Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor mohamed » 06 aug 2014 13:10

Lees Lukas 21,32 maar, op welke generatie slaat dat?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 aug 2014 16:22

Of ben je niet ruiterlijk genoeg gewoon toe te geven dat je je vergistte? Dat je je vergist neem ik je niet kwalijk, ik erger me er veelmeer aan dat je wel beter weet maar je mond desondanks houdt. Want dat is niet de waarheid liefhebben.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 aug 2014 23:11

mohamed schreef:Of ben je niet ruiterlijk genoeg gewoon toe te geven dat je je vergistte? Dat je je vergist neem ik je niet kwalijk, ik erger me er veelmeer aan dat je wel beter weet maar je mond desondanks houdt. Want dat is niet de waarheid liefhebben.

ik zit niet elk half uur te kijken of er wel al ergens een antwoord of reactie is, met zo'n actief forum als dit verdwijnen onderwerpen al snel naar beneden , het was echter nog net de pagina niet af, dus hier, enigszins verlaat, mijn reactie:

''25 En er zullen tekenen zijn in zon, maan en sterren, en op de aarde benauwdheid onder de volken, in radeloosheid vanwege het bulderen van zee en golven.
26 En het hart van de mensen zal bezwijken van vrees en verwachting van de dingen die de wereld zullen overkomen, want de krachten van de hemelen zullen heftig bewogen worden.
27 En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk, met grote kracht en heerlijkheid.''

Heeft dit al plaatsgevonden?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 aug 2014 23:29

Ik weet dat het volgens jou niet vervuld is en op basis daarvan stelde ik de vraag die je nog steeds niet beantwoord hebt: welke generatie bedoelde Jezus in Lukas 21,32?

Verder ben je zelf ook behoorlijk actief hier, dus het kan je nauwelijks ontgaan zijn, maar als jij het zegt geloof ik je. :-oo

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 07 aug 2014 10:28

mohamed schreef:Lees Lukas 21,32 maar, op welke generatie slaat dat?

Wat vertaald is met generatie, kan ook vertaald worden met ras, het joodse ras.
Deze ''generatie'' kan ook wijzen op de generatie die dan, wanneer deze tekenen beginnen (maar het is het einde nog niet), leven zal.
De vijgeboom (en andere bomen) zou uitlopen, als teken.
Dat verwijst mijns inziens naar een geestelijk ontwaken van zowel israel (de vijgeboom) als andere naties(andere bomen)

Verder kenmerkt de Bijbel zich door een patroon van zich herhalende, meervoudige vervullingen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 aug 2014 16:47

Bedankt voor je antwoord, ik ben het er niet mee eens en misschien dat ik er nog op terugkom.

Terug naar “Archief”