Anoniem_89 schreef:
Da's een prijsstijging van 50% t.o.v. een halfuur geleden.
Ik wilde je alleen even laten zien dat jij de zaken wel heel erg beredeneert vanuit een gemeente met 50 mensen.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Anoniem_89 schreef:
Anoniem_89 schreef:
Ja misschien wel, maar God houdt wel van mij
benefietdiner schreef:Waar christendom is nederigheid en gedienstigheid, naastenliefde

rotterdam schreef:Ik wilde je alleen even laten zien dat jij de zaken wel heel erg beredeneert vanuit een gemeente met 50 mensen.
.rotterdam schreef:Dat wil ik graag geloven maar wat wil je hiermee zeggen in dit verband ?
Anoniem_89 schreef:Bedankt voor het geven van het argument.
Hoe zie je het zelf?
Anoniem_89 schreef:Maar als iemand beschikking heeft over 31 miljoen moet je mij toch uitleggen hoe dat kan.
Dat heb ik gedaan, voor een kerk met 1 miljard leden is dit bedrag "kattenpis".
Wat niet wegneemt dat ik het ook waanzin vind dat zo'n figuur in zo'n huis wil wonen.
Hij heeft dan ook, zo heb ik begrepen, flink op z'n falie gehad van de grote baas in Rome.![]()
Oh als mensen mij achterlijk vinden dan trek ik mij daar niets van aan.
Als ik echt zo er naast zat dan had God mij dat al vast wel duidelijk gemaakt.
Iedere dag vraag ik of Hij mij duidelijk mag maken om te laten zien of ik naar Zijn wil handel of niet.
Da's mooi maar het is niet uniek - er zijn nog 2.199.999.999 andere christenen in deze wereld -
allemaal met hun eigen verhaal. Ze maken allen deel uit "aan het werk dat Zijn hand begon".
Dat werk waaraan Hij trouw is tot in eeuwigheid.
Vroeger zongen wij bij 't orgel "daarboven juicht een grote schaar".
Ik neurie het nog wel eens op de fiets - jij ook ?
rotterdam schreef: Ze maken allen deel uit "aan het werk dat Zijn hand begon".
rotterdam schreef:Dat heb ik gedaan, voor een kerk met 1 miljard leden is dit bedrag "kattenpis".
Wat niet wegneemt dat ik het ook waanzin vind dat zo'n figuur in zo'n huis wil wonen.
Hij heeft dan ook, zo heb ik begrepen, flink op z'n falie gehad van de grote baas in Rome.![]()
Da's mooi maar het is niet uniek - er zijn nog 2.199.999.999 andere christenen in deze wereld -
allemaal met hun eigen verhaal. Ze maken allen deel uit "aan het werk dat Zijn hand begon".
Dat werk waaraan Hij trouw is tot in eeuwigheid.
Vroeger zongen wij bij 't orgel "daarboven juicht een grote schaar".
Ik neurie het nog wel eens op de fiets - jij ook ?

rotterdam schreef:...............en toen las ik ;
"Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden".
Vandaar - daarom dus.

Anoniem_89 schreef:Iedere dag vraag ik of Hij mij duidelijk mag maken om te laten zien of ik naar Zijn wil handel of niet.
Anoniem_89 schreef:Iedere dag vraag ik of Hij mij duidelijk mag maken om te laten zien of ik naar Zijn wil handel of niet.
mohamed schreef:Er staat geschreven 'u zult de Heere uw God niet verzoeken.'
schelpje3 schreef:Ik moest even opzoeken wat dit zijn en zag tot mijn verwondering dit, op kerknet:
De prijs voor een gebedsintentie is vastgesteld op €15.
Is bidden commercieel geworden?
Faramir schreef:Je haalt twee dingen door elkaar. Maar vraag gerust niet heb je vooroordelen klaar.
Wat ik bedoelde is dat je tijdens de misintenties kan vragen aan de gemeenschap om voor iets te bidden. Bijvoorbeeld voor wereldvrede, je tante die ernstig ziek is of voor een behouden vaart van iemand. Daarnaast (en daarna) worden de overledenen genoemd waarvan familie/vrienden dat er voor gebeden wordt en ja, dat kost geld. Misschien niet jouw ding, maar in de katholieke Kerk vrij gebruikelijk.
mohamed schreef:Er staat geschreven 'u zult de Heere uw God niet verzoeken.'
Anoniem_89 schreef:Ik snap niet wat dat ermee te maken heeft![]()
Zal wel aan mij liggen..
Wat ik i.g.g. bedoel is dat ik Hem vraag me te terecht te wijzen als ik verkeerd bezig ben terwijl ik denk het goede te doen.
Anoniem_89 schreef:
rotterdam schreef:Ik wilde je alleen even laten zien dat jij de zaken wel heel erg beredeneert vanuit een gemeente met 50 mensen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten