Crisis Oekraine

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor mealybug » 24 jul 2014 11:17

shrew schreef:
Dat denk ik ook. Raar dat de afscheiding van Kosovo door het westen wordt goedgekeurd en de Krim niet.

Binnenkort is ook Schotland aan de beurt...benieuwd hoe dat verloopt..

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 24 jul 2014 11:27

Optimatus schreef:Veel tsjetsjenen willen ook niet bij Rusland horen... maar werden door Poetins leger bijna uitgeroeid. Iedereen zweeg. En als een meerderheid van Malmö bij Turkije wil gaan horen, wat dan?

Arco beter opletten. Vorige week liep ik op vrijdag op de Via Gladiola. Ik ben dus nog geen week met jouw vriend bezig.

Je selectieve getier is vooral gebaseerd op blinde razernij. Want zoals ik eerder al zei, dan moet je ook kijken naar de bezetting van Tibet, Noord Cyprus en de Molukken. Ook de situatie in Syrië, Libië, Noord Korea, Irak. En de dictaturen in Wit Rusland, Transnistrië (in Moldavië) en China.

Wat ik veel erger vindt, is dat je zo tiert, dat je blijkbaar vergeet: heb je naasten lief als jezelf.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 jul 2014 11:32

mealybug schreef:
Binnenkort is ook Schotland aan de beurt...benieuwd hoe dat verloopt..

Dat is dan vast anders - dan noemen ze het democratie :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2014 11:37

En wat doet Arco precies tegen al dat onrecht? Je reageert nu net als het westen reageerde in tijdens München 1938. Blijkbaar zie je niet in dat ons land nu betrokken is geraakt bij een conflict. Jij reageert als Chamberlain. We hebben Churchills nodig.

Maar kom eens met een alternatief. Hoe zou jij Rusland aanpakken?

Schotland organiseert een democratisch referendum. Dat is iets anders dan de farce op de Krim. Goebbels of Cameron maakt echt wel uit.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2014 11:56

Optimatus schreef:En wat doet Arco precies tegen al dat onrecht? Je reageert nu net als het westen reageerde in tijdens München 1938. Blijkbaar zie je niet in dat ons land nu betrokken is geraakt bij een conflict. Jij reageert als Chamberlain. We hebben Churchills nodig.

Het verschil is natuurlijk wel dat de aard van de bedreiging totaal anders is. Poetin heeft geen enkele ambitie Europa te veroveren. Ik moet eerlijk zeggen dat je wapengekletter me ontzettend vreemd voorkomt, want zo ken ik jou helemaal niet.

Maar kom eens met een alternatief. Hoe zou jij Rusland aanpakken?

Laten we eerst maar eens alle diplomatieke wegen uitputten voordat we aan oorlog gaan denken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2014 12:15

Ik heb eerder al voor snoeiharde economische sancties en het compleet doorsnijden van culturele en sportieve banden. Geen wk voetbal in Rusland zolang dit land de Krim bezet houdt etc. Geen herhaling van Sotsji. We hebben het geprobeerd en als dank hebben we dit. Niet eens excuses. Wel tegenwerking en diefstal van trouwringen van doden. De eussofielen hier willen blijkbaar niet inzien dat we met gewetenloos tuig van doen hebben. Goed, ISIS is wreder. En daar hoor je ook weinig over. Of moeten we die christenvervolgende massamoordebaars liefhebben? Oud-SS'ers knuffelen? Theedrinken met Mladic? Koekje erbij, meneer Achmadinedjad? Glaasje prik voor de kleine, meneer Kim?

Als Hamas dit had gedaan, waren er nu al moskees in brand gestoken. Nu het Russen zijn, moeten we ze liefhebben.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 24 jul 2014 12:46

Dames en heren,

Hier komt de State of Optimatus
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 jul 2014 12:46

Dat is een onzinargument, we moeten onze vijanden liefhebben, of het nou Russen of Hamassers zijn. En ik ben principieel tegen het in brand steken van moskeeën.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2014 13:01

Optimatus schreef:Ik heb eerder al voor snoeiharde economische sancties en het compleet doorsnijden van culturele en sportieve banden. Geen wk voetbal in Rusland zolang dit land de Krim bezet houdt etc. Geen herhaling van Sotsji.

Dat gaat ongetwijfeld gebeuren, al maakte een komiek al de opmerking dat je het beter met Rusland aan de stok kunt hebben dan met FIFA.

We hebben het geprobeerd en als dank hebben we dit. Niet eens excuses. Wel tegenwerking en diefstal van trouwringen van doden. De eussofielen hier willen blijkbaar niet inzien dat we met gewetenloos tuig van doen hebben. Goed, ISIS is wreder. En daar hoor je ook weinig over. Of moeten we die christenvervolgende massamoordebaars liefhebben? Oud-SS'ers knuffelen? Theedrinken met Mladic? Koekje erbij, meneer Achmadinedjad? Glaasje prik voor de kleine, meneer Kim?

Niemand ontkent dat Poetin niet bepaald sympathiek is of praat fout gedrag goed.

En dat liefhebben betekent in mijn ogen niet direct knuffelen.

Als Hamas dit had gedaan, waren er nu al moskees in brand gestoken. Nu het Russen zijn, moeten we ze liefhebben.

Volgens mij staat er niet "heb uw vijanden lief, behalve als..." Het is gewoon een feit dat openlijke strijd met Rusland behoorlijk meer impact heeft en leed aanricht dan een strijd met Hamas.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2014 13:04

Arco schreef:Dames en heren,

Hier komt de State of Optimatus

Kom eens met een argument in plaats van ad hominem gebabbel. Wat vind jij dat er moet gebeuren in deze situatie?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2014 13:07

Marnix schreef:Dat is een onzinargument, we moeten onze vijanden liefhebben, of het nou Russen of Hamassers zijn. En ik ben principieel tegen het in brand steken van moskeeën.

Toen van Gogh werd vermoord, brandden er tig moskees. Een moord door een moslim en half Nederland was woest. Nu zijn er ruim tweehonderd mensen vermoord en moeten onze vijand liefhebben? Schreef Prediker niet al dat er een tijd is voor vrede en een tijd voor oorlog?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2014 13:51

Echt? Met de Bijbel in de hand om een derde wereldoorlog roepen? Het kan verkeren, blijkbaar.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 jul 2014 13:52

Mortlach schreef:Echt? Met de Bijbel in de hand om een derde wereldoorlog roepen? Het kan verkeren, blijkbaar.

Nee, niet met de Bijbel in je hand. Dat lijkt mij nogal van hoogmoed getuigen, alsof je God aan jouw kant verwacht.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2014 13:55

Blijkt God toch orthodox te zijn :-oo

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 jul 2014 13:58

schelpje3 schreef:Nee, niet met de Bijbel in je hand. Dat lijkt mij nogal van hoogmoed getuigen, alsof je God aan jouw kant verwacht.

Putin heeft staat en godsdient prachtig in de echt verbonden.
Alle kerken worden gerenoveerd.
Vloeken kost je 500 EURO, pussy riot zit in Siberie en ik zag gisteren een prachtig kruis genaaid over het arm-embleem van de kettingrokende separatist.
Ga het ze maar vertellen.

Terug naar “Archief”