Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
In dit gedeelte van het forum hoor je in God te geloven en in de formulieren, enzovoort.............
En aangezien meneer Boedha heeft aangekruist dat hij alles onderschrijft, terwijl hij overduidelijk helemaal niets onderschrijft, ondergraaft hij gelijk zijn eigen theorie, want:
Wie kan er nu geloven in een persoon die overduidelijk liegt.
Omn1padm3hum schreef:In het rapport van 1626 over zijn reis in Tibet schrijft António de Andrade:[5]
" Ik vroeg een keer een lama op welke wijze een zondaar weer in de genade van God aangenomen kon worden. Hij antwoordde, dat het genoeg was om de woorden Om ma'ny patmeonry uit te spreken. Dat is het equivalent van het uitspreken van 'hoeveel ik ook gezondigd hebt, ik zal toch naar de hemel gaan'."
Andrade gaf dan ook uiteindelijk ""Heer, vergeef mij mijn zonden als de vertaling van de mantra.""
Om Manipadmé hum is de natuurlijke stem van de realiteit en is ononderbroken en één,
Om doet de trots verdwijnen, het zuivert de hemels van de goden,
Ma doet de jaloerse woede verdwijnen, het zuivert het rijk van de halfgoden,
Ni doet de begeerte verdwijnen, het zuivert de wereld van de mensen,
Pad doet de domheid verdwijnen, het zuivert het woongebied van de dieren,
Me doet de hebzucht verdwijnen, het zuivert de landen van de hongerige geesten,
Hum doet de haat verdwijnen, het zuivert de hellen
Het is niet zo dat ik al mijn vragen echt stel vannuit onwetenheid, maar omdat ik meer meningen hierovert zou willen horen, meningen zijn immers verschillend. Ik heb vaak en veel discussies gehad met (in deze) gelovigen, kerkgangers, pastoren, .... Uiteindelijk liepen al deze discussies uit op dat er niets met zekerheid kon worden gezegd, en dan heb ik het over voorbeelden als; Is het allemaal echt zo gebeurd zoals in de bijbel staat, is jezus echt herrezen uit de dood, liep hij echt overt water, heeft hij echt bestaan, is er echt een god, is het een energie, een entiteit, heeft hij een bewustzijn, bestaat een duivel, is er goed en kwaad, etc etc...
Niemand kan er een antwoord op geven waaruit blijkt dat het ook echt zo is. Na lang doorvragen over God, hoe die eruit ziet, wie/wat hij echt is zeiden ze allemaal uiteindelijk "dat is voor iedereen anders/ kan voor iedereen iets anders zijn" Dit word dus in het Christendom getolereerd, dat iedereen een ander beeld ervan kan hebben hoe hij eruit ziet, doet voorkomen, en ondanks dat verschillend beeld van God zijn we allemaal met hetzelfde Christendom bezig.
Als Gods hand hun geest ontbindt,
Keren zij tot d' aarde weer,
Storten met hun aanslag neer.
Anoniem_89 schreef:Met dat eerste bedoel ik meer dat ik benieuwd ben wie je bent.
Kun je iets over jezelf vertellen? Wie je bent, wat je gelooft, hoe je in het leven staat?
Ik wil je niet beledigen, niemand overigens, maar je komt bij mij over alsof je een grap met ons uithaalt.
Totaal onsamenhangend enz..
Dat tweede, met wat voor mensen heb je gesproken inderdaad?
Ik hoef geen namen te hebben, ik was meer benieuwd naar wat voor kerken je gegaan bent om met mensen te praten? Nogal vreemd als een gelovig iemand je niet kan uitleggen of de bijbel waarheid is, of Jezus echt is opgestaan, of Hij echt bestaan heeft.
Vreemd..
Ik geloof niet in mensen omdat ik zal leven door mijn geloof in God, daardoor ben ik behouden.
Nogal vreemd als een gelovig iemand je niet kan uitleggen of de bijbel waarheid is, of Jezus echt is opgestaan, of Hij echt bestaan heeft.
Beste Omnipadmihum,
Ik las eens een Suske en Wiske, geen grap, de titel was parel in de lotusbloem.
Daarin kwam je naam ook naar voren een mantra die men herhaalde, wel zoals in de wiki staat zeg maar. Het goede nieuws moest verteld worden dat mensen goed zijn en in zich zelf moeten geloven.
Ik las eens in de bijbel, het verhaal van de Koopman die alles opgaf om die parel te bezitten.
Vrije uitleg (Een parel ontstaat doordat er vuil (zonde) in de oester komt en daar blijft) de Koopman zal je vrij maken en dan mag je een parel in Zijn hand zijn. Het goede nieuws ( het evangelie) mag je dan ook verkondigen, geloof niet in jezelf, sterker nog vertrouw jezelf niet want het hart is arglistig maar vertrouw Hem die alles opgaf om je vrij te maken
Uitleg van de gelijkenis van het onkruid
36 Toen Jezus de menigte had laten weggaan, ging Hij naar huis. En Zijn discipelen kwamen bij Hem en zeiden: Verklaar ons de gelijkenis van het onkruid op de akker.
37 Hij antwoordde en zei tegen hen: Hij die het goede zaad zaait, is de Zoon des mensen.
38 De akker is de wereld, het goede zaad zijn de kinderen van het Koninkrijk en het onkruid zijn de kinderen van de boze.
39 De vijand die het gezaaid heeft, is de duivel; de oogst is de voleinding van de wereld en de maaiers zijn engelen.
40 Zoals dan het onkruid verzameld en met vuur verbrand wordt, zo zal het ook zijn bij de voleinding van deze wereld:
41 de Zoon des mensen zal Zijn engelen uitzenden, en zij zullen uit Zijn Koninkrijk verzamelen alle struikelblokken, en hen die de wetteloosheid doen,
42 en zij zullen hen in de vurige oven werpen; daar zal gejammer zijn en tandengeknars.
43 Dan zullen de rechtvaardigen stralen als de zon, in het Koninkrijk van hun Vader. Wie oren heeft om te horen, laat hij horen.
De schat in de akker en de parel van grote waarde
44 Het Koninkrijk der hemelen is ook gelijk aan een schat, in de akker verborgen, die iemand vond en verborg; en van blijdschap daarover gaat hij heen en verkoopt alles wat hij heeft, en koopt die akker.
45 Ook is het Koninkrijk der hemelen gelijk aan een koopman die mooie parels zoekt.
46 Toen hij één parel van grote waarde gevonden had, ging hij heen en verkocht alles wat hij had, en hij kocht hem.
Het visnet
47 Het Koninkrijk der hemelen is ook gelijk aan een net, uitgeworpen in de zee, dat allerlei soorten vissen bijeenbrengt.
48 Als het vol geworden is, trekken de vissers het op de oever. Ze gaan zitten en verzamelen de goede vissen in vaten, maar de slechte gooien zij weg.
49 Zo zal het bij de voleinding van de wereld zijn: de engelen zullen uitgaan en de slechten uit het midden van de rechtvaardigen afzonderen,
50 en zij zullen hen in de vurige oven werpen; daar zal gejammer zijn en tandengeknars.
51 Jezus zei tegen hen: Hebt u dit alles begrepen? Zij zeiden tegen Hem: Ja, Heere.
52 Hij zei tegen hen: Daarom, iedere schriftgeleerde, in het Koninkrijk der hemelen onderwezen, is gelijk aan een heer des huizes die uit zijn voorraad nieuwe en oude dingen tevoorschijn haalt.
Ik wens je Zijn nabijheid en zegen toe!
Gr. byte
Omn1padm3hum schreef:We zijn toch allemaal kinderen van God ?
De akker is de wereld, het goede zaad zijn de kinderen van het Koninkrijk en het onkruid zijn de kinderen van de boze.
De vijand die het gezaaid heeft, is de duivel; de oogst is de voleinding van de wereld en de maaiers zijn engelen.
Dus hij heeft ons toch geschapen, of is Adam nou onze vader die in de hemel zijt, of zijn sommige zaadjes van God en sommige zaadjes van de Duivel, I am lost here....We werden en zijn gecreëerd tot Zijn eer, bijna als gelijke want Hij schiep ons naar Zijn beeld
als alles zo vaag is en niet zeker hoe kan je die zekerheid uitdragen?
als men aan de grille van de menselijke rede word overgelaten voor normen en waarde.
als de men nu eens gelijk gestemd zijn.
als je als en in het vage laat dan zal er nooit helderheid komen.
Omn1padm3hum schreef:
We zijn toch allemaal kinderen van God ?
het antwoord is naar mij mening nee, want anders zouden wij allemaal goed doen en niet hoeven twijfelen om te geloven of wie God is.
Omn1padm3hum schreef:Daarop vroeg ik, we zijn toch allemaal kinderen van God, maar misschien begrijp ik het verkeerd ??
Zoals ik het lees;
De akker is de wereld, en daarop zijn allemaal kinderen gezaaid (wij mensen), de goede kinderen zijn die van het koningkrijk (God dan?), de slechte kinderen die van de boze(Duivel dan?). Heb ik het juist ?
Er word dus gezegd dat niet alle mensen van God zijn, want sommige zijn gezaaid door God en sommige door de Duivel, correct ?
Of moet het zijn, "Hij die het goede zaad zaait" Hij is dan wat staat voor wij mensen, ieder die in zijn leven goed doet of slecht, zijn alle acties die wij doen als zijnde zaad dat we zaaien op de akker waar weer iets uit voortvloeit ? Maar dat kan niet want de vijand die heeft gezaaid is de Duivel, en dan moet de andere zaaier God zijn. De entiteit die God is, is precies hetzelfe wat de Duivel is alleen staan ze beide voor iets anders.
Maar hoe kan God de zoon des mensen zijn of wat betekend zoon in deze ?
En al bij al, de engelen zullen zaaien, de engelen zijn toch de goede en het staat dus al vast dat het goede gaat zaaien ? Waarom zou de duivel dan nog zaaien als hij weet dat zijn oogst word vernietigd ?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten