=volken) in de eerste eeuw in het Midden-Oosten en delen van Europa en Azië. Tegenwoordig is er niemand die Jezus niet kent, vandaar dat ik het ook altijd zo'n stomme vraag vind als iemand me aanspreekt op straat: 'kent u Jezus?' Dan weet ik meteen al hoe het niveau is van zo iemand en ik vind het slechte reclame, goedkoop en met een nare bijsmaak.

Anoniem_89 schreef:Ik zou het juist fijn vinden als mensen die vraag stellen, iemand die voor z'n geloof uitkomt zie je niet zo heel vaak.
Hoe kun je het niveau bepalen aan de hand daarvan, het slechte reclame noemen, goedkoop en met een nare bijsmaak als de Heilige Geest door iemand kan heenwerken?? :roll:

Ik heb het niet over de heilige Geest, want de heilige Geest spreekt wijsheid en vraagt niet naar de bekende weg.
Anoniem_89 schreef:Handelingen 1:8
8 Maar wanneer de heilige Geest over jullie komt, zullen jullie kracht ontvangen en van mij getuigen in Jeruzalem, in heel Judea en Samaria, tot aan de uiteinden van de aarde.’

Matteüs 24,14
Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen.

'Allereerst nu dank ik mijn God door Jezus Christus voor u allen, omdat uw geloof in de hele wereld wordt verkondigd.' (Rom 1,18)

'Al deze dingen nu zijn hun overkomen als voorbeelden voor ons, en ze zijn beschreven tot waarschuwing voor ons, over wie het einde van de eeuwen gekomen is.' (1 Kor 10,11)

Helaas kent je pastor deze teksten niet. ;)

Terug naar “Archief”