De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jul 2014 12:16

Hubert

Ik "bestrijd" andere godsdiensten op grond van de Bijbel, en dat mag men extreem vinden, dat interesseert me niet.
De Islam is een valse godsdienst, en daar waarschuw ik voor, eveneens op grond van Gods Woord.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 jul 2014 12:22

ineke-kitty schreef:Hubert

Ik "bestrijd" andere godsdiensten op grond van de Bijbel, en dat mag men extreem vinden, dat interesseert me niet.
De Islam is een valse godsdienst, en daar waarschuw ik voor, eveneens op grond van Gods Woord.

De moslim extremist doet precies hetzelfde en is ook niet in staat om buiten zijn eigen kadertjes te kijken. Je bent geen haar beter.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jul 2014 12:42

faramir: "je bent geen haar beter"

Dat is jouw mening, echter IK dien de God van de Bijbel, in tegenstelling tot de Islam.
IK bouw op het fundament, namelijk Christus Jezus, en dat mag je extreem vinden, of fundamentalistisch, het boeit me niet wat jij, noch anderen van mij vinden.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 jul 2014 12:44

ineke-kitty schreef:Dat is jouw mening

Dat is idd mijn mening. En ik denk dat met jouw laatste reacties in dit topic wel vast kunnen stellen dat het een feit is.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 15 jul 2014 12:56

IKI
k "bestrijd" andere godsdiensten op grond van de Bijbel, en dat mag men extreem vinden, dat interesseert me niet.

Dat is toch helemaal de opdracht niet van Jezus. Ik lees: gaat heen en verkondig de blijde boodschap.
Dat staat toch haaks op waar jij nu mee bezig bent.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jul 2014 13:00

Hubert

Die "Blijde Boodschap" staat inderdaad haaks op de valse "boodschap" van de Islam, waar ik dus voor waarschuw.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 15 jul 2014 13:10

Je moet niet waarschuwen. Je moet getuigen van de hoop die in je is.
Den ben je Bijbels gezien, correct bezig.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jul 2014 13:18

Hubert: " je moet niet waarschuwen"

O nee?

De Bijbel staat vol met waarschuwingen, geen andere goden te dienen dan God alleen.

Een wedergeboren kind van God dient niet alleen de Blijde Boodschap te brengen, maar tevens te waarschuwen voor valse godsdiensten beste Hubert.
Dat is uiteraard niet "prettig" om aan te horen, maar WEL Bijbels.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 15 jul 2014 13:58

Waarschuwen is goed. Zeker als er ook nog bij gezegd wordt wat we met die informatie moeten. Ook zou het fijn zijn als de aangehaalde zinnen uit nieuwsberichten ons niet tot verkeerde beelden van de werkelijkheid brengen. Dus berichten over hakenkruisvlaggen tijdens demonstraties etc zijn op zijn zachtst gezegd misleidend.

En nee in veel Islamitische landen heerst geen Godsdienstvrijheid. Maar ik denk niet dat we deze landen als ons voorbeeld moeten nemen in Nederland.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jul 2014 20:05

OMSTREDEN HAAGS RAADSLID WENST EEN TSUNAMI OVER ISRAEL

Het omstreden Haagse raadslid Abdoe Khoulani hoopt dat de 'Zionistische nederzetting 'Israel' liever vandaag dan morgen getroffen wordt door een tsunami van Allah' .
Dat schrijft hij op zijn Facebookpagina.
Israel-stichter David Ben Goerion mag wat hem betreft 'branden in de hel' .

Bron: TROUW.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 15 jul 2014 21:06

Even nadenken met z'n allen of we een staatvorm kunnen vinden die Ineke-Kitty nastreeft?

Variant 1
Een theocratische-christelijke samenleving: we krijgen godsdienstpolitie, gaan moskeeen sluiten, korans verbranden, moeten allemaal onze mond houden :-$, de tv gaat eerst alleen nog maar uitzenden van 7 tot 10 en niet meer op zondag, de enigste kranten die overblijven zijn de Telegraaf en het Reformatorisch Dagblad, iedereen moet op de laatste een verplicht abonnement nemen.
De politie gaat je ook verplichten 2 maal ter kerke te gaan, roomse diensten mogen nog maar 1 maal per maand in alleen provinciehoofdsteden gehouden worden, de lange broek is niet meer toegestaan voor vrouwen en.........tsjonge lijkt al aardig op de staatsvorm van Iran. #-o

Variant 2
Noordkorea: Vervolging van alle godsdiensten, passen immers niet in het "systeem"
Je moet er voortdurend je mond houden, op straffe van de dood of jarenlange opsluiting.

Variant 3
Een overheid die "officieel" alle godsdiensten tolereert, op de kleuterschool al de kinderen uithoort over wat de ouders doen thuis; als je een kerk bezoekt sta je eigenlijk buiten de maatschappij, en ben je een verdacht element, verstandig om in de meeste gevallen je mond te houden (ja alweer..)
Willkommen in der DDR! Deze staat ging gelukkig in 1989 ter ziele. Te samen met een aantal broederstaten. Al word dit in China nog wel toegepast, en ook in Cuba speelt het nog.

4) Of zullen we dit systeem toch maar behouden: zitten ook wat nadelen aan maar hebben zelf nog wel iets, zij het beperkt, in de melk te brokkelen. Zo kunnen we in vrijheid nog steeds zeggen wat we willen en hoe we erover denken.

Nou Ineke-Kitty kies maar of weet je nog een andere variant waaronder je je thuis zou voelen?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 jul 2014 07:12

moderngelovige

Ik kies toch maar liever voor het Koninkrijk van Christus Jezus, waar ik nu al deel van uitmaak.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 16 jul 2014 10:40

moderngelovige schreef:....................................

Nou Ineke-Kitty kies maar of weet je nog een andere variant waaronder je je thuis zou voelen?

=D> :schaterlach:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 jul 2014 10:10

Faramir schreef:De moslim extremist doet precies hetzelfde en is ook niet in staat om buiten zijn eigen kadertjes te kijken. Je bent geen haar beter.

Oei, dat vind ik wel een lóódzware beschuldiging aan iemands adres! Zeggen dat zo iemand geen haar beter is dan bijvoorbeeld de strijders van ISIS.

Het zal waar zijn dat zich inleven in ander soort gedachtegoed niet het sterkste punt is van I-K. Maar wat ISIS doet wel zó verschrikkelijk! (Ik heb er net even wat over geplaatst, zie hier.) Je moet iemand wel ontzettend haten, wil je die daarmee vergelijken!

Ik denk dat er weinig mis is met het bestrijden van de islam. Zeker als dat in de vorm van discussie met argumenten gaat. Laten we alsjeblieft niet zo'n sfeer gaan kweken, alsof het wel 'cool' is om islamiet te worden. De koran zelf bestrijdt het hart van het christelijke geloof, want die zegt expliciet dat Allah geen zoon heeft, en dat Jezus niet gekruisigd is. Een dergelijke religie kun je niet als je vriendje gaan beschouwen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jul 2014 13:50

Boekenlezer schreef:Oei, dat vind ik wel een lóódzware beschuldiging aan iemands adres! Zeggen dat zo iemand geen haar beter is dan bijvoorbeeld de strijders van ISIS.

Ik heb het over moslim extremisten en dan heb ik in deze meer de haatbaarden voor me die hier in Nederland vertoeven. Over het algemeen zijn die slechts extremistisch in woorden en niet in daden.

Terug naar “Archief”