Spreeuw schreef:Maar dan is je eeuwige bestemming het dodenrijk en vervolgens de hel. Ik zou daarom maar niet met het boeddhisme verdergaan.
Als je dat gelooft, dan is het maar goed dat jij daar inderdaad niet mee verdergaat.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Spreeuw schreef:Maar dan is je eeuwige bestemming het dodenrijk en vervolgens de hel. Ik zou daarom maar niet met het boeddhisme verdergaan.
Mortlach schreef:Als je dat gelooft, dan is het maar goed dat jij daar inderdaad niet mee verdergaat.
Spreeuw schreef:Jij komt na goed nadenken dus tot de conclusie dat de hel helemaal niet bestaat? Maar dan is het wel vreemd dat vele christelijke theologen en geleerden niet tot deze conclusie komen. En ik ook niet trouwens, als ik de Bijbel lees en daarbij ook goed nadenk.
hettys schreef: Het woord 'hel' zoals begrepen door christenen kom in de bijbel niet voor. Dit berust op verkeerde vertalingen.
Mortlach schreef:Ik bedoel dat wat jij gelooft geen invloed heeft op wat ik geloof. Je advies is ongetwijfeld goedbedoeld, maar wel wat misplaatst. Het getuigt ook niet van veel respect voor mijn opvattingen die evenveel bestaansrecht hebben als de jouwe. Ik bedoel, ik kan met evenveel recht zeggen dat jij beter het christendom kan afzweren omdat ik vanuit mijn boeddhistische kader weet dat het je uiteindelijk niet zal helpen.
Spreeuw schreef:Het boeddhisme komt op mij niet zo geloofwaardig over. Hoe kun je ontsnappen aan het lijden hier op deze aarde? Dat is toch onmogelijk?
Als ik het boeddhisme goed begrijp, gaat het om het bereiken van nirwana, zodat je van het lijden verlost bent, of althans niet meer als zodanig ervaart. Of heb ik het mis?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten