Tijd en Eeuwigheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2004 10:40

Deze dimensies zijn niet natuurkundig gezien maar geestelijk.... dan ligt het wel iets anders...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mar 2004 19:38

Raido schreef:Deze dimensies zijn niet natuurkundig gezien maar geestelijk.... dan ligt het wel iets anders...

Waarom zouden we daar onderscheid in maken? Als het goed is zijn de eeuwigheid en de hemel ook een fysische realiteit, alleen anders dan die wij hier kennen. Verder ben ik het met @mic eens dat 3 dim. + tijd = 4 dim. niet zo heel sterk is en dat je dan eerder aan fysieke dimensies moet denken.

Als je 2dimensionaal bent, kun je de 3e dimensie niet zien, terwijl die toch heel dichtbij, misschien wel in, je is. Als de ziel nou 4e of 5e dimensie is, zit die in ons, en is toch voor ons niet zichtbaar. Staat misschien op die manier wel in constant contact met de eeuwigheid en de geestenwereld, zoals columbus ook suggereerde.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 mar 2004 09:20

Ja dat doet ie toch ook? de geest kent nog onderscheid in goed en kwaad en spreekt nog tot jou als je iets fout doet. De geest leeft in de Oude Wereld, de parallel wereld van voor het Conflict (wat je zondeval kunt noemen). Na dit Conflict ging het fout, we werden gestraft door de geest een lichaam (mens) te geven.

Ik weet niet of de geest echt in je zit, of naast jou leeft in de parallel wereld. Naar de dood ga jij weer terug naar de Oude Wereld, waar alles was zoals voor het Conflict...

Maar goed, kort door de bocht... ik geloof dat de geest inderdaad in een andere dimensie leeft... De mens kan de geest niet zien, de geest de mens waarsch wel. God 'leeft' ook in een andere dimensie.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2004 11:48

Raido schreef:Ja dat doet ie toch ook? de geest kent nog onderscheid in goed en kwaad en spreekt nog tot jou als je iets fout doet. De geest leeft in de Oude Wereld, de parallel wereld van voor het Conflict (wat je zondeval kunt noemen). Na dit Conflict ging het fout, we werden gestraft door de geest een lichaam (mens) te geven.
Waar haal je dit vandaan? In de bijbel staat dat de eerste mensen ook voor het Conflict al een lichaam hadden. En is het zo´n straf om een lichaam te hebben?

Ik weet niet of de geest echt in je zit, of naast jou leeft in de parallel wereld. Naar de dood ga jij weer terug naar de Oude Wereld, waar alles was zoals voor het Conflict...
Parallel of in je, maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Zie het als de verhouding van een lijn tot een vierkant of kubus (1dim vs 2e of 3e). Loopt die lijn parallel aan dat vierkant, zit deze erin, of bestaat het vierkant niet zonder de lijn en is het dus onderdeel van... maakt allemaal niet zo heel veel uit denk ik.

Terug naar “Archief”