Crisis Oekraine

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor mealybug » 20 jul 2014 08:22

mealybug schreef:Mas (MH)17 vliegt nu een zuidelijkere route, net las alle andere verkeersvliegtuigen...
Hadden ze dat nu maar eerder gedaan, denk ik dan...

http://www.flightradar24.com/MAS17/3dabff4

Alleen russische vliegtuigen vliegen over Ukraine.

http://www.flightradar24.com/RSY9112/3dc0337

Opmerkelijk....

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 20 jul 2014 11:03

elbert schreef:Voor wie er Russisch kan:
Afbeelding
Volgens diverse media claimt Igor Girkin, de "minister van defensie" van de pro-Russiche separatisten, dat hij een Antonov-26 van het Oekraïense leger heeft neergehaald. Deze claim kwam enkele minuten nadat de Boeing van Malaysian Airlines neerstortte.

De pro-Russische separatisten hebben de afgelopen tijd inderdaad Oekraïense toestellen neergeschoten, dus is het niet denkbeeldig dat ze de Boeing voor zo'n toestel hebben aangezien.

Overigens, die Igor Girkin heeft me nogal een reputatie: hij heeft zo'n beetje in elk conflict meegevochten waar Russen bij betrokken waren.

En op wie lijkt ie?

Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jul 2014 20:25

Het begint met een H. Zit ik goed?

Hoorde vandaag tijdens de dienst, en er werd ook bij stil gestaan, dat er familie is omgekomen van een gezin bij ons in de kerk. Het zal je broer/zus en kinderen maar zijn.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 jul 2014 21:44

Ja :-( bah, het houdt me wel bezig, sinds donderdag al. Als je de beelden ziet van de lijkzakken, de trein... En denkt: daar ligt ... misschien wel. Hoe zouden die laatste minuten in het vliiegtuig verlopen zijn. Vreselijk.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 20 jul 2014 22:38

Evelien schreef:Het begint met een H. Zit ik goed?

Helemaal...

Bambi

Berichtdoor Bambi » 21 jul 2014 17:03

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 jul 2014 20:56

Zodra de slachtoffers in Nederland zijn, alle Russen zonder vluchtelingenstatus Nederland binnen een week laten verlaten en alle culturele, sportieve en economische banden met dit kwaadaardige regime in Moskou doorsnijden.

In Oostenrijk is al enkele jaren een tendens onder hoteliers dat zij hun horecagelegenheden niet openstellen voor Russen wegens wangedrag. Dat moeten wij ook doen: geen Russen (vluchtelingen uitgezonderd) meer toelaten tot ons land.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 21 jul 2014 21:17

Optimatus schreef:Zodra de slachtoffers in Nederland zijn, alle Russen zonder vluchtelingenstatus Nederland binnen een week laten verlaten en alle culturele, sportieve en economische banden met dit kwaadaardige regime in Moskou doorsnijden.

In Oostenrijk is al enkele jaren een tendens onder hoteliers dat zij hun horecagelegenheden niet openstellen voor Russen wegens wangedrag. Dat moeten wij ook doen: geen Russen (vluchtelingen uitgezonderd) meer toelaten tot ons land.

Ook als dit betekent dat je komende winters een trui extra aan moet trekken?
Gas is een machtig wapen en NL zit middels een contract aan Gazprom vast.
De reactie is heel begrijpelijk maar werd door een meneer van Philips al weer wat genuanceerd hedenavond.
Handel Optimatus, in de "markt" wil men "dit incident" zo snel mogelijk achter zich laten.
We komen net uit een crisis he.
Dat betekent dat het koopmanschap het wel zal winnen van het dominees-schap.
Of dacht je dat het anders gaat?
Laatst gewijzigd door moderngelovige op 21 jul 2014 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 21 jul 2014 21:24

Optimatus schreef:Zodra de slachtoffers in Nederland zijn, alle Russen zonder vluchtelingenstatus Nederland binnen een week laten verlaten en alle culturele, sportieve en economische banden met dit kwaadaardige regime in Moskou doorsnijden.

Zal ook een leuk effect hebben op de universiteiten. Mensen die al jaren in Nederland werken en belasting betalen en studenten onderwijzen worden het land uitgezet. Bedankt voor de moeite!
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 jul 2014 22:04

Jammer dan. Burgers van een staat, die onze burgers vermoordt, horen niet thuis in ons land. Dat wij daar wellicht zelf ook een paar stuivers schade van ondervinden, valt onder collateral dammage.

Russische vluchtelingen, die hun leven onder de dictatuur van Poetin niet zeker zijn, kunnen te allen tijde blijven, maar alle andere Russen kunnen wat mij betreft binnen een week worden uitgezet als ongewenste vreemdelingen.

Ik heb tijdens de Vierdaagse enkele Russen met een portret van hun Führer zien rondlopen. M'n handen jeukten en ik heb me in moeten houden om ze niet voortijdig van het parcours af te rammen. Het lijkt me wijs om geen Russen, anders dan vluchtelingen, meer toe te laten tot ons land.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 21 jul 2014 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 21 jul 2014 22:06

Wat hebben mensen met Poetin?
Hij heeft ook wel goede kanten :?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 jul 2014 22:08

Stalin ook?

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 21 jul 2014 22:13

Optimatus schreef:Stalin ook?

Dat zeg ik niet.

Maar iedereen maakt Poetin zwart, zal wel een reden voor zijn.
Ik volg het 'geselecteerde' nieuws toch nooit..

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 jul 2014 22:14

Deze man bezet delen van een buurland en is er voor verantwoordelijk dat onze Nederlandse medeburgers zijn vermoord in een terreuraanslag van zijn volksgenoten.

Need I say more?

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 21 jul 2014 22:33

Optimatus schreef:Deze man bezet delen van een buurland en is er voor verantwoordelijk dat onze Nederlandse medeburgers zijn vermoord in een terreuraanslag van zijn volksgenoten.

Need I say more?

Ik kan daar niets over zeggen, ik volg zeer zelden het nieuws, lees hooguit een keer snel de krant door.

Als het waar is wat je zegt dan neem ik mijn woorden terug.

Terug naar “Archief”