Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Boerin » 01 sep 2014 20:30

Tante Pollewop schreef:Ondanks de bewogenheid en de liefde die veel mensen in reformatorisch Nederland hebben voor homoseksuelen gaat het toch nog heel vaak 'fout'. Homo's verlaten de kerk of houden zich stil. Er is maar een heel klein deel van de refo-homo's dat binnen de kerk blijft en leeft zoals daar voorgehouden.

Wat zegt dat over de juistheid? Ligt het dan echt aan al die homo's? Of is er toch iets mis met de stellingname van de mensen in de kerk?

In alle evangelische gemeenten waar ik ben geweest heb ik nog nooit een homo gezien die er lid van was, althans, niet een die uit de kast was gekomen. Kan toch niet enkel aan de homo's liggen.
Er wordt ook totaal niet tegen of voor gepredikt, alhoewel men meestal tegen is, maar daar gaat het nooit over in een preek. Ze zijn er simpelweg niet.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 sep 2014 22:05

Ze waren er wel, maar dan zijn ze weggevlucht. Of ze zijn er nog maar ze zijn onzichtbaar.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 01 sep 2014 22:16

Tante Pollewop schreef:Ze waren er wel, maar dan zijn ze weggevlucht. Of ze zijn er nog maar ze zijn onzichtbaar.

Leuk vooroordeel.
Zelf geen voorstander van homohuwelijken of van homoseksualiteit dus, maar welkom zijn ze wel.
Wat denk jij? Dat ik ze de deur wijs?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 sep 2014 22:21

Nee, dat ze wegblijven omdat jij geen voorstander van homoseksualiteit bent.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 01 sep 2014 23:17

Tante Pollewop schreef:Nee, dat ze wegblijven omdat jij geen voorstander van homoseksualiteit bent.

Wat ben je veroordelend bezig zeg :|

Ik ben inderdaad geen voorstander. Zegt nog niets over hoe ik met hen omga hé ;)
Waarom zijn zij geen voorstander van een heterohuwelijk?
Vertel mij eens waarom ik mij zou moeten aanpassen en zij niet?

Ze zijn welkom, wat moet er nog meer veranderen?
Dat ik voorstander zal worden, nou nee.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 sep 2014 23:28

Anoniem_89 schreef:Wat ben je veroordelend bezig zeg :|
Ja, gelukkig oordeel jij helemaal niet... 8)

Anoniem_89 schreef:Ik ben inderdaad geen voorstander. Zegt nog niets over hoe ik met hen omga hé ;)
Natuurlijk wel. Stel dat jij linkshandig bent en ik ben geen voorstander van linkshandigheid. Dan heeft dat toch gevolgen hoe ik met je omga? Dan zou ik je bijvoorbeeld afraden om met links te schrijven.
Anoniem_89 schreef:Waarom zijn zij geen voorstander van een heterohuwelijk?
huh? Wie zegt dat homo's tegenstander zijn van een heterohuwelijk?
Anoniem_89 schreef:Vertel mij eens waarom ik mij zou moeten aanpassen en zij niet?
Je zou kunnen bedenken dat je geen voor- of tegenstander van homoseksualiteit kunt zijn omdat het gewoon een gegeven is in de natuur, en dus van de werkelijkheid om ons heen.
Anoniem_89 schreef:Ze zijn welkom, wat moet er nog meer veranderen?
Nou, bijvoorbeeld dat 'ze' niet als aliens worden behandeld.. Of als een soort van liefdadigheidsproject. Of als iemand waar iedereen even iets over moet vinden.
Anoniem_89 schreef:Dat ik voorstander zal worden, nou nee.
Probeer eens normaal te doen over en tegen homo's.

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 02 sep 2014 06:50

Tante Pollewop schreef:Het kerkenraadslid waar ik verder mee van gedachten wisselde zat niet echt op dezelfde golflengte: hij had het maar over andere mensen die vaak 'genezen' waren

Anoniem_89 schreef:Ik ben inderdaad geen voorstander.Waarom zijn zij geen voorstander van een heterohuwelijk?

Dit soort reacties en dan de reacties op die site van tante P: Ouders en familie rondom mensen met een andere geaardheid'. Ouders die heel veel pijn en verdriet hebben omdat hun zoon homo is. (Je zult toch maar hun zoon zijn)

Dit soort reacties, ik dacht dat ze bijna niet meer voorkwamen. In mijn omgeving godzijdank nooit tegen gekomen. Beste christenen als jullie naastenliefde voorop hebben staan dan kunnen dat soort reacties echt niet.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 sep 2014 08:32

Anoniem
Rom 1:16
Want ik schaam mij het evangelie niet; want het is een kracht Gods tot behoud voor een ieder die gelooft!

Ik schaam mij wel voor christenen die homo's welkom heten in hun kerk, maar hen niet werkelijk accepteren.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 02 sep 2014 08:45

hubert schreef:Ik schaam mij wel voor christenen die homo's welkom heten in hun kerk, maar hen niet werkelijk accepteren.

Ik zie in dit topic steeds alleen maar dat christenen die geloven dat God het niet goedkeurt vervelend gevonden worden. Nou reageren ze natuurlijk ook vaak wel verkeerd en de kerk heeft m.i. grove fouten gemaakt, maar ik hoor nooit iets over dat God een onsympathieke homofoob is. Dat komt natuurlijk omdat de teksten verkeerd geinterpreteerd worden. Hij is zo lief dat Hij onze vleselijke natuur omarmt en het allemaal goed vindt. Stel nu dat God wel meent dat Hij het haat, mogen jullie Hem dan nog? Of zou je je schamen voor zo'n God?
Zach91

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 02 sep 2014 08:58

Boerin schreef:Hij is zo lief dat Hij onze vleselijke natuur omarmt en het allemaal goed vindt.

Ik vind dit een onjuiste omschrijving van het scala aan argumenten dat in de topics over homoseksualiteit aan de orde is gekomen.
Boerin schreef:Stel nu dat God wel meent dat Hij het haat, mogen jullie Hem dan nog? Of zou je je schamen voor zo'n God?

Als God homoseksualiteit zou haten, zou ik niet willen geloven in die God.

Maar gelukkig is God zo niet.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 02 sep 2014 09:21

Tante Pollewop schreef:Als God homoseksualiteit zou haten, zou ik niet willen geloven in die God.

Maar gelukkig is God zo niet.

Die discussie gaat nu al bladen door, laten we die niet meer houden wie er nu gelijk heeft. Even hypothetisch. Stel Hij zou het haten.
Ongeacht waarom Hij het dan zou haten zou je niet in Hem willen geloven? Als het nu dezelfde reden was waarom je partner het zou haten als je er een ander bijnam, ofwel gewoon jaloezie, Hij houdt van je en wil een met je zijn en Hij haat het omdat het je van Hem scheidt. Een andere reden kan ik er immers niet voor bedenken.
Hij haat het als ik een man boven Hem stel en met een relatie tegen Zijn Woord inga, want Hij wil met me trouwen.
Zach91

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 02 sep 2014 10:01

Ik heb niet zulke romantische liefdes-voorstellingen bij God. Dus ik kan hier niet zoveel mee.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 02 sep 2014 10:33

Als je durft, bekijk dan dit Youtube filmpje eens.
Zo 'welkom' zijn sommige jongeren dus in hun familie...

Het gaat over Daniel die zijn familie ging vertellen dat hij homo is en een vriend heeft.
Hij wist dat het gesprek niet goed zou aflopen. Hij zette daarom zijn camera aan. De beelden zijn slecht, maar het geluid prima.

Zijn stiefmoeder is het meest aan het woord. Zij zegt hem dat als hij er voor kiest om homo te zijn hij er ook voor kiest om de wetten van God te verwerpen. God heeft geen homo’s geschapen en dus kiest Daniel tegen God. De vader bromt af en toe ook wat en ook de grootouders van Daniel en een oom zijn te horen.

“Omdat je kiest tegen God willen we niet langer in je levensonderhoud voorzien. Je moet het huis uit.”
Daniel oppert nog dat hij in de kelder kan gaan zitten, maar dat mag ook niet. “Mensen moeten niet de indruk krijgen dat wij deze keus van jou steunen.”
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

visje36

Berichtdoor visje36 » 02 sep 2014 10:43

Dat filmpje stond hier paar dagen geleden ook al, maar blijft schokkend, die reactie(s) ook die er onder staan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 sep 2014 11:50

Anoniem_89 schreef:Waarom zijn zij geen voorstander van een heterohuwelijk?

Ik moet de homo nog tegenkomen die daadwerkelijk tégen het heterohuwelijk is.

En als je echt denkt dat homo's zich in het dagelijks leven niet aan jou hoeven aan te passen (of beter gezegd: in bochten wringen), dan vraag ik me oprecht af hoeveel homo's jij kent.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”