Wonderen van Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor Boerin » 04 sep 2014 00:40

mohamed schreef:Waar ik problemen mee heb is mensen die beweren dezelfde wonderen te kunnen verrichten als de apostelen.

Niemand hier heeft toch gezegd dat ie op geregelde basis doden opwekt. Waar maak je je dan kwaad om? Dat mensen geloven dat het wel kan? Als je er een wilt die dezelfde wonderen doet als de apostelen moet je maar een keer naar TB Joshua gaan of kijken of nog ff wachten tot we hier in Nederland ook op dat niveau zitten. Ik heb een keertje een hele kleine dode opgewekt, maar die stierf weer 2 weken daarna en ik heb het bewijsmateriaal vernietigd, helaas pindakaas. Ik moet zeggen dat ik op dat moment ook volkomen lak had aan lieden die bewijsmateriaal willen. Ga er lekker moeite voor doen als het je interesseert. Zeggen dat er niks gebeurt, terwijl het bewijs gewoon op youtube staat en je het niet eens zelf hebt onderzocht en gelijk afdoet als onzin omdat jij in jouw dorp nog nooit een wonder hebt gezien. Zucht.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 sep 2014 00:58

Aha dus de wonderen zoals de apostelen die deden zijn tegenwoordig slechts minder frequent en regiogebonden en daarom zie ik geen doden opgewekt worden in mijn dorp! Nou dan is dat duidelijk, verder bewijs hoef ik niet hoor, ik geloof je meteen dus mooi dat je het meteen hebt vernietigd. :mrgreen:

Natuurlijk geloof ik daar al helemaal niks van, want dat zou de nieuwswaarde alleen maar vergroten: dode opgewekt in dorp. Maar jij denkt kennelijk dat de kranten in dergelijke verhalen niet geïnteresseerd zijn, anders zou je ook wel enige scepsis betrachten.

Ik snap ook wel dat het irritant is als mensen bewijs willen voor dergelijke bizarre claims (het is net alsof ze je vragen naar geld wat je niet bezit) maar als je gewoon je mond er over had gehouden dan zou ook niemand wat hebben gevraagd. Kortom, het is ook wel wat je eigen schuld. Een filmpje op Youtube is geen bewijs, want niets is zo bedrieglijk als film.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 sep 2014 07:17

mohamed schreef:Natuurlijk geloof ik daar al helemaal niks van, want dat zou de nieuwswaarde alleen maar vergroten: dode opgewekt in dorp. Maar jij denkt kennelijk dat de kranten in dergelijke verhalen niet geïnteresseerd zijn, anders zou je ook wel enige scepsis betrachten.

Laat je ook niet ringeloren door mooie praatjes die uiteindelijk toch niet waar blijken.
Zie het hele drama van die weeskinderen die zogenaamd weer zouden kunnen zien van TRIN/Willem Ouweneel. De doden die in bij bosjes opgewekt worden door ene Heidi Baker ergens in duister Afrika maar waar nooit enig bewijs voor is.
Goudstof onzin wat uit de lucht kwam vallen op het publiek en wat later koper bleek wat door buisjes geblazen werd.

En alles wat wij krijgen te zien in de filmpjes die als bewijs moeten dienen; iemand van wie naar een gesprekje misschien het ene been weer net zo lang is als het andere.

Je gaf het gister al aan dat het Freethinker forum vrij druk bezet is met voormalig evangelicale christenen. Een reden zou kunnen zijn is dat ze wonder op wonder beloofd is en dat die nooit kwamen. Op een gegeven moment ben je dan klaar met een geloof zo gebaseerd op wonderen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 sep 2014 07:26

Er zit een hoop tussen wat inderdaad geen wonderen zijn. Soms weten degenen die dat doen dat en soms zijn ze zelf naief. Ik snap dus op zich een kritische houding heel goed. Alleen op basis daarvan alles afdoen als nep, dat klopt niet. En dan zeggen: "dat is niet zo en zo wel, wek dan ff een dode op" is wat jammer :)

Maar goed, Mohamed, waarop basseer je er nu helemaal geen wonderen meer plaatsvinden? Heb je daar een bijbelse onderbouwing voor?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 sep 2014 09:15

Faramir schreef:Op een gegeven moment ben je dan klaar met een geloof zo gebaseerd op wonderen.

En daar sla je de spijker recht op zijn kop. :)nico

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 sep 2014 09:29

Marnix schreef:Er zit een hoop tussen wat inderdaad geen wonderen zijn. Soms weten degenen die dat doen dat en soms zijn ze zelf naief. Ik snap dus op zich een kritische houding heel goed. Alleen op basis daarvan alles afdoen als nep, dat klopt niet. En dan zeggen: "dat is niet zo en zo wel, wek dan ff een dode op" is wat jammer :)

De claims die worden gedaan wil ik bewijzen voor zien, als er gezegd wordt door iemand dat hij of zij recent een dode heeft opgewekt dan neem ik dat niet kritiekloos aan.
Marnix schreef:Maar goed, Mohamed, waarop basseer je er nu helemaal geen wonderen meer plaatsvinden? Heb je daar een bijbelse onderbouwing voor?

Dus je wilt van mij een bijbelse onderbouwing voor het feit dat ik geen doden opgewekt zie worden? Nou ga er maar niet op zitten wachten want zelfs als ik die heb ga ik die niet met je delen. In een grijs verleden vroeg je me ook of ik kon aantonen waar Jezus de Vader genoemd wordt en toen ik dat deed werd je zo stil als een muis. Ik heb de pm nog bewaard dus als je het gaat ontkennen wordt die zonder blikken of blozen geplaatst. ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 sep 2014 10:26

We hebben het niet specifiek over de opwekking van doden maar over wonderen. Als iemand zegt dat er een dode is opgewekt neem ik dat ook niet kritiekloos over. Maar algemeen, als iemand zegt dat God nog steeds wonderen doet, dan stem ik daar helemaal mee in. Omdat ik zelf dingen heb meegemaakt die ik als wonder bestempel, ook omdat de Bijbel laat zien dat God wonderen doet en ik nergens lees dat dat alleen voor toen gold en niet voor nu. Dat God wonderen deed kunnen we in de Bijbel vinden en als God geen wonderen meer zou doen ben ik benieuwd naar de Bijbelse onderbouwing.

Wat je er verder bij haalt, dat ben ik weer vergeten maar plaats het gerust (wel even op een plek waar het ter zake is, hier is het nogal off-topic)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 sep 2014 13:26

Marnix schreef:We hebben het niet specifiek over de opwekking van doden maar over wonderen. Als iemand zegt dat er een dode is opgewekt neem ik dat ook niet kritiekloos over. Maar algemeen, als iemand zegt dat God nog steeds wonderen doet, dan stem ik daar helemaal mee in. Omdat ik zelf dingen heb meegemaakt die ik als wonder bestempel, ook omdat de Bijbel laat zien dat God wonderen doet en ik nergens lees dat dat alleen voor toen gold en niet voor nu. Dat God wonderen deed kunnen we in de Bijbel vinden en als God geen wonderen meer zou doen ben ik benieuwd naar de Bijbelse onderbouwing.

Vooruit dan maar: lees Handelingen en daarna Daniel.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 sep 2014 15:59

Gedaan. Maar ik ben het niet met je eens. Lees eerst Mattheus, dan Marcus, dan Lucas, dan Johannes, dan Handelingen, dan Openbaring, dan 1 en 2 Korinhe en dan Hebreeen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 sep 2014 17:59

Duidelijk niet gedaan. Lees de laatste hoofdstukken van Daniel nog maar eens, met name de verzen over het dagelijkse offer.

Verder trek ik me terug uit dit topic want het heeft weinig nut hier wat ruzie te gaan zitten maken over een onderwerp waar ik al lang klaar mee ben.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 04 sep 2014 18:36

Jezus ging pas wonderen doen toen de Geest op hem was neergedaald.
En diezelfde Geest hebben Gods kinderen ook ontvangen, de bijbel leert dat de Geest in ons woont.
Van Gods kinderen wordt verwacht dat ze zichzelf als een levend offer aan God aanbieden.
Als het God behaagt kan hij door elk van hen, elk wonder verrichten wat Hij wil.

Jezus heeft ook op een bepaald moment gezegd dat hij niet veel wonderen kon doen vanwege het ongeloof.
Laten de ongelovigen maar bewijzen dat er nu geen wonderen meer gebeuren.

Verder is het niet specifiek iets evangelisch, hier op r.w. Heeft ook een verhaal gestaan van een Ger gem. ds. die getuigde van een opwekking van een dode.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 sep 2014 20:24

-verwijder post maar-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 sep 2014 22:38

mohamed schreef:Duidelijk niet gedaan. Lees de laatste hoofdstukken van Daniel nog maar eens, met name de verzen over het dagelijkse offer.

Verder trek ik me terug uit dit topic want het heeft weinig nut hier wat ruzie te gaan zitten maken over een onderwerp waar ik al lang klaar mee ben.

Nee en jij hebt duidelijk mijn Bijbelse onderbouwing ook niet gelezen. Als je niets zinnigs wil zeggen kan je inderdaad je beter terugtrekken.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 sep 2014 22:51

Samengevat:

De wonderen uit de bijbel die bedoeld waren om Joden voor het evangelie te winnen hebben afgedaan en werden bovendien uitgevoerd door apostelen. Een ieder die toch dezelfde gaven heeft, dient zich tot Joden te wenden,want de wonderen zijn niet voor de heidenen bedoeld.

Zo, dat is dan duidelijk en dus kan het topic wel dicht.

Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2014 06:58

Mohamed heeft ex cathedra gesproken.

Bedankt voor je boeiende en sterk onderbouwde bijdrage. Je kan gaan. En dan kunnen we hier verder praten zonder telkens weer stil te moeten vallen omdat er een profeet aan het woord is die alles veel beter weet ;-)

Terug naar “[Religie] - Algemeen”