Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:Ik lees niks over bidden om genezing van zieken in dit verband. En leg mij eens uit wat bidden zonder toorn en meningsverschil is. Dat is wat ik wil gaan doen omdat jij zei dat dit voor ons geldt.
Boerin schreef:Maar wat heeft bidden dat God iemand vergeeft of redt nou te maken met bidden dat God iemand geneest als ie niet wil dat je voor 'm bidt of dat God hem geneest? Iemand kan nee zeggen.
rotterdam schreef:Als je de overeenkomst niet ziet, weet ik het verder ook niet.
Een mens kan wel "nee" zeggen tegen zijn of haar redding maar niet tegen zijn of haar genezing ?
Da's toch raar ? Heeft Lazarus gevraagd om zijn opwekking ?
En Paulus op weg naar Damascus ? Was dat "vrije wil" van Paulus ?
1 Jij gebruikt te pas en te onpas: zalig zij die niet zien en toch geloven. Maar nu effe niet, want nu wil je bewijzen.mohamed schreef:Nou wie weet, jij eet nog immer uit zijn hand maar ik trek dat onvaste voedsel niet echt.
Verder wil ik ook geen woorden meer van jou noch van je geloofsgenoten, ik wil bewijzen, want praatjes vullen geen gaatjes.
De oplettende lezer ziet overigens dat evangelicale christenen alleen het slechte van me aannemen. Want terwijl ze op geen enkel gemaakt punt zijn ingegaan, wordt er steevast gereageerd als ik het zat ben genegeerd te worden en venijnig word. De punten die ik heb gemaakt zijn nota bene bevestigd door Faramir en Pcrtje. Kennelijk hebben evangelicalen gewoon lak aan de bijbel, want bij monde van twee getuigen zal elke zaak bestaan.
Maar als hij niet naar u luistert, neem er dan nog een of twee met u mee, opdat in de mond van twee of drie getuigen elk woord vaststaat. (Mat 18,6)
Ik vind het vervelend dat enerzijds de bijbel wordt geclaimd als bewijs voor de juistheid van iemands leer en dat anderzijds die hele leer totaal niet strookt met wat er staat. Dat vind ik huichelachtig en huichelaars maken me kwaad.
De gemaakte punten blijven liggen:
- Faramir, Pcrtje en ik getuigen tegen hedendaagse wonderen 1:1 zetten met de wonderen gedaan door Jezus en de apostelen
- indien de eerste eeuw representatief is voor nu, waarom staan vrouwen dan dominant met de handen omhoog te bidden? (1 Tim 2, 8-9)
- waarom wordt er selectief omgegaan met het projecteren van teksten op het heden?
Onzin, daar staat heel geen verbod om te bidden.mohamed schreef:Ja ik weet dat vrouwen graag willen bidden maar het mag niet op basis van 1 Tim 2. Want aangezien jij punten uit Paulus zijn brieven op het heden gaat projecteren moet je wel consequent zijn.
naamloos schreef:Onzin, daar staat heel geen verbod om te bidden.
En op een andere plaats zegt Paulus: Bidt zonder ophouden ect.
De brieven zijn gericht aan de gelovigen, en ik geloof.Faramir schreef:Staat er ook bij dat hij daarmee vrouwen bedoeld?
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten