jaapo schreef:@faramir: een zenuwtje geraakt?
Klopt, ik kan niet zo tegen emo-gezever.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
jaapo schreef:@faramir: een zenuwtje geraakt?
jaapo schreef:En als maar de helft van de christenen uit mijn omgeving, vroeger en nu, zich bekommert om "goed rentmeesterschap" dan vind ik dat weinig, ja. En dan vind ik dat ook nog verbijsterend.
jaapo schreef:@faramir: een zenuwtje geraakt? Ik heb geen enkele reden, ook maar iets toe of af te doen aan mijn reactie hierboven. En als maar de helft van de christenen uit mijn omgeving, vroeger en nu, zich bekommert om "goed rentmeesterschap" dan vind ik dat weinig, ja. En dan vind ik dat ook nog verbijsterend. Ik doe er nog iets bij: ook de helft van de christelijke boeren en burgers bekommert zich niet om de dieronterende transporten van vee. Soms zijn de stallen dan wel wat diervriendelijker, maar gaat het bij de transporten weer onchristelijk toe. Verder gaf ik al aan, dat de manier van actievoeren bij o.a. Wakker Dier niet altijd fraai is. Maar dat was in deze discussie niet het hoofdpunt. Doorzichtige zijpad-manoeuvre.
rotterdam schreef:Nederland kent strenge wetten t.a.v. dierenwelzijn.
Nog diervriendelijker maken ? (in ons land moet dat zeker kunnen, zeg je)
Dus uit de E.E.G. ? Vrij verkeer van goederen maar afschaffen.
Als je onze boeren gaat opzadelen met strengere eisen dan hun collega's in andere landen, weet je wat er dan gebeurd ? Je draait de veehouderij in ons land vakkundig de nek om.
Vlees en eieren komen de grens overrijden, resultaat ? Immense problemen in onze boerengezinnen en verder nul,komma,nul.
Beetje makkelijk praten als je zelf niet je brood hoeft te verdienen in deze sector.
Heb je ook nog een realistisch alternatief ?
Marnix schreef:
En waarom bestaan er dan keurmerken als beter leven en zo?
alles te laten zoals die is omdat we er anders financieel minder op kunnen worden en als andere landen het niet kunnen we doen, het niet goed os voor de concurrentie.... Dat zijn precies dezelfde argumenten waarmee men de afschaffing van de slavernij lang heeft uitgesteld en waarom na die afschaffing er nog steeds mensen tegen waren.
Arco schreef:In de eerste berichten van dit topic wordt Hand. 10 genoemd, waarbij gesteld wordt dat het nu (sinds Hand. 10) het ook voor Joden (iig voor Christenen) het toegestaan zou zijn om alle dieren en vissen te eten. Dit zou in afwijking zijn van de Torah, met name Leviticus, waar een uitgebreide lijst wordt genoemd wat wel rein is en wat niet rein is.
Het is een onjuiste conclusie dat het eten van alle dieren en vissen nu toegestaan is, op grond van Hand. 10. Dat kunnen jullie ook heel goed lezen in vers 28: "En hij zei tegen hen: U weet dat het een Joodse man niet toegestaan is om met iemand van een ander volk om te gaan of bij hem binnen te gaan; maar God heeft mij laten zien dat ik geen mens onheilig of onrein mag noemen."
Het visioen gaat niet over dieren, of over wat je wel of niet mag eten, het gaat over mensen!
Arco schreef:In de eerste berichten van dit topic wordt Hand. 10 genoemd, waarbij gesteld wordt dat het nu (sinds Hand. 10) het ook voor Joden (iig voor Christenen) het toegestaan zou zijn om alle dieren en vissen te eten. Dit zou in afwijking zijn van de Torah, met name Leviticus, waar een uitgebreide lijst wordt genoemd wat wel rein is en wat niet rein is.
Het is een onjuiste conclusie dat het eten van alle dieren en vissen nu toegestaan is, op grond van Hand. 10. Dat kunnen jullie ook heel goed lezen in vers 28: "En hij zei tegen hen: U weet dat het een Joodse man niet toegestaan is om met iemand van een ander volk om te gaan of bij hem binnen te gaan; maar God heeft mij laten zien dat ik geen mens onheilig of onrein mag noemen."
Het visioen gaat niet over dieren, of over wat je wel of niet mag eten, het gaat over mensen!
Tijn schreef:Aangezien hier veel gesproken wordt over wet-gerelateerde zaken, is dit artikel misschien wel interessant om ernaast te lezen (is wel in het Engels):
http://theresurgence.com/2013/08/13/the ... tament-law
mealybug schreef:Ik hou het op de bijbelse, christelijke vrijheid:
23 Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen zijn nuttig. Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen bouwen op.
24 Laat niemand zijn eigen voordeel zoeken, maar ieder dat van de ander.
25 Eet alles wat in de vleeshal verkocht wordt, zonder naar iets navraag te doen omwille van het geweten.
26 Van de Heere immers is de aarde en haar volheid.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten