Kringgebed

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Re: Kringgebed

Berichtdoor cornelia77 » 04 sep 2014 20:34

In onze (toch echt reformatorische) kerk is een gebedskring voor volwassenen en een voor jongeren. Het is niet zo dat het in refo-kerken niet gedaan wordt, alleen niet in de dienst.
Het is inderdaad, zoals Marnix zei, niet erg als het soms een poosje stil is. Degene die afsluit, kan het gebed afsluiten als blijkt dat na een poosje niemand meer iets te bidden heeft.

Anoniem_89

Re: Kringgebed

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 sep 2014 20:35

*Annet* schreef:Doe het in het gezin ook wel, vind het belangrijk dat de kinderen weten dat ze alles voor God mogen neerleggen, zich niet voor elkaar hoeven te schamen en het is echt mooi om te zien hoe ze daarin 'groeien'. Dit doe ik ook met de gedachte dat ze er later profijt van hebben. Zelf ben ik niet zo opgegroeid maar wij vinden het wel heel belangrijk om te doen.

Zelf blokkeer ik vaak als ik elders voor ga, bijv. bij de gespreksgroep die we hebben. Heb het gebed ook wel eens opgeschreven maar dat vond ik ook niet wat. Als we als bestuur vragen is er niemand van de leden die voor wil gaan dus ik denk dat ze mijn gestuntel wel kunnen begrijpen.

Met de gebedsgroep van moeders van school hebben gewoon afgesproken, wie uitgebeden is doet de ogen open en op gegeven moment zegt degene die de leiding heeft: Amen

Ja mooi hoor Annet.
Maak je geen zorgen over 'gestuntel', je spreekt tot God, Hij kent je hart.
Ik vind het geweldig kringgebed!

Terug naar “Archief”