Moderator: Moderafo's
Bambi schreef:Ik zeg het niet om je te veroordelen, ook niet om je mijn maatstaf op te leggen, maar alleen maar om je na te laten denken en te waarschuwen.
Wat je er mee doet, is jouw keus.
Bambi schreef:Vond dit interessante antwoord in de vragenrubriek:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/269 ... el-------/
Marnix schreef:Dan is het misschien goed om te weten dat ik me ook lichtelijk aan jouw reactie heb geërgerd. Ik hoop dat je hier dan net zoveel rekening mee houdt.
Marnix schreef:Misschien moeten we het er gewoon bij laten dat we niet dronken moeten worden en op een verstandige manier met alcohol omgaan. Daar kan ik me prima in vinden.
Spreeuw schreef:.. maar word vervuld met de Geest
Anoniem_89 schreef:.. maar word vervuld met de Geest
Spreeuw schreef:Bestaan er dan nog wel refokerken als dat zal gebeuren?![]()
Dan zou het de evangelische kant op gaan, of je daar zin in hebt Spreeuw hoor ik nog graag even van je
Majiem schreef:oops. Komt omdat je hier vervelend genoeg maar één quote kan hebben..Verkeerd geknipt en geplakt ziet ik..
Majiem schreef:Als dat je definitie is van evangelisch heb je wel een punt denk ik zo.
Majiem schreef:Als je je niet gered weet alle reden om niet al te vrolijk in de kerk te zitten.
Weet je je in Christus, dan kan stil zijn wel gepast zijn, om de predikant te horen.
Somberheid kan gezien je levensomstandigheden, maar zou voor een gered kind
van God geen standaard behoren te zijn.
Tenzij om hen die nog niet gered zijn en nog in de kroeg verkeren.
Marnix schreef:Maar zijn ze ook somber? Of hebben ze wat moeite om hun blijdschsap te uiten? Is dat niet ook gewenning? En relatief? Een afrikaan vindt een evangelische Nederlander maar ingetogen, die op zijn beurt de gereformeerde christen weer so(m)ber vindt. Vaak is het ook een (sub)cultuur. Ik was ook altijd voor interactie, handen omhoog, dansen, je gevoel uiten enz en ik ben daar nog steeds voorstander van, maar merk dat ik er zelf soms wat te nuchter voor ben, waarschijnlijk omdat het in mijn kerk niet zo gebeurt. Maar daarmee ben ik niet somber, voel ik blijdschap, dankbaarheid, maar komt dat er aan de buitenkant niet altijd uit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten