Crisis Oekraine

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor moderngelovige » 21 jul 2014 22:42

Optimatus,

Je verontwaardiging is zeer begrijpelijk maar wel enigszins selectief en simplistisch.
Wil je dan een volksgericht beginnen tegen Russische onderdanen?
Dat zijn Poetin-praktijken...

Wat vind je van de reactie van de Philips-directeur?
Onze belangen zijn (helaas, dat vind ik ook) nogal groot.
Het "belang" van de BV Nederland zal uiteindelijk wel voorgaan of denk je van niet?

Gooi ik wel een heeeele andere vraag tussendoor
Waarom vloog Malaysian air nog boven oorlogsgebied?
Er waren maatschappijen die het gebied meden en omvlogen via een langere route.
Kost alleen meer brandstof en tijd en dus....meer geld.

Hoe wrang dit alles voor de nabestaanden dat het komende maanden, ja jaren over dit soort dingen gaat

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 jul 2014 23:22

Niks volksgericht. Vluchtelingen kunnen blijven, de rest kan asiel aanvragen of vertrekken en wel binnen een week nadat de slachtoffers terug zijn. De vraag inzake de route is irrelevant. Er is onomstotelijk bewijs dat Rusland de raketten en het personeel heeft geleverd.

Boycott dit evil empire. Geen herhaling van München 1938.
Toen Duitsland in 1917 de Lusitania torpedeerde, verklaarden de USA Duitsland de oorlog. Zover hoeven wij niet te gaan, er heeft al Nederlands bloed gevloeid. Echter, de rat Poetin en zijn entourage dienen verdelgd te worde. Keiharde sancties. Geen handel. Geen cultuur. Geen studenten. Geen sport. Alle Russen zonder vluchtelingenstatus binnen zeven dagen het land uit. Nationalisatie van Russische bezittingen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 21 jul 2014 23:30

Misdadig is de daad zeker, mee eens.

Maar irrelevant is de vraagstelling zeker niet....
En zullen we dit topic over een jaar, 3 jaar en 5 jaar nog eens evalueren betreffende economische sancties. Je onderschat de macht van de industrieele lobbyisten in het haagse en brusselse Optimus.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 22 jul 2014 07:03

Optimatus schreef:Jammer dan. Burgers van een staat, die onze burgers vermoordt, horen niet thuis in ons land. Dat wij daar wellicht zelf ook een paar stuivers schade van ondervinden, valt onder collateral dammage.

Russische vluchtelingen, die hun leven onder de dictatuur van Poetin niet zeker zijn, kunnen te allen tijde blijven, maar alle andere Russen kunnen wat mij betreft binnen een week worden uitgezet als ongewenste vreemdelingen.

Ik heb tijdens de Vierdaagse enkele Russen met een portret van hun Führer zien rondlopen. M'n handen jeukten en ik heb me in moeten houden om ze niet voortijdig van het parcours af te rammen. Het lijkt me wijs om geen Russen, anders dan vluchtelingen, meer toe te laten tot ons land.

Meestal wordt eerst gewacht totdat er genoeg onderzoek is geweest en alle feiten op een rijtje zijn gezet. Ja, onderzoek wordt tegengewerkt. Putin laat zich van zijn slechtste kant zien, maar het kan geen kwaad om dingen op een rijtje te zetten. Verder was zelfs de VS genuanceerder voor ze acties tegen Al Qaida nam in 2001. Die namen hun tijd en ze hadden iets meer bewijs (een organisatie die de verantwoordelijkheid claimde.

Als laatste is de taal die je hier uitslaat behoorlijk Wildersiaans. Je rekent alleen mensen niet af op hun godsdienst maar op hun afkomst. Verder ook vervelend voor al die Russen met Nederlandse man of vrouw (en kinderen). Helaas de gezinnen worden uitelkaar gerukt want de grote Optimatus wil het zo. Geldt dat uit Nederland vertrekken trouwens voor mensen met een Russisch paspoort of ook voor Etnische russen met een Oekrains, Lets of Kazachs paspoort.

Verder is het geen slecht idee om te handel te heroverwegen natuurlijk. Putin lijkt me wel de criminele leider waarbij dit het waard is. Je moet dan echter ook deze betrekkingen overwegen met Maleisie (minder en minder vrijheid van Godsdienst) veel Arabische landen, misschien de VS (die doden ook veel mensen als collateral dammage en hebben ook ooit een burgervliegtuig uit de lucht geschoten zonder achteraf schuld te erkennen) etc.

En ja in 1917 raakte de VS betrokken bij WOI, maar ze startte geen oorlog om het zinken van het schip, ze gingen deelnemen aan een bestaande oorlog. De Lusitania zonk trouwens in 1915. De VS nam dus duidelijk ook zijn tijd voor er sancties kwamen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 jul 2014 07:40

Die gezinnen kunnen er voor kiezen mee te gaan naar Rusland of de Rus in het gezin kan er voor kiezen asiel aan te vragen in Nederland. Niet voor niets hamer ik op de uitzondering voor vluchtelingen. Echter, Rusland is het nieuwe Nazi-Duitsland inclusief concentratiekampen. Het bewijs is al geleverd.
Waarom weer als een Chamberlain allemaal uitvluchten verzinnen? Er zijn Nederlanders vermoord door Rusland. Laat nou eens niet over je heenlopen.

Raak dat nazirijk waar het pijn doet: alle Russen zonder vluchtelingenstatus het land uit. Geen handelscontacten. Geen sportwrdstrijden. Het WK in 2018 in een ander land en anders niet meedoen. Alle Russische wetenschappers en studenten weg. Geen culturele contacten.

Koop geen waar uit Rusland.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 22 jul 2014 08:09

Je weet veel. Voor zover ik weet is er nog geen bewijs geleverd. De zwarte dozen zijn nog niet eens geanalyseerd. Ook is het op het moment volgens mij nog niet duidelijk dat doelbewust een burgervlucht is neergehaald en dat rusland hier van wist. Ze hebben waarschijnlijk de wapens geleverd en doen nu een poging tot coverup voor hun vriendjes in de nationale pers.

Verder is het vluchtelingen idee vrij vreemd. Waarom wil je mensen met een russisch paspoort eigenlijk weg hebben? Hos straft dit Putin of de russische staat of cultuur?

Het is wel een idee voor wilders trouwens. Vanwege westelijke Sahara, alle marokkanen het land uit. Dat zal die lui in rabat leren. O ja, ze kunnen del vluchtelingenstatus aanvragen, zodat ze eruit geschopt kunnen worden als marokko zich verbetert.

Je komt nu over als het publiek bij het eurovisie songfestival, wat twee russische tieners uitfloot omdat ze hit rusland kwamen.

Mer boycot van bv wk ben ik het wel eens, maar daarmee richt je je niet tegen onschuldige mensen op den directe manier.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2014 08:12

Optimatus schreef:Die gezinnen kunnen er voor kiezen mee te gaan naar Rusland of de Rus in het gezin kan er voor kiezen asiel aan te vragen in Nederland. Niet voor niets hamer ik op de uitzondering voor vluchtelingen. Echter, Rusland is het nieuwe Nazi-Duitsland inclusief concentratiekampen. Het bewijs is al geleverd.
Waarom weer als een Chamberlain allemaal uitvluchten verzinnen? Er zijn Nederlanders vermoord door Rusland. Laat nou eens niet over je heenlopen.

Raak dat nazirijk waar het pijn doet: alle Russen zonder vluchtelingenstatus het land uit. Geen handelscontacten. Geen sportwrdstrijden. Het WK in 2018 in een ander land en anders niet meedoen. Alle Russische wetenschappers en studenten weg. Geen culturele contacten.

Koop geen waar uit Rusland.

:roll: :shock:

Door heel Rusland?

Ik ga nog gewoon steeds om met mijn Russische familie.
Daarom zal ik je adviezen niet opvolgen. 8)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 jul 2014 08:50

Als ze pro Poetin zijn mogen ze ophoepelen.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 22 jul 2014 08:54

Optimatus schreef:Er is onschuldig bloed vergoten. Blijkbaar vind jij dat niet erg.

Dat vind ik wel erg, maar het lijkt me geen goed idee om daarvoor onschuldigen te straffen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 jul 2014 08:58

Vluchtelingen zijn anti-Poetin. Die mogen komen en blijven. De rest mag opkrassen. De rest is namelijk op de hand van deze gevaarlijke nieuwe Führer.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 22 jul 2014 09:08

Dus vrijheid van overtuiging is er niet meer. Het gaat niet eens om meningsuiting maar om wat je vind van Putin. Als je Putin door Mohammed vervangt dan klinkt het als wilders.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 22 jul 2014 09:54

Anoniem_89 schreef:Wat hebben mensen met Poetin?
Hij heeft ook wel goede kanten :?

Klopt, maar die heeft iedereen. Zelfs Hitler zou, mocht hij in 1938 overleden zijn, als een groot staatsman de boeken in gegaan zijn.

En ja: ik vermoed dat men over 50 jaar Putin in hetzelfde rijtje noemt als Mao, Hitler, Pol Pot en Stalin.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 jul 2014 10:32

parsifal schreef:Dus vrijheid van overtuiging is er niet meer. Het gaat niet eens om meningsuiting maar om wat je vind van Putin. Als je Putin door Mohammed vervangt dan klinkt het als wilders.

Onnozele vergelijking. Poetin is een dictator die, net als Hitler, bezig is delen van Europa - ons aller Europa - te destabiliseren. Hij heeft delen van Oekraïne wederrechtelijk bezet. In tegenstelling tot wat in 1938 het toenmalige Tsjecho-Slowakije is overkomen, namelijk in de kou gezet worden, is er nu een Europa en een Amerika dat wel iets doet, namelijk sancties die Rusland al pijn beginnen te doen.

Inmiddels is er een Maleisisch vliegtuig uit de lucht geknald als gevolg van de misdaden van het Poetin-regime. Dit regime is medeverantwoordelijk voor de dood van ruim 200 mensen, voor het overgrote deel Nederlanders - onze landgenoten. Dit is een terreurdaad die niet ongestraft kan en mag blijven. Daarom pleit ik ervoor dat alle contacten met Rusland worden afgebroken, zowel op economisch, militair, politiek, maatschappelijk, sportief, cultureel als op enig ander gebied en iedereen met een Russisch paspoort, afgezien van politieke vluchtelingen (waaronder homoseksuelen) uit Rusland, Nederland en de Europese Unie moeten worden uitgezet.

Er is een gruwelijke oorlogsmisdaad tegen Maleisië en Nederland gepleegd. Nederland moet - liefst in Europees verband - keihard terugslaan. Niet militair, want er heeft al genoeg Nederlands bloed gevloeid, maar op de bovenstaande wijze. Dat kan ons economisch ook even pijn doen, maar waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Elke Rus in Nederland, die niet afstand neemt van het Poetin-regime, kan mijns inziens volgende week worden uitgezet. Zo hadden we voor 1939 de nazi's al moeten behandelen, dat is niet gebeurd. Laten we niet nog een keer die softe fout maken.

Mohammed is een heel andere kwestie. Dat heeft met een religie te maken, nog afgezien van het feit dat de Islam geen staat is die tegen onze burgers misdrijven heeft begaan. Vandaar dat de vergelijking met Mohammed volslagen onnozel is.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 22 jul 2014 11:17

Laten we nu niet denken dat Oekraïne een onschuldig slachtoffer is. Dat land is corrupt tot het bot, ook de huidige machthebbers. De sluier van democratie lijkt de huidige regering te rechtvaardigen, maar ik heb het ernstige vermoeden dat de grondwet niet is nageleefd.

Al het gedoe op de Krim, dat veroordeel ik ook. Evenzo het gedoe in het oosten van Oekraïne. Maar misschien had dit niet zo uit de hand gelopen als de regering van Oekraïne niet zo corrupt was.

Maar even dit: hoe weet de VS zo precies dat het vliegtuig is neergehaald door de separatisten? Waarom laten zij de bewijzen niet zien? En wat waren die berichten dat er een Oekraïens gevechtsvliegtuig in de buurt was? En dat Poetins vliegtuig in de buurt was? En waarom vloog het passagiersvliegtuig niet om?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 22 jul 2014 11:23

Arco schreef: En waarom vloog het passagiersvliegtuig niet om?

dat blijft inderdaad een geldige beschuldiging richting Air Maleisie, die geld belangrijker vond dan risiko's
maar ook landen als India, die er 15 minuten voor, ook overheen vloog, nemen deze risiko's.

Terug naar “Archief”