Irak en ISIS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

mona
Majoor
Majoor

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor mona » 04 sep 2014 13:05

jamillah schreef:1 ontsnapt...
Wat heftig zeg! Ik kon de beelden niet allemaal aanzien, maar alleen het verhaal is al schokkend.

Gister had ik een gesprek met een moslim op mijn werk.
Nederlanders voelen wel een bepaalde angst, maar hij zei:
ik voel ook angst, evengoed als jullie.
Wie zegt dat mijn broeder naast mij in de moskee niet aan het radicaliseren is?
Bovendien wordt ik door veel mensen toch met een scheef oog aangekeken, omdat ik moslim ben.
Ik verafschuw de daden van de IS, en toch wordt er door Nederlanders soms een lijntje getrokken tussen mij en de IS. Maar ik schaam mij voor hen, en ik wil er niets mee van doen hebben.

vandaag las ik dit, en toen dacht ik even aan het gesprekje van gisteravond terug:
http://nos.nl/artikel/694508-moslims-nl ... jihad.html
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 sep 2014 15:08

En juist die mensen moet je het gevoel geven dat ze welkom zijn, dat ze gesteund worden en dat ze niet tot de baarderige ratten van ISIS worden gerekend. Daarom zijn lieden als Wilders, Ineke-Kitty en Benefietdiner ook zo levensgevaarlijk voor onze maatschappij, zij hitsen mensen op tegen anderen, anderen die net zo bang zijn voor ISIS - of misschien nog wel banger, omdat zij als afvalligen worden gezien - als ieder weldenkend mens.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 sep 2014 07:54

Optimatus schreef:Daarom zijn lieden als Wilders, Ineke-Kitty en Benefietdiner ook zo levensgevaarlijk voor onze maatschappij,
Niet degenen die waarschuwen tegen terroristen zijn gevaarlijk voor onze maatschappij, dat zijn de terroristen zelf. Voor de Nederlandse burgers is het wel belangrijk dat ze zich niet gek of bang laten maken, door niemand.

Want het kenmerk van terroristen is vooral dat ze mensen bang willen maken. Welnu, dat is ISIS bijzonder goed gelukt. Het lijkt erop dat de hele mediacampagne van ISIS richting zijn tegenstanders daarop gericht is: om mensen bang te maken.
Maar als je er een simpele militaire analyse op loslaat, dan kun je maar tot 1 conclusie komen: militair gezien stelt ISIS niet zoveel voor. In Israel bijvoorbeeld zijn ze helemaal niet bang voor ISIS. Zie daarvoor bijvoorbeeld dit commentaar van de bekende analist Avi Issacharoff.
Dus inderdaad: ISIS is een verzameling ratten, maar daar heb je rattenvangers voor. Laat die hun werk dus maar doen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 sep 2014 09:31

ISIS geeft dergelijke lieden (zoals het bovengenoemde trio) munitie om te hitsen. Daarom zijn zij voor de Nederlandse samenleving levensgevaarlijk. Vroeger zei men "Die Juden sind unser Unglück", nu is het "Die Muslime sind unser Unglück" - en dat terwijl het werkelijke gevaar toch echt uit Moskou komt. ISIS is militair niet zo interessant en tegen jihadtoeristen valt voldoende te ondernemen: paspoort intrekken etc., maar Rusland is - ondanks dat het leger een verzameling oud roest is - wel een potentieel gevaar voor Europa, gelet op de annexatiedrift in Oekraïne.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 sep 2014 10:03

@Optimatus: dat is een Godwin redenering. Je kunt de huidige situatie niet vergelijken met de jaren '30. Nu vind ik wel dat de heer Wilders er een bepaald onsmakelijke manier van politiek bedrijven op na houdt, maar je moet hem wel 1 ding meegeven en dat is dat het gevaar van moslimterrorisme wel degelijk reëel is en dat je dat niet kunt negeren. Je mag het de gevestigde politici aanrekenen dat ze te lang de kop in het zand hebben gestoken. Op deze manier hebben ze figuren als Wilders juist een podium gegeven. Rusland is een ander gevaar, maar dat is ook een andere discussie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 sep 2014 10:03

Optimatus schreef:Vroeger zei men "Die Juden sind unser Unglück", nu is het "Die Muslime sind unser Unglück" - en dat terwijl het werkelijke gevaar toch echt uit Moskou komt.

Het nadeel van dergelijke stellingnamen is, dat ze nogal eenzijdig, vanuit een specifiek perspectief zijn. Want "Die Juden sind unser Unglück" is een sentiment dat nog steeds leeft, gezien de recente berichten over toenemende jodenhaat. Ik heb er niets mee, maar bij anderen is dat blijkbaar anders.
Wat jij hier gaat doen, is alle nadruk leggen op het Russische gevaar, waarbij andere gevaren dan ondergeschikt raken.

Een artikel in de trant van 'ze zijn al in ons midden' met een foto van met haat doorlopen ogen is trouwens behoorlijk intimiderend. Zie Nederland heeft eigen 'djihad belt' bestaande uit drie regio's
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 sep 2014 14:00

Wordt ISIS al vanuit de lucht gebombardeerd? Ja. Ergo: de rattenvangers zijn al bezig met het bestrijden van het ongedierte dat ISIS heet. Maar Rusland wordt slechts gekieteld met onvolledige sancties. Dankzij de smerige activiteiten van Poetin in Oekraïne zijn wel bijna 200 landgenoten vermoord. Maar hier is plotseling van belang hoeveel winterpenen en tomaten aan de ex-KGB-kliek verkocht kunnen worden.

Die paar ISIS-ratten in Nederland moet je isoleren van de rest, onder andere door perspectief te bieden. Mensen grijpen naar extremen als er geen perspectief is. Vroeger waren dat communisme en nazisme, nu het salafisme en aanverwant vuilnis. Maar voor ons is Rusland een groter gevaar. Of tellen de landgenoten die van tien kilometer hoogte ter aarde zijn gestort niet meer mee?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 05 sep 2014 14:03

Dankzij de smerige activiteiten van Poetin in Oekraïne zijn wel bijna 200 landgenoten vermoord.

Of tellen de landgenoten die van tien kilometer hoogte ter aarde zijn gestort niet meer mee?

Tellen onze soldaten niet meer mee, want het gaat om hun en misschien wel onze levens als we meer doen dan alleen kietelen. Buiten de vele levens van andere landen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 sep 2014 07:47

Dus dan hoef je tegen ISIS ook niks te doen, bedoel je dat?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 sep 2014 19:58

Arabische Liga sluit zich aan bij strijd tegen IS

Het hoofd van de Arabische Liga heeft vandaag alle Arabische lidstaten opgeroepen om Islamitische Staat (IS) 'op elke manier mogelijk' te bestrijden, zowel militair als politiek. De Arabische Liga kwam vandaag in Caïro bijeen, waar alle ministers van Buitenlandse Zaken een VN-resolutie ondertekenden om IS te gaan bestrijden. Dat meldde persbureau Reuters vandaag.

Rest; http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... n-IS.dhtml

Het schijnt dat sjie'itische milities inmiddels zijn begonnen met het onthoofden van IS terroristen..... Hoofd om hoofd...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 sep 2014 21:27

Ik ben heel benieuwd wat er in die hoofden omgaat, als ik eerlijk ben.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 sep 2014 21:37

Niets meer neem ik aan. ;)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 sep 2014 21:39

Ik wilde eerst nog schrijven "Wat zou er in die hoofden zitten" maar daar zou jouw antwoord ook wel eens correct kunnen zijn.

Eigenlijk is het toch onbegrijpelijk dat anno 2014 dergelijk barbaars gedrag nog bestaat.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 09 sep 2014 11:17

Optimatus schreef:Dus dan hoef je tegen ISIS ook niks te doen, bedoel je dat?

Het ging over Poetin en Oekraine. Ik bedoel maar dat je voorzichtig moet zijn met wat je doet. Anders spreken we niet alleen meer over bijna 200 landgenoten die gedood zijn, maar veel meer.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 sep 2014 11:25

Optimatus schreef:Ik ben heel benieuwd wat er in die hoofden omgaat, als ik eerlijk ben.

Ik heb ooit een onderzoek gezien waarbij mensen anderen pijn moesten doen.
Vrijwel niemand weigerde...
Er zijn een paar gangmakers, de rest volgt gedwee.
Zagen we in Nazi-Duitsland, zien we nu in Noord-Korea en dus ook bij ISIS.

Words they preach I can't relate
If God's true love are acts of hate
Who would wich this on our people
And proclaim that His will be done?
Scriptures they heed have misled them
All praise their sacrified sons

(Dream Theater - Sacrified sons)

Terug naar “Actualiteit & Politiek”