Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Dippie » 22 jul 2014 14:34

Gefeliciteerd ppm! Hoever ben je?
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 jul 2014 14:43

Gefeliciteerd ppm! Voel je je goed?

Het is ook echt GENIETEN van dit weer :8> Wij hebben nu geen zwembad staan maar het strandje is hier echt 3 min fietsen van huis en Nina vind het heerlijk om met zand te klodderen en dat kan daar perfect :lol:
Onze badkamer is beneden en als we thuis komen zet ik ze direct onder de douche en ruim ik alles op ideaal.

Voor de rest hebben wij ineens een heel slecht luistert meisje :shock: Nu zit ze niet helemaal lekker in haar vel (verkouden en bultjes tussen 2 tenen die heel erg jeuken en waar ze last van heeft)
Hopelijk is dat slechte luisteren snel over want daar heb ik zo een hekel aan...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jul 2014 15:01

Luistert zij nu voor het eerst slecht? haha ... ik kan mij er eigenlijk niets bij voorstellen. Mijn kinderen hangen juist erg aan hun eigen autonomie

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 jul 2014 15:10

Haha nou het is niet dat het altijd ja en amen is maar over het algemeen luistert ze heel goed. Maar nu is het al dagen slecht zeer irritant en hopelijk van korte duur... Ben niet zo geduldig :D

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 22 jul 2014 17:16

Gefeliciteerd, ppm!

Liefie, dan waardeer je het straks weer des te meer als ze weer wel luistert! :-) Madam hier neemt ook graag d'r eigen beslissingen, dus ik ben al blij als ze een paar dagen wel steeds luistert! :-)

Hier geen zomerweer, heel veel regen, buiten is het een modderboel, dus dat is wel jammer. Gelukkig is ze tot het eind van de maand nog op de creche en heeft ze genoeg vriendjes om d'r heen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 jul 2014 20:03

woow, veel bij te lezen :)
Gefeliciteerd ppm! Fijn dat het goed gaat!

@liefie hier ook een draakje gehad de laatste tijd. Deed alleen wat hij zelf wilde en zette het echt op een krijsen als hij het ergens niet mee eens was. Om gek van te worden. Zei ook steeds net te laat dat hij moest plassen en zo.
Nu sinds een paar dagen weer heel lief en plassen gaat ineens ook weer goed gelukkig.
F is ook van z'n speen af. Zat er al een poosje over te denken, maar ik dacht dat hij er nog niet helemaal aan toe was. Maar 2 weken geleden zei hij ineens:
'papa, ik hoef geen speen meer. Jullie hebben ook geen speen als je gaat slapen'.
Top! Hij heeft er niet één keer meer om gevraagd. Mocht ze alleen niet in de prullenbak gooien, dus dat heb ik ook nog maar niet gedaan ;-)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 22 jul 2014 22:38

Jannoek, wat knap van F. Ik wacht ook wel op dat moment, maar vermoed dat dat moment nog niet zo snel komt :wink:

Ik ben nu bezig met het zindelijk maken. Had het al veel eerder kunnen doen, maar vond het nog niet nodig en was dus een beetje laks daarmee.
We zijn nu enkele dagen bezig, en totaal 3 ongelukjes gehad! De eerste 2 op de eerste dag, wat heel logisch was. En gister een kleintje, waarna ze het ophield en op het potje verder ging :)
Gister ook de grote boodschap gedaan op het potje en vandaag twee keer op de wc geplast! Vandaag ook geen ongelukjes gehad en als we nr de winkels gaan, blijft dr luier ook droog! Gistermorgen had ze even een luier om, en ook toen gaf ze 2 keer aan dat ze moest plassen.
Ben best trots op d'r en ben benieuwd hoelang het duurt voordat ze helemaal zindelijk is en wanneer ik haar zonder luier mee op pad durf te nemen :)
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jul 2014 12:31

Jannoek het zal wel in de lucht hangen denk ik vandaag gaat het gelukkig weer een stuk beter en op het kdv ging het ook erg goed. Dat gillen/krijsen doet Nina gelukkig niet maar gewoon echt niet luisteren echt heel erg net of je tegen een muur staat te praten pfff.
Super dat F van zijn speen af is hier ook tegen verwachting zonder moeite heerlijk!

Dippie Goed joh dat het zindelijk worden zo makkelijk gaat! Ik zou ze gewoon al meenemen zonder luier hoor als ik dat zo lees moet dat makkelijk kunnen.
Wat speen betreft Nina was er ook ''verslaafd'' aan maar zonder moeite je kan het allicht eens proberen.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 25 jul 2014 19:56

Niet luisteren....... was dat hier maar een paar dagen :lol: Hij zit echt in de sfeer van: NEE! Ik doe overdag erg weinig met twee (kleine) kids. Heb me er nu gewoon op ingesteld en dat scheelt me frustratie dat ik minder (extra) dingen in het huishouden kan doen.

Hier heeft M. alleen nog een speen met slapen maar ik zie het nog niet zitten om dat af te bouwen. Alleen daarvoor is naar bed gaan al fijn :?

Onze twee boy is ook al weer 8 maanden. Gaat de hele kamer door en heeft (ook al, haha) een eigen willetje. M. heeft tot 1,5 jaar alleen maar in de box gezeten maar B. gilt alleen maar in de box. Ik vind een box juist zo belangrijk maar als hij na een half uur nog gilt?! Hoe deden jullie dat??

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 jul 2014 20:15

Box opruimen :mrgreen:

Heb besloten dat ik het dit keer zonder box ga doen. Mocht ik hem echt gaan missen kan ik er altijd nog snel een van marktplaats halen. Bij mij vonden ze het allemaal niks en werd de box al snel gebruikt als opslagplaats.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 25 jul 2014 20:54

juffiejuf schreef:Onze twee boy is ook al weer 8 maanden. Gaat de hele kamer door en heeft (ook al, haha) een eigen willetje. M. heeft tot 1,5 jaar alleen maar in de box gezeten maar B. gilt alleen maar in de box. Ik vind een box juist zo belangrijk maar als hij na een half uur nog gilt?! Hoe deden jullie dat??

De box is hier een tijdlang opslag plek geweest, want waar laat je anders al dat speelgoed enzo? :mrgreen:
DL heeft er praktisch niet in gezeten, vind een box niet echt fijn voor een kindje, maar kan me voorstellen dat het anders is als er nog meer kindjes rondlopen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jul 2014 21:10

de box was voor mij een plek van.. oh.. ff snel wat van boven halen. en jij gaat in de box.... en als baby ook natuurlijk, maar zodat het lopen en kruipen goed ging... huis kindproof maken en gaan!

al leverde dat bij M wel gevaarlijke situaties op, waardoor hij dus weer vaker in de box terecht kwam!

Lammetje: waar laat je hem/haar dan als je et ff moet weg leggen? kinderwagen in de buurt? Ik wilde et zonder wipstoel proberen :) en anders is die gauw nog te vragen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 26 jul 2014 08:44

Ik heb wel boxkindjes, ze vinden het een fijne plek.
Met de oudste heb ik de box het minst gebruikt, nu de jongste het meest.
Zeker toen ze nog kleiner was en genoeg had aan om zich heen kijken reed ik de box( heeft wieltjes ) vaak tussen hun en vriendinnetjes in, genoot ze alsof ze erbij was.
Nu is dat niet voldoende natuurlijk en wil ze er echt bij :lol:
Ze gaat enkel 's ochtends even in de box als ik douche nog. Het zal wel niet heel lang meer duren.
Hoe doe je dat douchen anders als je geen box heb?
Waar laat je ze achter dan?

Toen ze nog wipstoel leeftijd hadden zette ik ze in de wipstoel bij de douche ( ik heb de douche beneden bij de woonkamer trouwens )

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 26 jul 2014 10:29

Wij hebben ook boxkinderen; het is/was een veilige, begrensde plek voor ze. Natuurlijk is dochterlief 's morgens en 's middags een poosje los en dat gaat ook best goed (ze luistert beter dan een van haar broers/zussen op die leeftijd :wink:), maar na een tijdje verlangt ze naar mijn idee naar een omgeving met wat minder prikkels en wat meer rust. Dat hadden de meeste andere kinderen ook, dus staat de box hier tot ruim anderhalf jaar. Heerlijk!

Douchen doe ik bij voorkeur 's morgens vroeg (als alle kids nog slapen) of 's avonds laat.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jul 2014 12:27

Hier s avonds als alles lig... kan ik meteen daar puinruimen etc.

Terug naar “Archief”