Voordat iedereen gaat roepen, "Nee, dat is niet zo....
Christen vervolging binnen de Reformatorische wereld, tuurlijk niet"!
Toch wordt dit geheel onderschat.
De Bijbel heeft het laatste woord, het Woord waarin de Heere God zich openbaart.
Daarnaast hebben we de Psalmen, Gezangen, Geestelijke liederen waarin we de Heere kunnen aanbidden, alle Ere voor de Heere, en Hem kunnen Danken en de Lof toezingen.
Toch wordt bovenstaande niet als vanzelfsprekend gezien binnen de Reformatorische wereld.
Je hoeft maar 1 woord fout te zeggen, of te zingen, of een Lied
en je wordt totaal veroordeeld, de deur gewezen......
de mens gaat zitten op de oordelende stoel en het ergste is, dat de mens indirect zowat op de rechterstoel van de Heere God gaat zitten en uit naam van Hem , de Allerhoogste beweerd dat dit niet de wil is van de Heere God.
Als je getuigd van een persoonlijke relatie van God, dan kan dit niet, want jij slecht mens, wat denk je wel niet, dat de Allerhoogste God, jou verdorven en zondig mens, jou ziet staan...
Zo kan ik wel even doorgaan, maar ik laat het hierbij.
Is dit herkenbaar, of juist niet.
Wat zie je hiervan binnen je eigen gemeente (vaak niet zoveel, want er gebeurd een hoop in het verborgene, of men mag niet erover spreken)
Gelukkig mag ik zelf weten dat ik een kind van de Heere God mag Zijn, door het grote Genadewerk in Zijn Zoon Jezus Christus en de werking van de Heilige Geest in mijn leven
In alles mag ik Hem danken en lofprijzen, in moeilijke tijden mag ik het besef hebben dat de Heere er is, ook al lijkt het van niet.
Hij draagt mij (ons) dag aan dag
Niets kan mij (ons) scheiden van de Liefde van Christus
Zelfs geen Reformatorische mens streng in de leer en koud in het hart, die wel even voorschrijft hoe een medemens moet leven en anders lig je eruit.
God gaat een weg, met ieder mens, en geen weg is dezelfde
Want ieder mens is uniek en apart voor de Heere God
Niets is met elkaar te vergelijken
Niets is in hokjes of vakjes te stoppen.
Een persoonlijke relatie met de Heere, geworteld vanuit het hart, heel persoonlijk is van Eeuwigheidswaarde.
Lieve mensen, Kies toch voor de Heere Jezus alleen, niemand komt tot de Vader dan door Mij alleen zegt de Heere Jezus zelf.
Geen mens, geen leer, geen oudvader, geen dominee, geen .... kan je behouden, enkel de de Heere Jezus alleen.
Kies voor Hem, ga samen met hem verder op je levenspad, iedere stap, ieder uur brengt ons nader, tot de grens van leven en dood.....
https://www.youtube.com/watch?v=hDNRDZozp0w
Hand in hand met Jezus
Over het ruwe pad.
Jezus houdt vol liefde
Trouw mijn hand omvat.
Onder blauwe hemel,
Onder stormgebruis.
Hand in hand met Jezus
Kom ik veilig thuis.
Hand in hand met Jezus
Steunend op zijn kracht.
Zie 'k de sterren fonklen