mono-jahwisme

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

GDK
Mineur
Mineur

Re: mono-jahwisme

Berichtdoor GDK » 16 jul 2014 14:11

mannetje1977 schreef:miljoenenvolk

Help me even, waar vind ik dit grote aantal in de bijbel?
Vooruit met de geit!

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 16 jul 2014 14:37

Bijv. in Num. 2:32, Num. 11:21.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 jul 2014 14:49

Arco schreef:Dat is misschien juist omdat de archeologen op de verkeerde plaats zoeken. Als we de uittocht plaatsen zoals het eerder getoond kaartje aangeeft, dan heeft het volk maximaal 50 dagen in de "Sinaï-woestijn" (Egyptisch schiereiland) rondgewandeld, daarna voornamelijk op het Arabisch schiereiland. Misschien moet daar gezocht worden.

Inderdaad,
Waarom denk je dat Saoudi Arabie verboden gebied is?!
Velen stierven in de woestijn, 40 jaren zaten ze er vast.
nooit iets van gevonden voor zover ik weet, in de Egyptische Sinai Woestijn.
Zelfs de gespleten rots, de kolommen van de 12 stammen en de plaats van het gouden kalf zijn gedocumenteerd in Saoedi Arabie.

En nog nemen we het niet aan?

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 16 jul 2014 15:08

GDK schreef:Help me even, waar vind ik dit grote aantal in de bijbel?

Zo trokken de Israëlieten van Rameses naar Sukkoth, ongeveer zeshonderdduizend man te voet, mannen alleen, vrouwen en kleine kinderen niet meegerekend.
Ook trok een grote groep van mensen van allerlei herkomst met hen mee, en kleinvee en runderen, zeer veel vee. (Exodus 12:37, 38)
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 16 jul 2014 15:13

mealybug schreef:Inderdaad,
Waarom denk je dat Saoudi Arabie verboden gebied is?!
Velen stierven in de woestijn, 40 jaren zaten ze er vast.
nooit iets van gevonden voor zover ik weet, in de Egyptische Sinai Woestijn.
Zelfs de gespleten rots, de kolommen van de 12 stammen en de plaats van het gouden kalf zijn gedocumenteerd in Saoedi Arabie.

En nog nemen we het niet aan?

En door wie is het gedocumenteerd? Door obscure amateurarcheologen als Ron Wyatt?
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 jul 2014 17:01

mannetje1977 schreef:
En door wie is het gedocumenteerd? Door obscure amateurarcheologen als Ron Wyatt?

Namen, groepen anoniem, het boeit me weinig, mensen zwart maken vanwege de groep waar ze bij horen is niet tof, ze zijn zeker evangelisch of zo?
hoe dan ook, alles moet getoetst worden..
Het naar buiten gesmokkelde beeldmateriaal zegt meer dan genoeg.
Ook google earth laat het zien.
Wat zou iemand er ook maar mee voor hebben om hierover leugens te verspreiden?

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 16 jul 2014 20:17

mealybug schreef:Namen, groepen anoniem, het boeit me weinig, mensen zwart maken vanwege de groep waar ze bij horen is niet tof, ze zijn zeker evangelisch of zo?
hoe dan ook, alles moet getoetst worden..
Het naar buiten gesmokkelde beeldmateriaal zegt meer dan genoeg.
Ook google earth laat het zien.
Wat zou iemand er ook maar mee voor hebben om hierover leugens te verspreiden?

Ron Wyatt staat bekend om zijn claims die hij niet waar heeft kunnen maken. Dat is niet zwart maken omdat hij tot een bepaalde groep zou behoren, maar omdat wetenschap nu eenmaal bewijzen vraagt. Onder bijbalwetenschappers en beroepsarcheologen worden zijn claims als onbetrouwbaar afgewezen. Hij heeft nooit officiële toestemming gekregen voor welke opgraving dan ook, en kan geen enkel hard bewijs overleggen.

Bovendien is het bekend dat hij een goede boterham at van de donaties die hij van christenen kreeg en van de opbrengsten van zijn eigen uitgegeven boeken en video's.

Uiteraard mag jij ervoor kiezen om dat betrouwbare archeologie te vinden, maar dat vind ik niet het geval. Als er buitengewone claims gedaan worden (een miljoenenvolk ontsnapt aan Egyptische leger door over de bodem van de zee te trekken) dan mag je ook extra sterk bewijs verwachten en niet slechts een aantal vage claims.
Laatst gewijzigd door mannetje1977 op 17 jul 2014 06:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 16 jul 2014 20:27

mealybug schreef:Ook google earth laat het zien.

Stuur 's ff de coördinaten dan.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 jul 2014 20:35

Jvslooten schreef:Stuur 's ff de coördinaten dan.

Als je dat ''dan'' er niet bij gezet had, had ik je graag van dienst geweest.
Zoek het nu zelf maar op, leer je ook van :wink:

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 16 jul 2014 20:40

Wat zou iemand er ook maar mee voor hebben om hierover niet even een linkje te willen plaatsen?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 jul 2014 21:16

Jvslooten schreef:Wat zou iemand er ook maar mee voor hebben om hierover niet even een linkje te willen plaatsen?

Hier, maar zelf een beetje googlen had dat toch ook opgeleverd?

http://www.youtube.com/watch?v=sIiuvVxkI8k

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 16 jul 2014 21:42

Nou nee, aangezien ik niet op het idee was gekomen om te googlen op "mt Sinaï is Jabal-al Lawz". Overigens had je het over coördinaten.. ik zweef inmiddels al een kwartier boven een virtuele berg in SA, maar ik heb die twaalf pilaren nog niet gezien. Kun je misschien iets preciezere coordinaten doorgeven?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 jul 2014 21:46

Jvslooten schreef:Nou nee, aangezien ik niet op het idee was gekomen om te googlen op "mt Sinaï is Jabal-al Lawz". Overigens had je het over coördinaten.. ik zweef inmiddels al een kwartier boven een virtuele berg in SA, maar ik heb die twaalf pilaren nog niet gezien. Kun je misschien iets preciezere coordinaten doorgeven?

Ik geloof niet dat Google earth op die locaties inzoomt totdat je bijna iemand ziet lopen...
Exodus 3:1 helpt wellicht :-)

En ook:

Galatians 4:25, “ Hagar staat voor de berg Sinai in Arabia

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 16 jul 2014 22:06

mealybug schreef:Ik geloof niet dat Google earth op die locaties inzoomt totdat je bijna iemand ziet lopen...
Je moest eens weten.. en trouwens, er zijn wel meer satellietbeelden te vinden hoor. Dat zij je zelf ook trouwens, je zei letterlijk "ook google earth laat het zien". Dus ik ben nog steeds naarstig zoekende.. begrijp je?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 jul 2014 23:09

Jvslooten schreef:Je moest eens weten.. en trouwens, er zijn wel meer satellietbeelden te vinden hoor. Dat zij je zelf ook trouwens, je zei letterlijk "ook google earth laat het zien". Dus ik ben nog steeds naarstig zoekende.. begrijp je?

Zijn de bijbeelteksten uit OT en NT niet voldoende?
En de zwartgeblakerde berg?

Terug naar “[Religie] - Open forum”