schelpje3 schreef:Jij belegt toch geen kerkdiensten in je achtertuin?
Hoezo niet? Ik heb vorig jaar een H. Mis bijgewoond op een bergtop in Oostenrijk (met een Afrikaanse pastoor en een Oostenrijkse fanfare).
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3 schreef:Jij belegt toch geen kerkdiensten in je achtertuin?
Blijkbaar komt mijn humor niet over als ik er geen smiley bij zet....Marnix schreef:Tjonge, wat moet dat lastig voor je zijn om je daar druk om te maken.... om grote woorden als "heidens" in de mond te nemen voor een bos bloemen die door God prachtig zijn geschapen... Als je afgeleid wordt door een bos bloemen..... en je ergens aan fleur en kleur. Ik leef met je mee. Dat is geen sarcasme, ik meen het oprecht. Wat lijkt het me lastig om zo in het leven te staan....

Jbkb schreef:Ik vind bloemen in de kerk niet echt nuttig.
Ik kan me wel voorstellen waarom kerken het doen; mensen willen graag iets tastbaars hebben.
In veel kerken wordt ook geen voorbede meer gedaan. Terwijl bidden juist het belangrijkste is, bloemen niet.
mona schreef: Blijkbaar komt mijn humor niet over als ik er geen smiley bij zet....

Faramir schreef:Ik heb vernomen, bij meerdere kerken waaronder mijn eigen, dat de kosters (of de andere verantwoordelijke) altijd bij dezelfde bloemist de bloemen voor de kerk koopt. Is dit niet erg concurrentievervalsend? Moet er niet eerlijk volgens een schema steeds bij een andere bloemist in de regio gehaald worden?

Marnix schreef:Ik vind het helemaal niet erg als dat in onze kerk zou staan hoewel het vast een fortuin zou kosten dus daarom zou ik het dan niet hoeven. Maar ga je er minder goed door luisteren? Gaat het ten koste van de Schepper van die bloemen?
Jbkb schreef:Ik vind bloemen in de kerk niet echt nuttig.
Ik kan me wel voorstellen waarom kerken het doen; mensen willen graag iets tastbaars hebben.
In veel kerken wordt ook geen voorbede meer gedaan. Terwijl bidden juist het belangrijkste is, bloemen niet.

Faramir schreef:Ik heb vernomen, bij meerdere kerken waaronder mijn eigen, dat de kosters (of de andere verantwoordelijke) altijd bij dezelfde bloemist de bloemen voor de kerk koopt. Is dit niet erg concurrentievervalsend? Moet er niet eerlijk volgens een schema steeds bij een andere bloemist in de regio gehaald worden?
Evelien schreef:Bij ons staat een klein fraai kruis op het podium, met soms een klein bosje bloemen ervoor.
Ik hoorde een tijdje geleden dat er een aantal vrouwen uit de gemeente meditatief bloemschikken hebben gedaan. Heel indrukwekkend om te zien.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten