Vervolging medechristenen

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mona
Majoor
Majoor

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 11 aug 2014 08:56

Gisteravond was er een indrukwekkende gebedsdienst voor de vervolgde christenen in Irak, in de Schuilplaats in Ede.
Het beste wat we kunnen doen: bidden. Geloof je in de kracht van het gebed?

Anne van der Bijl:
'Als we de potentiële kracht van onze gebeden zouden begrijpen, zouden we honderdmaal per dag op onze knieën liggen, en Hem dingen vragen die de wereld op zijn kop zouden zetten'.

Aartsdeken Emanuel Yukhana:
We zijn misschien wel hulpeloos, maar nooit hopeloos!
Degenen die Jezus volgen, zijn Nasrani en Nun: Christen en licht.

Zegenwens voor hen die vervolgt worden:
Zegen hen Algoede,
neem hen in Uw hoede
en verhef Uw aangezicht
over hen en geef hen licht.

Stort, op onze bede,
in hun hart Uw vrede,
en vervul hen met de kracht
van Uw Geest bij dag en nacht.

Amen, amen, amen!
Dat wij niet beschamen
Jezus Christus onze Heer,
amen, God, Uw naam ter eer!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 11 aug 2014 09:49

Jammer dat ik er niet van wist :(
Ik woon in Veenendaal, dus lekker dichtbij.
Schuilplaats ken ik ook, paar keer geweest..
Toch denk ik dat vasten ook erg belangrijk is.
De volgende tekst behandelden we een keer tijdens de dienst.
Zal ik niet meer vergeten;

Jesaja 58:6-12
6 Is dit niet het vasten dat Ik verkies: de boeien der goddeloosheid los te maken, de banden van het juk te ontbinden, verdrukten vrij te laten en elk juk te verbreken? 7 Is het niet, dat gij voor de hongerige uw brood breekt en arme zwervelingen in uw huis brengt, ja, als gij een naakte ziet, dat gij hem bekleedt en u niet onttrekt aan uw eigen vlees en bloed? 8 Dan zal uw licht doorbreken als de dageraad en uw wond zich spoedig sluiten; uw heil zal voor u uit gaan, de heerlijkheid des HEREN zal uw achterhoede zijn. 9 Als gij dan roept, zal de HERE antwoorden; als gij om hulp roept, zal Hij zeggen: Hier ben Ik. Wanneer gij uit uw midden het juk wegdoet, het wijzen met de vinger en het spreken van boosheid nalaat, 10 wanneer gij de hongerige schenkt wat gij zelf begeert en de verdrukten verzadigt, dan zal in de duisternis uw licht opgaan en uw donkerheid zal zijn als de middag. 11 En de HERE zal u voortdurend leiden, u in dorre streken verzadigen en uw gebeente krachtig maken; dan zult gij zijn als een besproeide hof en als een bron, waarvan het water niet teleurstelt. 12 En de uwen zullen de overoude puinhopen herbouwen, de grondvesten van vorige geslachten zult gij herstellen, en men zal u noemen: Hersteller van bressen, Herbouwer van straten.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 11 aug 2014 10:03

Anoniem_89 schreef:Jammer dat ik er niet van wist
Het was een spontane actie van OpenDoors, vrijdag in gang gezet voor zondag. Wel onder de aandacht gebracht in de media, maar ik wist het ook pas laat, anders had ik het hier nog wel geplaatst.
Hoeveel mensen er precies waren is mij (nog) niet bekent, maar het waren er veel, afkomstig uit het hele land. Ook mensen uit Irak waren aanwezig.
Het was indrukwekkend om met zoveel mensen de hemel te bestormen, en ons gebed voor te leggen aan de Hoogste Autoriteit. Hij staat immers boven Isis. Wij zien alleen de verschrikkelijke chaos, maar God ziet verder dan dat, en heeft elke christen in het oog.

http://www.cip.nl/artikel/43510/Nederla ... noten-Irak

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 11 aug 2014 10:11

Mooi in ieder geval dat er dan toch nog zoveel mensen waren.

Wij in het westen hebben zoveel om ons heen waardoor we inderdaad de kracht van het gebed verwaarlozen.
Ik hoor ook wel soms verhalen van mensen uit de gemeente die gevlucht zijn en dat ze toen ook heel krachtig gebeden hadden.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 12 aug 2014 13:04

http://www.cip.nl/artikel/43547/Christe ... or-moslims

Christen in Utrecht bespuugd door moslims

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 12 aug 2014 19:58

Vorige week zag ik een kerk in Iraq, waar mijn mede broeders uit waren gesleurd, met een half lichaam... En die werd een mes op de keel gezet. Ik huilde van de pijn die het gaf.. Ik kreeg kortsluiting in mijn hoofd, dat de God die ik dien, dit toelaat.. Of toeliet... Ik liep vast.. helemaal vast... Maar ineens kwam er een tekst duidelijk voor me op, en ik zal het hieronder zetten.

Jesaja 55 vers 8, en 9.

8 Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten,
en uw wegen zijn niet Mijn wegen,
spreekt de HEERE.
9 Want zoals de hemel hoger is dan de aarde,
zo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen
en Mijn gedachten dan uw gedachten.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 13 aug 2014 15:22

Huishoudsters hebben in een militair hotel in de Verenigde Staten de opdracht gekregen om alle bijbels uit alle hotelkamers te verwijderen. Aanleiding hiervoor was een brief van de atheïstische groepering Freedom From Religion Foundation, schrijft Charisma News. De American Family Association (AFA) maakt duidelijk dat bijbels regelmatig worden verwijderd om het geloof van moslims te respecteren.

"Van onze Amerikaanse soldaten wordt verlangd dat zij de islam eerbiedigen, terwijl christenen categorisch worden gediscrimineerd," vertelt AFA-voorzitter Tim Wildmon. "Een dergelijke aanval op de godsdienstvrijheid verdient geen plaats in de Verenigde Staten."

Bron: CIP

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 13 aug 2014 21:52

Mona...
Ik hoorde uit een betrouwbare bron dat ISIS ook moslims wilt vermoorden die niet radicaal willen worden.

Ook schijnt het dat er kleinere groepen van het kalifaat in verschillende landen zit (Westerse).
Op een gegeven moment zullen zij mensen dwingen zich te bekeren tot de islam.
Wie dat niet doet zullen ze vermoorden.
Zo willen ze steeds verder de wereld veroveren...

maaarten

Berichtdoor maaarten » 14 aug 2014 14:17

Laten we bij onze gebeden ook niet vergeten voor onze vijanden te bidden, zoals de heere Jezus ons leert:

"Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader"

en

"Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen."

Ik las zojuist een artikel hierover en ik werd ermee geconfronteerd dat ik afgelopen tijd wel voor de christenen in Irak heb gebeden, maar niet voor IS, ondanks dit duidelijke gebod van onze Heere.

http://thegospelcoalition.org/article/3 ... ur-enemies
(is wel in het Engels)

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 14 aug 2014 15:06

maaarten schreef:Ik las zojuist een artikel hierover en ik werd ermee geconfronteerd dat ik afgelopen tijd wel voor de christenen in Irak heb gebeden, maar niet voor IS, ondanks dit duidelijke gebod van onze Heere.
Dat is zo Maaarten. Mensen uit Irak vragen zelf ook aan ons om te bidden voor IS. Op de site van Opendoors staan gebedspunten, voor zowel de mensen die vervolgd worden, als voor de IS, die hen vervolgt. Omdat dit in het nederlands is geschreven voeg ik de link even bij.

https://www.opendoors.nl/vervolgdechris ... edspunten/

Een video van een ontroerend gebed van een jongentje uit Egypte
http://www.cip.nl/artikel/43582/Jongetj ... kend-gebed

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 14 aug 2014 19:35

Waarom worden on-topic berichten verwijderd? :(

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 15 aug 2014 13:45

Moeten christenen eigenlijk alles over hun kant laten gaan?
http://mobile.wnd.com/2014/08/should-pe ... hemselves/
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 18 aug 2014 10:15

Onlangs las ik dit gedeelte uit Openbaringen 6:

9 En toen het Lam het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen van hen die geslacht waren omwille van het Woord van God, en omwille van het getuigenis dat zij hadden.
10 En zij riepen met luide stem: Tot hoelang, heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt U ons bloed niet aan hen die op de aarde wonen?
11 En aan ieder van hen werd een lang wit gewaad gegeven. En tegen hen werd gezegd dat zij nog een korte tijd moesten rusten, totdat ook het aantal van hun mededienstknechten en hun broeders, die evenals zij gedood zouden worden, volledig zou zijn geworden.

Aangrijpend. In de hemel roept men om wraak! Maar het getal is nog niet vol, er moeten nog mensen Christus leren kennen.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 22 aug 2014 11:41

mona
Majoor
Majoor