Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wiepie

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Wiepie » 16 jul 2014 19:03

Faramir schreef:Een tegendemonstratie schijn ook georganiseerd te worden. Spijtig.

Gaat niet meer door doordat er geen vergunning meer aangevraagd kon worden. Toch proef je op social media de stemming bij veelal moslims op de georganiseerde solidariteitsbijeenkomst. Die is verre van vredelievend. Ik hoop en bid dat alles in goede orde zal verlopen...

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 17 jul 2014 11:50

Zelfs aan een door beide partijen overeengekomen tijdelijk bestand van vijf uur om humanitaire hulp Gaza binnen te krijgen schijnt hamas niet te kunnen houden: Tijdens het "bestand" meende hamas mortiergranaten te moeten afschieten richting Israël.

Conclusie:
Hamas is absoluut niet geïnteresseerd in humanitaire hulp aan de Palestijnse bevolking.
Hamas blijkt (zoals gewoonlijk) een zeer onbetrouwbare terroristenclub.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 17 jul 2014 12:40

Hamas is natuurlijk verantwoordelijk voor het afvuren van de mortieren. Maar ik vraag me af of deze beschietingen door Hamas gewild zijn, gegeven dat het er veel minder zijn dan op andere tijden. De conclusies die je trekt, volgen m.i. niet echt uit de mortierbeschietingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 jul 2014 12:51

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2808/Isr ... tand.dhtml

Israël en Hamas zijn het in Egypte eens geworden over een 'veelomvattende' wapenstilstand. Dat hebben Israëlische bronnen gemeld aan de BBC. Het staakt-het-vuren moet morgenochtend ingaan.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 17 jul 2014 14:04

parsifal schreef:Hamas is natuurlijk verantwoordelijk voor het afvuren van de mortieren. Maar ik vraag me af of deze beschietingen door Hamas gewild zijn, gegeven dat het er veel minder zijn dan op andere tijden. De conclusies die je trekt, volgen m.i. niet echt uit de mortierbeschietingen.
Ja, inderdaad, dat zou ook nog kunnen, dat die mortieren door een andere (splinter)groep afgevuurd zijn.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 17 jul 2014 20:53

Nethanyahu heeft opdracht gegeven voor een grondoffensief in Gaza.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 18 jul 2014 09:10

Dit heeft er natuurlijk ook mee te maken, in een land waar je met een keppeltje op al inelkaar geslagen wordt en door de politie wordt gesmeekt ergens anders te gaan wonen.
Wel blij dat er hier wat meer tolerantie is.
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... t_1_842377

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 18 jul 2014 09:31

Gisteravond bij manifestatie in A'dam geweest. Gelukkig waardig verlopen, althans v.w.b. de sympathisanten voor Israël.

Alhoewel uitdrukkelijk verboden, was er toch een redelijke groep "tegendemonstranten".
Die stonden, compleet met o.a. Arataf-keffyah's midden tussen de sympathisanten voor Israël te provoceren en zo hard te schreeuwen dat de toespraken niet meer goed te volgen waren.
De "tegendemonstranten" werden echter met geen vinger aangeraakt door de I-symphatisanten. Die wisten zich gelukkig rustig te houden.
Wel vreemd overigens dat ook zij zich midden tussen de I-symphatisanten mochten begeven en niet door de politie op een afstandje gehouden werden.

Van het feit dat er ook Palestijnse vlaggen getoond werden zou je nog kunnen zeggen dat dit toelaatbaar is.
Dat de politie niets deed aan het vertonen van de vlag van terroristenorganisatie hamas zie deze foto tussen de I-symphatisanten is echter wel beneden alle peil.
Diep en diep triest dat dit kan in Nederland.
Overigens is het wel weer frappant dat op de foto de Palestijnse en de hamasvlag broederlijk naast elkaar getoond werden. Soms zegt een plaatje meer dan 100 argumenten.

Zomaar een vraag: Wat zou er afgelopen zaterdag gebeurd zijn als er zich één persoon met de Israëlische vlag tussen de demonstranten van het Ned. Pal. Komitee begeven zou hebben?

Een quote van omroep AT5 m.b.t. deze "tegendemonstranten":
"Volgens de gemeente is de actie rustig verlopen, maar arresteerde de politie wel vier personen. Twee van hen brachten een Hitlergroet, twee anderen scandeerden het woord 'nazi'"

Ook moest er zo nodig "allah akbar" gescandeerd worden.

Is er niet zoiets als een spreekwoord dat luidt: "Zeg mij wie uw vrienden zijn, en ik zal u zeggen wie u bent"

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 jul 2014 10:12

mealybug schreef:Nethanyahu heeft opdracht gegeven voor een grondoffensief in Gaza.
Ik heb begrepen dat het voorlopig om een grondoperatie gaat waarbij de soldaten hooguit 2 km over de grens opereren. Dat is ook logisch als het doel is om de tunnels tussen Gaza en Israël te vernietigen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 jul 2014 10:23

elbert schreef:Ik heb begrepen dat het voorlopig om een grondoperatie gaat waarbij de soldaten hooguit 2 km over de grens opereren. Dat is ook logisch als het doel is om de tunnels tussen Gaza en Israël te vernietigen.

Indien het tunnels tussen Gaza en Israël betreft dan zou het ontzettend veel logischer zijn om het tunnel eind aan de eigen kant van de grens op te zoeken.

Volgens mij zijn beide volkeren nogal barbaars en primitief bezig. Het lijken wel neanderthalers.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 jul 2014 10:30

dalethvav

Ik hoorde gisteravond op de radio een interview met een correspondent van de NY-Times wonende in Teheran dat Iran wapens verstrekt aan Hamas en de strijdende onderlinge
Islamitische partijen , de Soennieten en de Shiieten, zich "verenigen" in de strijd om Israel.

Blijkbaar als het om Israel gaat, vallen alle verschillen weg binnen de Islam.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 jul 2014 10:34

Weet je wat pas barbaars is? Dat de Hamas zijn eigen kinderen en vrouwen gebruiken als "doelwit" voor de tegenaanvallen van Israel.
En dan maar klagen dat er zoveel Palestijnse burgers zijn omgekomen. [-X

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 jul 2014 10:35

ineke-kitty schreef:Blijkbaar als het om Israel gaat, vallen alle verschillen weg binnen de Islam.

Blijkbaar ben je er niet bekend mee hoe dat werkt in de echte wereld en hoe het altijd heeft gewerkt. Of dacht je dat het communisme en kapitalisme zulke grote vrienden waren voor de 2e wereldoorlog, nee ze gingen samenwerken om een gezamenlijke vijand te verslaan. En zo zie je dat een gezamenlijke vijand altijd 2 of meer partijen die daarvoor niet zo goed met elkaar konden gaan samenwerken. Lees eens wat geschiedenisboeken.

Heeft verder niets specifiek met Israël of de islam te maken.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 jul 2014 10:37

ineke-kitty schreef:Weet je wat pas barbaars is? Dat de Hamas zijn eigen kinderen en vrouwen gebruiken als "doelwit" voor de tegenaanvallen van Israel.
En dan maar klagen dat er zoveel Palestijnse burgers zijn omgekomen. [-X

Gaan we nou een potje verplassen over welke van de 2 barbaarse volkeren het meest barbaars is? Voor mij is het een pot nat en allebei slecht tot op het bot. Ik heb medelijden met de onschuldige mensen aan beide kanten.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 jul 2014 10:58

faramir: " heeft verder niets specifiek met Israel of de Islam te maken".

Zeker wel!
Dat werd nog eens benadrukt door deze journalist. En die kan het weten, woont al 12 jaar midden tussen deze bevolking. Het heeft ALLES te maken met de Islam, die Israel van de kaart wil vegen.
Wordt zelf eens wakker onderhand.

Terug naar “Archief”