Misintenties

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Misintenties

Berichtdoor rotterdam » 10 aug 2014 15:52

Anoniem_89 schreef:
Hoe komt de kerk überhaupt aan zoveel geld om een verbouwing te bekostigen van 31 miljoen????

:mrgreen: alle Rooms Katholieken eenmalig 3 cent in het zakje dan ben je er :mrgreen:
Laatst gewijzigd door rotterdam op 10 aug 2014 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 aug 2014 15:53

Faramir schreef:Wat dus volstrekt niets met dit topic te maken heeft. Dat zie je zelf toch zeker ook wel?

Oké maar de rest heb ik nog geen reactie op gehad.
Gaat erom dat jij mag opdraaien voor wat andermans schuld is.

Duitsland telt zo'n 24 miljoen katholieken. Nog geen 1,5 euro per persoon dus.
Maar ook dat heeft volslagen niets met dit topic te maken.

Gaat om dat er meer dan genoeg geld binnenkomt.
Duitsland kent immers kerkbelasting.

Maar als jij het normaal vindt om te betalen om gebed te mogen ontvangen.
Ik zou de bijbel er nog eens goed op nalezen.

Vat het niet persoonlijk op, het is een reactie op wat de R.K.K. doet, zij zijn voor die zaken verantwoordelijk.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 aug 2014 15:59

Anoniem_89 schreef:Oké maar de rest heb ik nog geen reactie op gehad.
Gaat erom dat jij mag opdraaien voor wat andermans schuld is.

En dat is wel het onderwerp van het topic? Nee, ook dat niet. Zolang je de discussie blijft vervuilen kan je fluiten naar je antwoorden.

Gaat om dat er meer dan genoeg geld binnenkomt.
Duitsland kent immers kerkbelasting.

Dus je weet hoe de katholieke Kerk in Duitsland aan een deel van haar geld komt. Waarom dan vragen?
Maar als jij het normaal vindt om te betalen om gebed te mogen ontvangen.
Ik zou de bijbel er nog eens goed op nalezen.

Als ik jou was zou ik het topic nog eens nalezen want wederom geef je duidelijk aan er geen drol van te begrijpen. Zoek eerst eens uit waar dit topic nou precies om gaat. Verwoord dat eens netjes zonder je eigen mening of oordeel en dan kijk ik wel of ik interesse heb antwoorden te geven op vragen die komen.
Vat het niet persoonlijk op, het is een reactie op wat de R.K.K. doet, zij zijn voor die zaken verantwoordelijk.

Ik vat niets persoonlijk op. Ik vind je topicvervuiling met zaken die er niets mee te maken hebben en je gebrek aan doorlezen waarop je reageert, ondanks herhaaldelijke aanwijzingen, wel vrij irritant.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 aug 2014 16:32

Oké, laat maar.

Vertel anders eerst wat jij onder misintenties verstaat.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 aug 2014 16:35

Anoniem_89 schreef:Ik bid niet tot overleden mensen moet ik zeggen. Dood is dood, hoe moeilijk het ook is.

Bedoel je "ik bid niet voor overleden mensen" ?

Dat is een interessant maar moeilijk probleem - het belangrijkste argument van de R.K.K. is te vinden in 2 Makkabeeën 12, 40-44. Maar dat is apocrief en wordt door Protestanten slechts erkend als stichtelijk maar niet als Goddelijk geïnspireerde waarheid.

Hier staat geschreven ;

40 Bij ieder van de gesneuvelden vonden ze onder zijn kleren afgodsbeeldjes uit Jamnia. Omdat het bezit daarvan voor Joden bij de wet verboden is, begreep iedereen dat dit er de oorzaak van was dat ze waren gevallen. 41 Allen prezen daarom de Heer, de rechtvaardige rechter die aan het licht brengt wat verborgen is, 42 en hieven een smeekgebed aan waarin ze vroegen of deze zonde volledig mocht worden uitgewist. De edele Judas waarschuwde het volk om, nu men met eigen ogen had gezien wat de gesneuvelden zich met hun vergrijp op de hals gehaald hadden, zich niet ook aan zonden schuldig te maken. 43 Hij hield een inzameling onder al zijn mannen en stuurde de opbrengst, ongeveer tweeduizend zilveren drachmen, naar Jeruzalem om een zoenoffer te laten brengen. Deze goede en nobele daad verrichtte hij met het oog op de opstanding; 44 als hij niet verwacht had dat de gesneuvelden uit de dood zouden opstaan, zou het immers zinloos en dwaas zijn geweest om voor hen te bidden. 45 In het besef dat voor wie als vroom mens sterft een prachtige beloning in het verschiet ligt – inderdaad een heilige en godvruchtige gedachte –, bracht hij ten behoeve van de doden dit zoenoffer, opdat ze van hun zonde zouden worden vrijgesproken.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 10 aug 2014 16:49

Er is een Bruid , waar Jezus voor terug komt, het ware geloof, en er is een hoer, die zich kenmerkt door veel rood en paars, een gouden drinkbeker en vele verzinsels (de RKK is niet het zuivere geloof, maar een mengeling van babylonische heidense gewoonten met wat verwaterd christendom, zodat zonnegodaanbidders en christenen een eenheid zouden vormen, die de mensen over de eeuwen heeft misleid en heiligen gefolterd (inquisitie, kruistochten, hugenoten-slachtingen etc etc) de babydoop, kerstmis, de zondag als heilige rustdag, misintenties enz. het is allemaal door de "kerk" met de heidense keizer Constantijn als hoofd en stichter ingesteld, in de bijbel zul je er niets over vinden.
Waar christendom is nederigheid en gedienstigheid, naastenliefde , geen hierarchie, celibaat, vasten en karnaval.
God is veel te groot om middels beelden aanbeelden te worden, Gij zult geen gesneden beelden maken is het Gebod.
Vandaar dat de RKK een onchristelijke kerk is, een dwaling.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 aug 2014 16:54

Anoniem_89 schreef:Oké, laat maar.

Vertel anders eerst wat jij onder misintenties verstaat.

Zelfs dat staat al ergens in dit topic.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 aug 2014 16:57

benefietdiner schreef:Vandaar dat de RKK een onchristelijke kerk is, een dwaling.

Het staat je vrij dat geloven. En ik kan daar hartelijk om lachen. Het getuigd namelijk slechts van een totale onwetendheid over het christendom en de bijbel en hoe deze ontstaan zijn.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 aug 2014 17:05

rotterdam schreef:Bedoel je "ik bid niet voor overleden mensen" ?

Dat is een interessant maar moeilijk probleem - het belangrijkste argument van de R.K.K. is te vinden in 2 Makkabeeën 12, 40-44. Maar dat is apocrief en wordt door Protestanten slechts erkend als stichtelijk maar niet als Goddelijk geïnspireerde waarheid.

Hier staat geschreven ;

40 Bij ieder van de gesneuvelden vonden ze onder zijn kleren afgodsbeeldjes uit Jamnia. Omdat het bezit daarvan voor Joden bij de wet verboden is, begreep iedereen dat dit er de oorzaak van was dat ze waren gevallen. 41 Allen prezen daarom de Heer, de rechtvaardige rechter die aan het licht brengt wat verborgen is, 42 en hieven een smeekgebed aan waarin ze vroegen of deze zonde volledig mocht worden uitgewist. De edele Judas waarschuwde het volk om, nu men met eigen ogen had gezien wat de gesneuvelden zich met hun vergrijp op de hals gehaald hadden, zich niet ook aan zonden schuldig te maken. 43 Hij hield een inzameling onder al zijn mannen en stuurde de opbrengst, ongeveer tweeduizend zilveren drachmen, naar Jeruzalem om een zoenoffer te laten brengen. Deze goede en nobele daad verrichtte hij met het oog op de opstanding; 44 als hij niet verwacht had dat de gesneuvelden uit de dood zouden opstaan, zou het immers zinloos en dwaas zijn geweest om voor hen te bidden. 45 In het besef dat voor wie als vroom mens sterft een prachtige beloning in het verschiet ligt – inderdaad een heilige en godvruchtige gedachte –, bracht hij ten behoeve van de doden dit zoenoffer, opdat ze van hun zonde zouden worden vrijgesproken.

Het is eigenlijk beide, de R.K.K. bid ook tot patroonheiligen.
Schijnbaar is dat normaal en stelt er niemand vragen.

Bedankt voor het geven van het argument.

Hoe zie je het zelf?

benefietdiner schreef:Er is een Bruid , waar Jezus voor terug komt, het ware geloof, en er is een hoer, die zich kenmerkt door veel rood en paars, een gouden drinkbeker en vele verzinsels (de RKK is niet het zuivere geloof, maar een mengeling van babylonische heidense gewoonten met wat verwaterd christendom, zodat zonnegodaanbidders en christenen een eenheid zouden vormen, die de mensen over de eeuwen heeft misleid en heiligen gefolterd (inquisitie, kruistochten, hugenoten-slachtingen etc etc) de babydoop, kerstmis, de zondag als heilige rustdag, misintenties enz. het is allemaal door de "kerk" met de heidense keizer Constantijn als hoofd en stichter ingesteld, in de bijbel zul je er niets over vinden.
Waar christendom is nederigheid en gedienstigheid, naastenliefde , geen hierarchie, celibaat, vasten en karnaval.
God is veel te groot om middels beelden aanbeelden te worden, Gij zult geen gesneden beelden maken is het Gebod.
Vandaar dat de RKK een onchristelijke kerk is, een dwaling.

Ik ga niet zeggen dat ik zo'n super goede christen ben, helemaal niet.
Toch probeer ik ik me dagelijks elk moment op Hem te richten en te doen wat Hij van mij vraagt.
Wat ik lees probeer ik in mijn eigen leven toe te passen, toets alles aan het Woord.
De R.K.K. die veel dingen doet die in strijd zijn met Gods Woord doet me pijn.
Ik vind het jammer dat mensen er zo massaal aan mee doen.
Natuurlijk is de ene kerk wat verschillend van de ander, maar duidelijke tegenstrijdigheden.. tja..
Er wordt niets mee gedaan. Er staat zelf duidelijk op een katholieke site dat wanneer de paus in zijn functie is, dat hij onfeilbaar is.. :(

Faramir schreef:Zelfs dat staat al ergens in dit topic.

Wat ik bedoelde is dat je tijdens de misintenties kan vragen aan de gemeenschap om voor iets te bidden. Bijvoorbeeld voor wereldvrede, je tante die ernstig ziek is of voor een behouden vaart van iemand. Daarnaast (en daarna) worden de overledenen genoemd waarvan familie/vrienden dat er voor gebeden wordt en ja, dat kost geld. Misschien niet jouw ding, maar in de katholieke Kerk vrij gebruikelijk.

Nou hier staat het toch?
Waarom geld betalen om iemand in gebed op te dragen, bidden voor overledenen?
Faramir, snap het dan, bidden doe je gratis uit liefde en omdat Jezus het wilt.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 aug 2014 17:10

Anoniem_89 schreef:Nou hier staat het toch?
Waarom geld betalen om iemand in gebed op te dragen, bidden voor overledenen?
Faramir, snap het dan, bidden doe je gratis uit liefde en omdat Jezus het wilt.

Het spijt me zeer, maar je bent toch niet verstandelijk beperkt? Je hebt toch zeker ook de tekst in de bijdrage van wo aug 06, 2014 1:20 pm gelezen waarin wordt aangegeven dat het een offer is. Je weet wel zoals ook de joden offers brachten. Dat jij er niet in geloofd is helemaal prima hoor, maar kom niet met domme argumenten aanzetten.

Bidden doe je over het algemeen gratis, dat klopt en dat gebeurd in de katholieke Kerk meer dan in welke andere kerk op deze aardkloot dan ook. Er zijn katholieken die zelfs hun hele leven eraan wijden. Nabestaanden brengen echter een offer zoals de tekst van wo aug 06, 2014 1:20 pm aangeeft.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 aug 2014 17:12

Anoniem_89 schreef:Er staat zelf duidelijk op een katholieke site dat wanneer de paus in zijn functie is, dat hij onfeilbaar is.. :(

Bron graag want zo werkt de pauselijke onfeilbaarheid helemaal niet. En dat weet eigenlijk iedereen (muv een paar christenen van bedenkelijke sub-stromingen en vele heidenen)

Open er eigenlijk maar een topic over want ook dat heeft geen ene bal met dit topic te maken.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 aug 2014 17:27

Faramir schreef:Het spijt me zeer, maar je bent toch niet verstandelijk beperkt? Je hebt toch zeker ook de tekst in de bijdrage van wo aug 06, 2014 1:20 pm gelezen waarin wordt aangegeven dat het een offer is. Je weet wel zoals ook de joden offers brachten. Dat jij er niet in geloofd is helemaal prima hoor, maar kom niet met domme argumenten aanzetten.

Wat een reactie, ik zou maar op je woorden letten, straks kwets je er iemand mee.
Al zou het een offer zijn.
Ga je toch geen geld voor neerleggen.
Ja natuurlijk brachten de joden offers.
Jezus is gestorven, dat is het volkomen offer, daarom hoeven wij niet meer te offeren.

Bidden doe je over het algemeen gratis, dat klopt en dat gebeurd in de katholieke Kerk meer dan in welke andere kerk op deze aardkloot dan ook. Er zijn katholieken die zelfs hun hele leven eraan wijden. Nabestaanden brengen echter een offer zoals de tekst van wo aug 06, 2014 1:20 pm aangeeft.

Over het algemeen wel ja.
Ik zal dan ook even zeggen waar het op staat.
Wanneer iemand de bijbel pakt en dat mengt met wat wereldse invloeden die in strijd zijn met de bijbel noem ik het dwaalleer.
Bidden tot een overleden iemand kan gewoon niet.
Waarom zou je hen om hulp moet vragen?

Want waar komt mijn hulp vandaan?

Psalm 121

1 Ik hef mijn ogen op naar de bergen:
vanwaar zal mijn hulp komen?
2 Mijn hulp is van de HERE,
die hemel en aarde gemaakt heeft.
3 Hij zal niet toelaten, dat uw voet wankelt,
uw Bewaarder zal niet sluimeren.
4 Zie, de Bewaarder van Israël
sluimert noch slaapt.
5 De HERE is uw Bewaarder,
de HERE is uw schaduw aan uw rechterhand.
6 De zon zal u des daags niet steken,
noch de maan des nachts.
7 De HERE zal u bewaren voor alle kwaad,
Hij zal uw ziel bewaren.
8 De HERE zal uw uitgang en uw ingang bewaren
van nu aan tot in eeuwigheid.

Faramir schreef:Bron graag want zo werkt de pauselijke onfeilbaarheid helemaal niet. En dat weet eigenlijk iedereen (muv een paar christenen van bedenkelijke sub-stromingen en vele heidenen)

Open er eigenlijk maar een topic over want ook dat heeft geen ene bal met dit topic te maken.

http://www.rkk.nl/katholicisme/encyclop ... ilbaarheid
Nou als ik topics zou openen over de R.K.K dan heb ik iedere dag een paar maanden lang mijn maximale topics welke ik per dag mag openen gehaald.
Zou een beetje onoverzichtelijk worden.
Net als mensen heilig verklaren???
Ik ben al een heilige. Waarom hebben jullie dan een eigen interpretatie?

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 aug 2014 17:29

Anoniem_89 schreef:Hoe komt de kerk überhaupt aan zoveel geld om een verbouwing te bekostigen van 31 miljoen????

rotterdam schreef: :mrgreen: alle Rooms Katholieken eenmalig 3 cent in het zakje dan ben je er :mrgreen:

Da's een prijsstijging van 50% t.o.v. een halfuur geleden.
Laatst gewijzigd door Anoniem_89 op 10 aug 2014 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 aug 2014 17:29

Afbeelding

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 aug 2014 17:30

Faramir schreef:Afbeelding

Ja misschien wel, maar God houdt wel van mij :)

Terug naar “[Religie] - Open forum”