schelpje3 schreef:Dominee heeft een persoonlijke mening, maar hij is wel de dienstknecht van Zijn Zender en in diens Naam, MOET hij dit dus zeggen.
Misschien moet hij zijn persoonlijke mening eens bijstellen.

Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Dominee heeft een persoonlijke mening, maar hij is wel de dienstknecht van Zijn Zender en in diens Naam, MOET hij dit dus zeggen.
Tante Pollewop schreef:Het is wel zo dat degenen met de meeste bezwaren meestal hun zin krijgen in refo-kringen.
Want o, het geweten van anderen is niet zo belangrijk als het geweten van de mensen die elke zucht en scheet bestempelen als zondig.
Tante Pollewop schreef:Misschien moet hij zijn persoonlijke mening eens bijstellen.
schelpje3 schreef:TP, mijn a.s. man en ik hadden (destijds) ook eens een hele vervelende kwestie met onze toenmalige dominee. Het had hele verdrietige gevolgen.
Wij kregen dan ook een verstoorde relatie en we hebben op het punt gestaan om in een naburige gemeente lid te worden. Maar gelukkig, net op tijd, kreeg dominee een beroep en vertrok.
Maar dan laat ik dat achter me. Terwijl het onder goedkeuring van de k.r. eigenlijk gebeurde, maar dat hebben we met elkaar uitgepraat op huisbezoek.
We zijn qua standpunt niet naar elkaar toegekomen helaas, maar je moet het op een gegeven moment wel loslaten. En zeker niet in termen van "die dominees" of die refo's of die kerken, gaan rondbazuinen.
We blijven allemaal mens. En als je de bewogenheid van dominee proeft, ga je toch anders uit elkaar na zo'n gesprek, toch?
schelpje3 schreef:Een geweten is persoonlijk. Er werd vroeger meer op het geweten gewerkt en gezegd: als je iets niet zeker weet of het mag, maar je geweten geeft aan dat het niet goed voelt, doe het dan maar niet. Want het geweten blijkt rekkelijk. De eerste keer doe je iets met bonzend hart, de twee keer voel je je alleen wat bibberig en de derde keer praat je jezelf in dat het best wel gaat.
Tante Pollewop schreef:Ondanks de bewogenheid en de liefde die veel mensen in reformatorisch Nederland hebben voor homoseksuelen gaat het toch nog heel vaak 'fout'. Homo's verlaten de kerk of houden zich stil. Er is maar een heel klein deel van de refo-homo's dat binnen de kerk blijft en leeft zoals daar voorgehouden.
Wat zegt dat over de juistheid? Ligt het dan echt aan al die homo's? Of is er toch iets mis met de stellingname van de mensen in de kerk?
schelpje3 schreef: Je zegt altijd wel dat je begrip hebt voor mensen die een homorelatie op grond van de Bijbel niet goed kunnen keuren, maar je blijft het hen toch verwijten en klagen hierover.
JeeWee schreef:Je begrijpt het echt niet he?
Natuurlijk mag iedereen een eigen mening hebben. Natuurlijk mogen ze zeggen wat zij denken dat de Bijbel hierover zegt. Maar mogen ze het ook door de strot duwen?
Er schiet me opeens een reactie te binnen van een GB dominee op een vraag van een homostel dat verhuisd was en daar binnen kwam. Ze vroegen de dominee of er ruimte was voor hen in de gemeente.
De dominee antwoordde en vroeg: "hebben jullie de Here Jezus lief"?
Het antwoord was een volmondig "ja".
Waarop de dominee antwoordde: "dan zie ik geen enkele reden waarom jullie hier niet welkom zouden zijn".
Punt uit.
Je kijkt weer lekker door je eigen reformatorische bril naar mijn bericht. Dit was helemaal mijn afweging niet.schelpje3 schreef:Als dan het volgen van de "vleselijke geneugten" belangrijker is dan het behoud van je ziel, komt het op mij nogal onvolwassen over als je om die reden dan de kerk verlaat.
Dan kun je dus naar al die anderen wijzen: "ik wilde niet uit de kerk hoor, maar ik werd gedwongen."
We merkten bij alle ouders het grote verdriet dat de meeste kinderen de kerk verlaten hebben of waarbij dit proces in gang is gezet. Dit wordt door allen ondervonden als de grootste smart.
schelpje3 schreef:In alle eerlijkheid TP, hoe zal God hier naar kijken?
schelpje3 schreef:Ik vind het niet vreemd dan dat er bijna geen homo in de kerk blijft. (Terwijl ik ze toch wel zie in de diverse gemeentes waar ik kom.)
Als ik dit en al die andere topics lees.
Er zitten nogal wat "gelijkwillenhebbers" onder.
schelpje3 schreef:Het vrolijk kruisdragen, de opdracht van de Heere Jezus, lees ik nergens.
schelpje3 schreef:Als je dus die keuze gemaakt hebt, moet je er niet over door blijven drammen op een forum.
En dan bedoel ik hiermee NIET persé jou!! Maar in het algemeen gesproken.
schelpje3 schreef:De groep andersdenkenden blijft echt nog steeds het grootst. Hoe spijtig dat voor jou misschien klinkt.
Tante Pollewop schreef:Hier weet jij niets van, want je kent ons geen van allen persoonlijk. Lekker makkelijk roepen vanachter je beeldscherm.
schelpje3 schreef: Er zitten nogal wat "gelijkwillenhebbers" onder.
schelpje3 schreef: Het vrolijk kruisdragen, de opdracht van de Heere Jezus, lees ik nergens.
schelpje3 schreef:Als je dus die keuze gemaakt hebt, moet je er niet over door blijven drammen op een forum.
Tante Pollewop schreef:Ja hoor schelpje. Wij homo's die uit de refokerk vertrokken zijn, komen geen moeilijke zaken tegen in ons leven waarmee we hebben te dealen. Dream on.
Daarnaast is het te belachelijk voor woorden dat je denkt via berichten op een forum een goed beeld van iemand te kunnen vormen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten