Wonderen van Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor mohamed » 06 sep 2014 10:41

mohamed schreef:Maar nee, geen evangelische christen die dat doet, daartoe verlagen ze zich niet. Liever gaan ze met ons verhit de discussie aan. :roll:

Faramir schreef:De niet genezen blinden in Birma is wel een mooie casus. Hier een van vele delen: http://goedgelovig.wordpress.com/2010/1 ... -in-birma/

Critici werden voor van alles en nog wat uitgemaakt. Hebben geld ingezameld om het te controleren en er bleek niets van te kloppen.

Als ik evangelische christen was zou ik daar sceptisch van worden, maar ja zoals bekend heet dat God verzoeken in hun wereldje.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 sep 2014 10:44

Boerin schreef:Vorig jaar stond er nog in de krant dat er een dooie was opgewekt in Engeland, maar dat was niet goed genoeg, want hij was niet 3 dagen dood. Dan niet.

Nee hij moet wel drie dagen dood zijn, anders telt het niet. ](*,)
Kan je voor de gekkigheid dat artikel eens aanwijzen of is dit bewijsmateriaal ook vernietigd?
Boerin schreef:Net een man uit 'z'n rolstoel gekomen bij opwekking, ja nou dat zal wel niet zo zijn. Al die lui posten hun films op youtube, Thorben Sondergaard en al die Nederlanders die nu de straat opgaan. Dat zijn oplichters. Dag hoor.

Ja ik zag het bord wel staan in de tuin: rolstoel te koop. :-oo

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 sep 2014 10:47

Katlheen schreef:Maar fysieke klachten die veroorzaakt worden door iets wat tussen je oren zit, is van een heel andere categorie dan laten we zeggen iemand die een acuut blinde darm ontsteking heeft.

En nogmaals, ik zeg niet dat wonderen niet meer zouden bestaan, maar allerlei claims neem ik met een korrel zout. Er zit veel kaf onder het koren zullen we maar zeggen.

naamloos schreef:Jawel, een andere categorie, maar daarom hoeft dat heel nie minder te zijn.

Het kaf mag weg, maar het koren blijft. Ook al geloven veel mensen het niet.

Voor de zoveelste keer (en naar schatting niet de laatste) we geloven de wonderen in de bijbel wél, we geloven alleen niet dat jullie dezelfde wonderen kunnen en niet dat jullie apostelen in dienst zijn van God. Het lijkt wel het evangelische stokpaardje om een dode opwekken niet te kunnen onderscheiden van een zeer schouder waar de pijn uit wegtrekt. Toch zijn het kwalitatief twee totaal andere wonderen. In mijn land zou ik het jullie verboden hebben de straat op te gaan met je wonderverhalen, want het evangelie draait om eeuwige genezing en niet om een teen die weer aangroeit.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 06 sep 2014 11:23

Faramir schreef:Zoals eerder gezegd heb je dat bij herhaling gedaan. Ben je dan niet ontzettend hypocriet bezig nu?

Hoe jij het brengt lijkt het alsof je onder andere mij verantwoordelijk wilt houden voor die misstanden.
Heb heel wat berichten verstuurd naar mensen om ze te waarschuwen of om ze terecht te wijzen, helaas nooit een reactie gehad, was ook niet te verwachten.

Ik ga jou toch ook niet veroordelen wat je priester doet?
Zo bedoel ik het.
Wel ben ik van mening dat als mijn voorganger iets zegt wat niet klopt dat ik hem daar op aan mag spreken.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 06 sep 2014 11:25

Faramir schreef:De niet genezen blinden in Birma is wel een mooie casus. Hier een van vele delen: http://goedgelovig.wordpress.com/2010/1 ... -in-birma/

Critici werden voor van alles en nog wat uitgemaakt. Hebben geld ingezameld om het te controleren en er bleek niets van te kloppen.

mohamed schreef:Als ik evangelische christen was zou ik daar sceptisch van worden, maar ja zoals bekend heet dat God verzoeken in hun wereldje.

Toets alles en behoud het goede.
Hmm.. of staat dat niet geschreven?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 sep 2014 12:23

mohamed schreef:Kan je voor de gekkigheid dat artikel eens aanwijzen of is dit bewijsmateriaal ook vernietigd?

Ja ik zag het bord wel staan in de tuin: rolstoel te koop. :-oo

Heb je de link gelezen van die man met die rolstoel? Vast niet.
Die had ik al een keer gepost en dat was maar 45 minuten, daar worden ze hier niet blij van.
http://www.christianforums.com/t7768855/
LOL zo weinig geloof als jullie hebben dat God nog wonderen doet, zo weinig geloof heb ik dat je een gelovige ervan kunt overtuigen. En dat alles alleen gebaseerd op ervaring. Mo kan nog zeggen dat Jezus al terug is gekomen, maar voor de anderen: Waar staat in de Bijbel dat de wonderen alleen voor de tijd van Jezus waren?
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 sep 2014 12:51

Waar zeggen de anderen dat er vandaag de dag geen wonderen meer plaats vinden? Ik geloof best dat er sporadisch nog wonderen plaatsvinden. Ik laat me echter niet ringeloren door goedkope oplichting en verhaaltjes van fantasten.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 06 sep 2014 12:55

mohamed schreef:Voor de zoveelste keer (en naar schatting niet de laatste) we geloven de wonderen in de bijbel wél, we geloven alleen niet dat jullie dezelfde wonderen kunnen en niet dat jullie apostelen in dienst zijn van God. Het lijkt wel het evangelische stokpaardje om een dode opwekken niet te kunnen onderscheiden van een zeer schouder waar de pijn uit wegtrekt. Toch zijn het kwalitatief twee totaal andere wonderen. In mijn land zou ik het jullie verboden hebben de straat op te gaan met je wonderverhalen, want het evangelie draait om eeuwige genezing en niet om een teen die weer aangroeit.
Voor de zoveelste keer (naar schatting ook niet de laatste) het is de GEEST die door mensen heen wonderen werkt.
Voor de zoveelste keer 1 Kor. 12, dat zich bewijst door de feiten.
Grote en kleine wonderen worden door dezelfde Geest bewerkt.
En zelfs als jij iets over mij te zeggen had, ik zou me never nooit niet de mond laten snoeren door jou en je kornuiten.
Het evangelie van het eeuwig behoud, jazeker.
Echter is God zo goed dat hij meer geeft dan dat, en soms vallen daar genezingen onder.
En als je het daar niet mee eens bent, dan ga je dat God maar vertellen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 06 sep 2014 13:00

Faramir schreef:Waar zeggen de anderen dat er vandaag de dag geen wonderen meer plaats vinden? Ik geloof best dat er sporadisch nog wonderen plaatsvinden. Ik laat me echter niet ringeloren door goedkope oplichting en verhaaltjes van fantasten.

Kom jij maar met bewijs aanzetten dat het nep is.
Je hebt valse profeten en je hebt goede profeten.

De katholieke kerk kan zeker wel zeggen dat mensen heilig of zalig verklaard mogen worden omdat ze een wonder gedaan hebben? Waarom kan dat in de evangelische gemeentes niet?
Omdat het niet in hun straatje past? :roll:
Wat katholieke heiligen doen, ja dat wel betrouwbaar?

Kijken of je vriendje Mohamed hier zijn twijfels bij heeft.. :lol:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 sep 2014 13:10

Anoniem_89 schreef:Kom jij maar met bewijs aanzetten dat het nep is.
Je hebt valse profeten en je hebt goede profeten.

Ik heb in dit topic al een grote zaak aangehaald waaruit bleek dat TRIN/Willem Ouweneel/Mattheus van der Steen flink door de mand vielen.
De katholieke kerk kan zeker wel zeggen dat mensen heilig of zalig verklaard mogen worden omdat ze een wonder gedaan hebben?

Lees je eerst eens in in heiligverklaringen. Het is namelijk enkel en alleen God die het wonder verricht. Maar als je het wil weten. Voordat iets tot een wonder wordt verklaart in de katholieke Kerk van vandaag de dag (en al een hele tijd) dan wordt daar jaren van onderzoek aan geweid, onderzoek waar ook de seculiere wetenschap bij wordt betrokken.
Waarom kan dat in de evangelische gemeentes niet?

Omdat ze niet welwillend zijn om daadwerkelijk wonderen serieus met gebruikmaking van de wetenschap te onderzoeken.
Omdat het niet in hun straatje past? :roll:

Dat vermoeden heb ik sterk
Wat katholieke heiligen doen, ja dat wel betrouwbaar?

De onderzoeken naar wonderbaarlijke genezingen die als echt verklaard zijn door de katholieke Kerk kan je als onderzoeker/wetenschapper nalezen in de Vaticaanse bibliotheek. Daar zit dus een cruciaal verschil in met het evangelicale wereldje, die houden zaken krampachtig verborgen.
Kijken of je vriendje Mohamed hier zijn twijfels bij heeft.. :lol:

En als dat al zo is dan? Ik ben daar niet zo krampachtig over. Als iemand het niet wil geloven doet hij/zij dat niet. Simpel. Mijn vriendschappelijke omgang met Mohamed veranderd niet als wij het flink oneens zijn.

Jij en je mede evangelicale goedgelovigen hebben er zo te zien wat meer moeite mee als iemand een wonder in twijfel trekt.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 06 sep 2014 13:26

Faramir schreef:
Ik heb in dit topic al een grote zaak aangehaald waaruit bleek dat TRIN/Willem Ouweneel/Mattheus van der Steen flink door de mand vielen.

Ja ik heb ook al meerdere malen aangegeven dat niet iedereen achter hen hoeft te staan. (waaronder ik)
Toets alles...
Lees je eerst eens in in heiligverklaringen. Het is namelijk enkel en alleen God die het wonder verricht. Maar als je het wil weten. Voordat iets tot een wonder wordt verklaart in de katholieke Kerk van vandaag de dag (en al een hele tijd) dan wordt daar jaren van onderzoek aan geweid, onderzoek waar ook de seculiere wetenschap bij wordt betrokken.

Hoe kan je onderzoek doen als iemand al dood is?
Of enkele gevallen zelfs al honderden jaren.
Ja, God doet het wonder, kennelijk alleen in de rk.
Als ik de bijbel lees, de dingen doe die het Woord van mij vraagt. Dan doe ik waarschijnlijk toch iets verkeerd?

Omdat ze niet welwillend zijn om daadwerkelijk wonderen serieus met gebruikmaking van de wetenschap te onderzoeken.
Als God mij iemand zou laat genezen in Zijn naam zou ik altijd zeggen dat ze naar de dokter moeten gaan om het te controleren. Waarom zou ik alle media erbij halen of wetenschappers? Die geloven het toch niet.
Heb ook vaak gehoord of gelezen van mensen die genezen waren dat de buren dachten dat het tussen de oren zat, zelfs de doktoren zeiden dat.
Nou ze moeten het toch op een of andere manier verklaren om hun naam hoog te houden.

De onderzoeken naar wonderbaarlijke genezingen die als echt verklaard zijn door de katholieke Kerk kan je als onderzoeker/wetenschapper nalezen in de Vaticaanse bibliotheek. Daar zit dus een cruciaal verschil in met het evangelicale wereldje, die houden zaken krampachtig verborgen.
Mooi vooroordeel. Ga zo door.

En als dat al zo is dan? Ik ben daar niet zo krampachtig over. Als iemand het niet wil geloven doet hij/zij dat niet. Simpel. Mijn vriendschappelijke omgang met Mohamed veranderd niet als wij het flink oneens zijn.

Jij en je mede evangelicale goedgelovigen hebben er zo te zien wat meer moeite mee als iemand een wonder in twijfel trekt.

Ik heb geen enkele keer gezegd dat ik er moeite mee had toen je dat gedoe van TRIN aanhaalde.
Dat is toetsen toch?
Mohamed geeft alleen kritiek op mensen waarvan hij denkt dat ze fout zitten, zonder ooit zoiets meegemaakt te hebben. Dat zegt veel =D>
Mocht hij het wel meegemaakt hebben dan spreekt hij over een enkele situatie.
Over de rk hoor ik hem niet klagen.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 06 sep 2014 13:53

Je hoeft geen apostel te zijn om door God op een wonderlijke manier gebruikt te worden.
Paulus spreekt in 1Kor 12 tot heel gewone gelovigen die de gaven van de Geest krijgen wanneer en welke Hij wil.
Daar verandert geen ene ongelovige iets aan, ook niet als het wetenschappelijk wordt afgekeurd.
Het idee allen al, mensen die een werk van God moeten beoordelen, of het onder een wonder valt ja of nee. Waanzin.
Als iemand geneest moet die het gewoon laten checken door de dokter, net zoals Jezus de mensen naar de priester stuurde.
En blijk je echt genezen te zijn, dan geef je God de eer, en laat iedereen dan maar lekker jaren vergaderen over het hoe, wat en waarom.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 sep 2014 14:26

naamloos schreef:Als iemand geneest moet die het gewoon laten checken door de dokter, net zoals Jezus de mensen naar de priester stuurde.
En blijk je echt genezen te zijn, dan geef je God de eer, en laat iedereen dan maar lekker jaren vergaderen over het hoe, wat en waarom.

Matteus van der Steen zegt in ieder geval nu nooit meer dat iemand genezen is zonder dat het gecheckt is na de Birma affaire. Laatst riep er iemand in de zaal dat ie genezen was en hij zei: Het is niet dat we je niet geloven, maar ga eerst naar de dokter anders krijgen we weer gezeur.
De gynaecoloog heeft twee keer tegen me gezegd dat het onmogelijk was en dat hij het de vorige keer niet goed had gezien. Ik had het zelf ook gezien, hij liet het me zien. Nou ja joh kan mij het schelen, ik blij, de gemeente was blij, die waren aan het bidden, gebedsverhoring, anders had ik nu m'n tweede zoontje niet gehad.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 sep 2014 14:47

Anoniem_89 schreef:Ja ik heb ook al meerdere malen aangegeven dat niet iedereen achter hen hoeft te staan. (waaronder ik)
Toets alles...

Mooi.
Hoe kan je onderzoek doen als iemand al dood is?
Of enkele gevallen zelfs al honderden jaren.

Zoals ik al aangaf, verdiep je eerst eens in heiligverklaringen voordat je allemaal onnozele dingen beweert of vraagt.
Ja, God doet het wonder, kennelijk alleen in de rk.

Onzin.
Als God mij iemand zou laat genezen in Zijn naam zou ik altijd zeggen dat ze naar de dokter moeten gaan om het te controleren. Waarom zou ik alle media erbij halen of wetenschappers? Die geloven het toch niet.
Heb ook vaak gehoord of gelezen van mensen die genezen waren dat de buren dachten dat het tussen de oren zat, zelfs de doktoren zeiden dat.
Nou ze moeten het toch op een of andere manier verklaren om hun naam hoog te houden.

Onzin. Als iets onverklaarbaar is voor de wetenschap dan is het gewoon onverklaarbaar en zal men dat ook aangeven. Feit is dat veel uit het evangelicale wereldje geen enkele toets zal doorstaan.
Mooi vooroordeel. Ga zo door.

Vooroordeel? Je hebt zojuist hetzelfde in andere bewoording aangegeven. =D>

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 06 sep 2014 15:21

Boerin schreef:Matteus van der Steen zegt in ieder geval nu nooit meer dat iemand genezen is zonder dat het gecheckt is na de Birma affaire. Laatst riep er iemand in de zaal dat ie genezen was en hij zei: Het is niet dat we je niet geloven, maar ga eerst naar de dokter anders krijgen we weer gezeur.
De gynaecoloog heeft twee keer tegen me gezegd dat het onmogelijk was en dat hij het de vorige keer niet goed had gezien. Ik had het zelf ook gezien, hij liet het me zien. Nou ja joh kan mij het schelen, ik blij, de gemeente was blij, die waren aan het bidden, gebedsverhoring, anders had ik nu m'n tweede zoontje niet gehad.
Ja, maar er zijn mensen die het schijnbaar leuk vinden om fouten van anderen (niet die uit eigen kringen natuurlijk) telkens weer boven water te halen.
Ouweneel nam verkeerde info voor waar aan en had dat doorgegeven, en heeft uitgebreid daarvoor z'n excuus gemaakt.
Maar ohhhh, stel dat het in de vergetelheid raakt. Dat moeten we niet hebben natuurlijk!
Het is al meer aan de orde geweest, maar onze roomse vriend schijnt er geen genoeg van te kunnen krijgen. Ieder z'n hobby!

Terug naar “[Religie] - Algemeen”