Wonderen van Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Riska

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor Riska » 02 sep 2014 07:12

mohamed schreef:Mocht je nu en zuur gevoel krijgen van deze reactie hoop ik dat je weet te onderscheiden aan wie je dat te danken hebt. Ik zou nooit tegen je gezegd hebben dat je niet van wonderen mag spreken, want waarom zou dat niet mogen als Jezus, Petrus en Mozes (Deut 6,22) dat ook deden?

Wonderen en tekenen - natuurlijk mogen ze samen. Maar om bepaalde dingen helder te krijgen werd het woord 'tekenen' gebruikt. Want 'tekenen' moeten worden gehoorzaamd. Het zijn wegwijzers.
Als je zo naar wonderen kijkt komt er een nieuwe lading in. Wegwijzers naar het Koninkrijk dat verwacht werd en wordt...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 sep 2014 10:12

Ik geloof dat wonderen en tekenen voor het oude Israël waren zodat zij zelfs met verharde harten konden weten dat Jezus de Christus is.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 sep 2014 10:13

mohamed schreef:
Nu is het mij bekend dat christenen de teksten uit het NT op zichzelf betrekken, maar zijn jullie dan zowel Joden en Grieken tegelijk? Dat lijkt me hoogt onaannemelijk, dus zelfs als men het NT 1:1 op deze tijd betrekt, dan zal er een keus gemaakt moeten worden. Zijn wij de Joden aan wie Jezus verscheen en zelf gepredikt heeft of zijn wij de Grieken aan wie Paulus zich richtte?

Boerin schreef:Dat ligt aan de persoon lijkt me. Een mix heb je ook nog.

Een mix wil zeker van beide een beetje? Over wijsheid heb ik je weinig gehoord, maar over wonderen des te meer. Ik gis dat je een volbloed jodin bent! :P

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 02 sep 2014 23:19

mohamed schreef:Ik geloof dat wonderen en tekenen voor het oude Israël waren zodat zij zelfs met verharde harten konden weten dat Jezus de Christus is.

Er werd schijnbaar niet echt geluisterd naar Jezus.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2014 09:41

mohamed schreef:Ik geloof dat wonderen en tekenen voor het oude Israël waren zodat zij zelfs met verharde harten konden weten dat Jezus de Christus is.

Anoniem_89 schreef:Er werd schijnbaar niet echt geluisterd naar Jezus.

Werd er niet geluisterd of wordt er niet geluisterd? Evangelische christenen zoals jij eigenen je de wonderen toe die voor joden bedoeld waren, terwijl de kwaliteit van jullie wonderen verschilt van de wonderen uit de eerste eeuw (een wonderlijke genezing van een winterteen versus iemand opwekken uit de dood). Al deze zaken zie jij niet, dus inderdaad er WORDT heel slecht geluisterd. Door mensen zoals jij welteverstaan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 sep 2014 11:12

...

Gaat het wel lekker met je Mo? Je bent al weken aan het zuchten en steunen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2014 13:26

Het is gewoon een inhoudelijke reactie Mar, het gaat eigenlijk uitstekend. :)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 03 sep 2014 17:08

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 sep 2014 18:45

mohamed schreef:Het is gewoon een inhoudelijke reactie Mar, het gaat eigenlijk uitstekend. :)

Dat is niet aan je reacties te merken, niet alleen naar mij, ook naar anderen.
Maar goed, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, haal m'n schouders op en ga vrolijk verder. :-oo

Je wilt niet weten wat voor dingen er gebeuren laatste dagen/weken op het werk, maar goed daar geloof jij dus niet in.
Ik ga ondertussen genieten hoe 'zaadjes' geplant worden in mensenlevens, bij iemand is het al gaan bloeien. Ze is zelfs gedoopt afgelopen zondag.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2014 19:30

mohamed schreef:Het is gewoon een inhoudelijke reactie Mar, het gaat eigenlijk uitstekend. :)

Anoniem_89 schreef:Dat is niet aan je reacties te merken, niet alleen naar mij, ook naar anderen.
Maar goed, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, haal m'n schouders op en ga vrolijk verder. :-oo

Je wilt niet weten wat voor dingen er gebeuren laatste dagen/weken op het werk, maar goed daar geloof jij dus niet in.
Ik ga ondertussen genieten hoe 'zaadjes' geplant worden in mensenlevens, bij iemand is het al gaan bloeien. Ze is zelfs gedoopt afgelopen zondag.

Het is geen kunst om depressieve mensen te overtuigen dat zij zich moeten laten dopen, als je echter denkt dat daarmee de kous af is bewijst dat maar eens te meer wat voor een droomwereld je in leeft. Na drie maanden vertrekken ze weer net zo snel maar dat boeit jou kennelijk niet. Hoe begaan ben je dan met hun lot? Word wakker en ruik de realiteit, die geur is veel beter dan de rook van leugens die jij inhaleert. De waarheid is dat mensen niet meer genezen middels gebed, niet meer worden opgewekt en ook is de waarheid dat er altijd gekken zullen zijn die de leugen liever hebben.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 sep 2014 19:49

mohamed schreef:Het is geen kunst om depressieve mensen te overtuigen dat zij zich moeten laten dopen, als je echter denkt dat daarmee de kous af is bewijst dat maar eens te meer wat voor een droomwereld je in leeft. Na drie maanden vertrekken ze weer net zo snel maar dat boeit jou kennelijk niet. Hoe begaan ben je dan met hun lot? Word wakker en ruik de realiteit, die geur is veel beter dan de rook van leugens die jij inhaleert. De waarheid is dat mensen niet meer genezen middels gebed, niet meer worden opgewekt en ook is de waarheid dat er altijd gekken zullen zijn die de leugen liever hebben.

Ik had net een heel stuk getypt, maar heb het weer verwijderd.
Je zou je moeten schamen om zo tegen een broeder in geloof te praten. We dienen elkaar op te bouwen, niet af te breken. Denk daar maar eens over na.
Diep triest als ik lees hoe jij over mij denkt.
Je kent mij niet eens persoonlijk, hoe kun je daar over oordelen?

Ik ben serieus met je begaan, ik hoop dat je gaat inzien dat dit je reactie nergens op slaat.

-----
Ohja, die vrouw is al 2 jaar gelovig. Ze is niet bekeerd omdat ik iets deed. Kijk daar ga je al behoorlijk de mist in.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2014 20:33

Ik breek alles af wat nep is met een sloophamer en wat er dan overblijft help ik graag opbouwen. Bovendien weet ik me in goed gezelschap (Jer 1:10; Jer 18:7; 2 Kor 10:4,5)

Wie is mijn broeder? Iemand die mensen valse genezing voorhoudt? Is het iemand die mensen tijdelijke blijdschap geeft die later verandert in droefheid? Dacht het niet, mijn broeder is een soldaat van de waarheid die de leugen bestrijdt met het zwaard en een ieder die de waarheid niet liefheeft.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 sep 2014 20:48

mohamed schreef:Ik breek alles af wat nep is met een sloophamer en wat er dan overblijft help ik graag opbouwen. Bovendien weet ik me in goed gezelschap (Jer 1:10; Jer 18:7; 2 Kor 10:4,5)

Wie is mijn broeder? Iemand die mensen valse genezing voorhoudt? Is het iemand die mensen tijdelijke blijdschap geeft die later verandert in droefheid? Dacht het niet, mijn broeder is een soldaat van de waarheid die de leugen bestrijdt met het zwaard en een ieder die de waarheid niet liefheeft.

Hou toch op met die flauwekul.
Heb je bewijs dat die mensen om wie gaat dat zij bedroeft zijn later?

Mooie teksten haal je daar aan, kan ik ook zeker wat meer.
Satan is het bolwerk in deze gebroken wereld, en door de gaven die de Heilige Geest aan een ieder uitdeelt zal ik strijden in het geloof om muren af te breken en bolwerken neer te halen.
Dat is mijn doel in het leven.

Ik heb al vaker de volgende teksten aangehaald, maar misschien ben je het vergeten.

Mat 28:19-20 leert ons om discipelen te maken.
1 Joh. 2:6 leert ons dat wie in Hem wilt blijven, dat diegene in Jezus zijn voetsporen zullen moeten trainen.

Waarom geldt dat niet voor nu?
Er staat, discipelen maken, nou je weet wat de discipelen deden, wij dienen vervolgens ook in Zijn voetsporen te treden, Jezus zelf heeft gezegd dat wij dezelfde dingen als Hem zouden doen, nog meer dan dat.

Jezus zei daarnaast ook in Mat 28:20 "leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb".

Vertel mij dan maar eens wat jij doet om het Evangelie uit te delen?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2014 21:03

Als jij iemand uit de dood opwekt praten we weer, kan je dat niet ben je een schijn apostel. Verder ben ik jou geen verklaring verschuldigd dacht ik zo, dus ik vertel je niets dan dat je moet ophouden met je nep evangelie te verspreiden of ik moet mijn zwaard afstoffen? Ach wat zal het, want als ik je dood wekt je broeder je wel weer op. :roll:

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 03 sep 2014 21:24

Laat maar lopen Anoniem, dit komt niet goed.

Marcus 6,11
Maar als jullie ergens niet welkom zijn en de mensen niet naar jullie willen luisteren, moet je daar weggaan en het stof van je voeten schudden ten teken dat je niets meer met hen te maken wilt hebben.’
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Terug naar “[Religie] - Algemeen”